Nie równa praca silnika zaraz po odpaleniu |
Autor |
Wiadomość |
Podkopnik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 195 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 26 Maj 2017, 08:38 Nie równa praca silnika zaraz po odpaleniu
|
|
|
Hej od jakichs dwóch tyg jak odpalam silnik (zimny) to pracuje nierówno tak jakby nie na wszystkie cylindry. Jak go przegazuję to jest ok wszystko wraca do normy. Odpalałem go na gazie awaryjnie kiedy był zimny i pracował normalnie.
Kable wymienione 2 miesiace temu świece skontrolowane.
Podejrzewam któryś z wtryskiwaczy ale może macie jakieś inne pomysły jak w ogóle to sprawdzić??? |
_________________ poszukuje |
|
|
|
|
k4rol3k1989
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2017 Posty: 34 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30 Maj 2017, 15:38
|
|
|
Zacznij od wymiany filtra paliwa. Może być już zawalony i nie dostaje takiej ilości paliwa jaką powinien. |
_________________ Mój Mercedes W208 CLK 200 Kompressor 267KM www.facebook.com/historiaw208/
Zazwyczaj tutaj: www.mercedes-clk.pl |
|
|
|
|
Podkopnik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 195 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2017, 17:32
|
|
|
Filtr wymieniłem. Znajomy mechanik powiedział, ze może to być czujnik od ssania... Macie wiedzę jak go sprawdzić i gdzie się znajduje w 2.2 benzyna?? Jaką powinien mieć oporność?? Pomóżcie!!! |
_________________ poszukuje |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 3 Czerwiec 2017, 21:10
|
|
|
Podkopnik napisał/a: | czujnik od ssania |
|
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
haftar
haftar
Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 29 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2017, 16:16
|
|
|
w jaki sposób "kontrolowałeś świece" ??
to że jest iskra nie oznacza, że jest to iskra że tak ujmę wymagana, która ma odpowiednią ciepłotę do zapoczątkowania procesu spalania |
_________________ ex W202 C250TD
W220 320CDi |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2017, 09:16
|
|
|
haftar napisał/a: | która ma odpowiednią ciepłotę |
nie poniosła Ciebie zbytnio wyobraźnia... |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Podkopnik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 195 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2017, 10:51
|
|
|
Gdyby był problem świec w kilka sekund po przegazowaniu auto chodziło by już normalnie???
Świece wyczyściłem i ustawiłem odległość od elektrod. Zresztą wymieniane były z tego co pamietam rok temu ale muszę sprawdzić jeszcze.
Tak jest coś takiego jak czujnik ssania przynajmniej tak wyczytałem a w zasadzie jest to czujnik temperatury kiedy auto jest zimne i się go odpala. |
_________________ poszukuje |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2017, 11:08
|
|
|
Podkopnik napisał/a: | Tak jest coś takiego jak czujnik ssania przynajmniej tak wyczytałem |
Żeby się nie okazało, że z tym czujnikiem jest jak z Yeti - wszyscy o nim czytali, ale nikt nie widział. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
haftar
haftar
Dołączył: 01 Lis 2010 Posty: 29 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2017, 19:32
|
|
|
Daniel napisał/a: | haftar napisał/a: | która ma odpowiednią ciepłotę |
nie poniosła Ciebie zbytnio wyobraźnia... |
chyba Ciebie:
http://www.e-ngk.pl/cieplota_swiec_zaplonowych.php
myślisz, że świece są wieczne i od momentu produkcji mają takie same parametry ?? |
_________________ ex W202 C250TD
W220 320CDi |
|
|
|
|
Podkopnik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 195 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2017, 20:45
|
|
|
haftar rozumiem, że nie ma sposóbu by sprawdzić sprawnośc świec prócz ich wymiany na nowe??? hmm Muszę sprawdzić dokładnie w papierach kiedy one były wymieniane może rzeczywiście to ich wina.
Z tym czujnikiem to chyba nie taki mit. Jeden mechanik polecił go sprawdzić. |
_________________ poszukuje |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2017, 21:44
|
|
|
haftar napisał/a: | myślisz, że świece są wieczne i od momentu produkcji mają takie same parametry ?? |
Musisz cofnąć się do przedszkola i zacząć od początku. A mianowicie w przypadku świecy zapłonowej można wyróżnić dwa (tak dla uproszczenia) czynniki gwarantujące poprawną pracę silnika jak i samej świecy:
- zdolność zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej - czyli możliwość wygenerowania prawidłowej iskry pomiędzy elektrodami. Tutaj (pomijając pozostałe parametry układu zapłonowego) głównym czynnikiem jest odstęp pomiędzy elektrodami świecy oraz stan samych elektrod (wypalenie, nagar, uszkodzenia),
- zdolność odprowadzania ciepła - wartość cieplna świecy. W tym przypadku głównym parametrem jest kształt, budowa, długość i średnica gwintu. Na etapie projektowania oraz prób trakcyjnych silnika wartość cieplna świecy zapłonowej (czyli zdolność do odprowadzania temperatury nagromadzonej podczas zapłonu mieszanki do głowicy) jest dobierana tak, aby miała najbardziej optymalną temperaturę, która umożliwia z jednej strony samooczyszczanie z nagarów a z drugiej zabezpiecza przed nadmiernym nagrzewaniem się świecy, co mogło by w konsekwencji powodować niekontrolowany samozapłon mieszanki.
haftar, podsumowując - wprawdzie słyszysz, że biją dzwony, ale jeszcze nie wiesz gdzie
Mamy jednak sezon ogórkowy, więc jest okazja do pisania przydługich postów opisujących skomplikowaną, lub czasami mniej, rzeczywistość |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Podkopnik
Pomógł: 1 raz Dołączył: 18 Sty 2015 Posty: 195 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 7 Czerwiec 2017, 16:16
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Wymień świece, kable na początek. |
Patrz post pierwszy
A co z czujnikiem temp który daje sygnał do kompa jakie silnik ma mieć ssanie?? Wiecie który to czujnik??? znalazłem dwa czujniki od czoła silnila pod ta czarną plastikową pokrywą (jeden jest przed termostatem jakby) |
_________________ poszukuje |
|
|
|
|
|