CDik zgasł , nie chce żyć |
Autor |
Wiadomość |
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2017, 20:07 CDik zgasł , nie chce żyć
|
|
|
Witam.
To nie przelewki, potrzebuję PORADY.
Miesiąc temu cdik odpalał raz za drugim, raz za piątym, raz za pierwszym ale pojawiła się kontrolka EPC . Auto jeździło dalej tak samo. Później wyrzuciło ASR/BAS i wymieniłem czujnik świateł stop, bo tak pokazał Delphi. Od tamtej pory CDIK nie odpalił. (Po zmianie czujnika na stary dalej bez odzewu)
Padło na rozrusznik i styki - Zregenerowany rozrusznik, dalej nic.
Przekaźniki, bezpieczniki - sprawdzone ... dalej nic
Procedura odpalania tzn wkładania rybki jest prawidłowa, bo przeskakuje rygiel bez żadnego zająknięcia.
Dzisiaj po zamontowaniu rozrusznika po regeneracji dalej bez REAKCJI. Więc auto do góry, próbujemy odpalić samochód, przewód prądowy główny pod elektromagnes, rozrusznik kręci aczkolwiek samochód nie odpala. Po chwili zastanowienia i pogadania z mariuszem, próbujemy jeszcze raz ale teraz trzymałem tak jakbym chciał odpalać (kluczyk do końca) niestety dalej bez odzewu.
Stanęło na tym, że po prostu umarł cały zespół startowy ... od stacyjki po komputer. Ktoś może ma jakieś jeszcze pomysły ? Czy prąd dochodzi na rozrusznik to już mało ważne, bo powinien nawet na zworce odpalić, ale on za chiny nie chce... Raczej to wskazuje na to, bo kiedyś miałem problemy z rybką i nie chciał rygiel przeskakiwać A co do odpalania wcześniej to musiałem wyciągać kluczyk próbować odpalać i tak ciągle , dopiero za jakimś razem odpalał (rygiel za każdym razem przeskakiwał) |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
Ostatnio zmieniony przez Dandiee 20 Wrzesień 2017, 19:22, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2017, 20:42
|
|
|
Dandiee napisał/a: | Stanęło na tym, że po prostu umarł cały zespół startowy ... od stacyjki po komputer. | Minimalne prawdopodobieństwo. Zapłon włącza się normalnie? Jeśli tak, to stacyjka jest w porządku i rozpoznaje kluczyk. |
_________________ Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411 |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2017, 21:18
|
|
|
https://www.youtube.com/watch?v=lImu3a7i_ro
Tutaj filmik z ostatnich podrygów jak to wyglądało... Procedura jest wozorowa, tylko brak reakcji na starter . Dopiero za którymś powtórzeniem łapał. Teraz wygląda identyko, tylko już nie odpala ... tzn WGL nie kręci rozrusznik. Punkty masy sprawdzone , klemy też. główny przewód prądowy sprawdzony, masa od skrzyni do budy też sprawdzona i dalej nic. Bezpieczniki, przekaźniki wyglądają na sprawne (sprawdzałem)
Pompę raczej zostawmy w spokoju, bo z nią nie było najmniejszego problemu - jest sucha i wydaje mi się że jest w dobrej kondycji. Przecież jak robiłem wtryski (wszystkie wyciągałem) to po ponownym włożeniu (złożeniu) wiadomo że musi trochę pokręcić żeby poszło paliwo do wtrysków i nigdy nie trwało to długo , momentalnie odpalał Jak już obstawiałbym jakiś czujnik ,ale czy na tyle może zblokować sterownik, że odcięło rozrusznik? Coś mi się nie wydaje |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2017, 22:01
|
|
|
Sprawdź przewody CAN między stacyjką, a modułem silnika (dwa splecione ze sobą przewody, jeden zielony, drugi zieolono biały). Sprawdź też wtyczki w rynnie pod prawym progiem. Wygląda mi to na brak komunikacji stacyjki z modułem silnika. Jeżeli przewody będą ok, to niestety bez dobrego sprzętu do diagnostyki się nie obejdzie. Chyba, że w ciemno wymienisz moduł silnika, bo tylko on spośród komponentów FBS 3 jest tutaj podejrzany. |
_________________ Moja Perełka WDB2020181A050858
W210 E55 AMG T WDB2102741B064411 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2017, 22:03
|
|
|
Dandiee, a masz drugą rybkę...? Serwisową też da radę odpalić. Ja bym zaczął od kluczyka.
[ Dodano: 18 Wrzesień 2017, 22:06 ]
I nie musi być wcale uszkodzona, tylko licznik kodów się skończył... |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2017, 22:36
|
|
|
badmojo, z tego co kojarzę to jeśli skończy się licznik kodów to na danym kluczyku nie zacznie nawet kręcić. |
_________________ 12'-14' | S124 3.0TDT 92'
14'-15' | S202 C220CDI 98'
15'-19' | CLK 200 W208 97'
19'-21' | CLK 270CDI W209 04' |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2017, 22:37
|
|
|
Muciek, no i mu nie kręci... |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
Muciek
Pomógł: 110 razy Dołączył: 01 Paź 2011 Posty: 2850 Skąd: Gdynia
|
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2017, 22:54
|
|
|
badmojo, Właśnie rozchodzi się o to, że nie mam drugiej rybki. Jakbym miał to pewnie już obszar poszukiwań przyczyny byłby możliwie rozwiązany, albo chociaż trochę się skurczył .
Czyli panowie... mam w ciemno szukać gościa który programuje kluczyki? Wtedy muszę mu wysłać cały zestaw (stacyjka, komp, kluczyki) ? |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
badmojo
Pomógł: 26 razy Dołączył: 03 Sie 2009 Posty: 1076 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2017, 23:02
|
|
|
Dandiee, możesz w ciemno, albo się upewnić .
To nie musi być kwestia kodów. Może uszkodzona rybka.
[ Dodano: 18 Wrzesień 2017, 23:08 ]
Dandiee, a masz rybkę serwisową...? Nią też można odpalić. |
_________________ C220 CDI/99 Elegance Selection
(Kombi)(Tiptronic 722.6) Chip-150PS
WDB2021931F931685 |
|
|
|
|
kamil_0793
Pomógł: 73 razy Dołączył: 26 Lip 2011 Posty: 2447 Skąd: Wrocław/Strzegom
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 18 Wrzesień 2017, 23:55
|
|
|
Mi to wyglą na uszkodzony komputer. Uszkodzony kluczyk chyba w ogóle nie odblokował by stacyjki. No wypadałoby sprawdzić pod SD- jest taka pozycja jak "Uprawnienia do jazdy", może coś tutaj by pokazał. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
kmtaxi
Krzysztof
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Maj 2010 Posty: 167 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 19 Wrzesień 2017, 09:07
|
|
|
To, że nie kręci przy dobrym rozruszniku winny jest moduł zasilania. Nie znaczy to, że jest uszkodzony, ale nie podaje dalej sygnału. Pp zmostkowaniu na module powinien kręcić, chyba że moduł też nie dostaje napięcia. Zapalanie to już inna parea kaloszy.Przy automacie brak sygnału powoduje położenie lewarka, ale Ty masz manual. |
_________________ W210 2.2 Cdi automat 2001r
był W202 2,2 D 1996r
Jestem też tu:
http://www.w210.pl/index.php
http://www.mercmania.pl/forum/ |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 19 Wrzesień 2017, 09:45
|
|
|
Podeślę dzisiaj zestaw do odpalenia, przełożysz i zobaczymy co wyjdzie |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
|