Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:59 |
Wyje most w MERC C-180 1.8 96r |
Autor |
Wiadomość |
amgfan
Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 13 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 12:52 Wyje most w MERC C-180 1.8 96r
|
|
|
Witam kupiłem niedawno nową jest to wersja Elegance z 96r i silnikiem 1.8 w benzynce, moj problem polega na tym ze przy predkosci powyzej 30 km/h "wyje" tylny most! na luzie objaw ustaje. Czy moze ktos podpowiedziec jak sie tego odglosu pozbyc jakie sa metody naprawy lub obsługi tego niedomagania no najważniejsze czyli dlaczego wyje i co????!!!!Z góry dzieki za odpowiedzi!pozdrawiam. |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 12:58
|
|
|
no cóż... przyczyny mogą byc całkiem proste:
- spory przebieg (powyżej 400.000)
- spory przebieg (powyżej 400.000)
ewentualnie jeszcze może być spory przebieg twojego samochodu
a tak na powaznie - sprawdź czy masz olej w moście - jeżeli nie ma to też masz przyczyne.... tak czy inaczej uzupełnij olej - jak bedziesz miał szczęście, to może objawy ustąpią
ogólnie rzecz biorąc to jest kiepski temat - mało który mechanik będzie sie chciał podjąć naprawy mostu, a jeżeli już takiego znajdziesz, to pewnie słono za to będzie chciał
moja rada (wiem, ze niepopularna) - szukac nowego mostu
i druga rada - serwisy mercedesa oferują mozliwość zakupu części regenerowanych - most również do nich nalezy. może warto przed zakupem nowego (używanego) zadzwonić do serwisu i spytać sie ile kosztuje regenerowany tylny most |
|
|
|
|
smochy_bronx
Pomógł: 6 razy Dołączył: 04 Lut 2007 Posty: 266 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 14:49
|
|
|
ja mialem walnięte lożyska w moscie i wyło bez wzgledy czy byl na biegu czy na luzie, wiec moze to nie most a jakeis loysko w skrzyni? |
_________________ MB C180 Elegance 95r. |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 15:17
|
|
|
smochy_bronx napisał/a: | ja mialem walnięte lożyska w moscie i wyło bez wzgledy czy byl na biegu czy na luzie, wiec moze to nie most a jakeis loysko w skrzyni? |
ale kolega pisze, ze na luzie nie wyje - wiec łożysko odpada. poza tym pisze, że wyje most - a to do skrzyni jest daleko |
|
|
|
|
potaki
Dołączył: 03 Kwi 2008 Posty: 28 Skąd: lublin
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 15:37
|
|
|
Jeżeli na luzie nie wyje to najprawdopodobnie masz uszkodzone lozyska piast lub tylko jedno (lewe lub prawe) miałem tak w w124 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 16:15
|
|
|
amgfan
zanim zaczniesz cokolwiek robic, to sprawdz ilość oleju w tylnym moście oraz (na wszelki wypadek) w skrzyni biegów. oczywiście warto by sprawdzić jaki jest luz wewnątrz dyferencjału - ale to juz raczej sprawa dla doświadczonego mechanika
sprawdz poziom oleju !! - podstawa |
|
|
|
|
Saddam2005
Pomógł: 8 razy Dołączył: 15 Gru 2007 Posty: 178 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 21:29
|
|
|
u Mnie było tak ze jak dodawałem gazu to nie wyło, a jak puszczałem gaz(hamowanie silnikem) to wyło...i sie okazał olej |
_________________ W202 C220 Diesel, Esprit 1995:D |
|
|
|
|
amgfan
Dołączył: 31 Mar 2008 Posty: 13 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15 Kwiecień 2008, 23:58
|
|
|
potaki napisał/a: | Jeżeli na luzie nie wyje to najprawdopodobnie masz uszkodzone lozyska piast lub tylko jedno (lewe lub prawe) miałem tak w w124 |
łożyska raczej odpadają ponieważ wycie dobiega wyraźnie z mostu, co do wysokiego przbiegu to raczej odpada mam pełną dokumentacje z serwisu i kupiłem auto ze sprawdzonego źródła.wie ktoś jaki olej byłby do mostu najlepszy??posłucham i zaczne od wymiany oleju... |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2008, 07:57
|
|
|
w ASO sprzedają odpowiednie oleje do mostów - myślę, że nie warto kombinowac i kupowac od niezależnych dostawców. tym bardziej, ze o ile pamiętam olej do mostów MB jest "specjalistyczny"
jeżeli w moście było mało oleju to masz jeszcze jakąś nadzieje. jeżeli natomiast okaże się , że oleju było OK, to czekają cie wydatki
[ Dodano: 16 Kwiecień 2008, 07:58 ]
"mam pełną dokumentacje z serwisu i kupiłem auto ze sprawdzonego źródła"
nie chce byc złośliwy, ale kogokolwiek byś się nie spytał na forum to też ci to samo powie |
|
|
|
|
Igor00
Dołączył: 09 Paź 2007 Posty: 24 Skąd: Czewa
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2008, 08:22
|
|
|
U mnie tez wyje tylny most na biegu ale raczej jest to spowodowane przebiegiem 375 tys robi swoje |
_________________ W202 C180 Classic 93' |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2008, 08:59
|
|
|
Igor00 napisał/a: | U mnie tez wyje tylny most na biegu ale raczej jest to spowodowane przebiegiem 375 tys robi swoje |
z przebiegiem to jest różnie - ja miałem okazje zetknąć się z w123 300d które miało ok. 0.5 mln i most nie wył - jedyne co trzeba było zrobić to wymienić uszczelnienie wałka atakującego i półosi
kondycja mostu jest w dużej mierze uzależniona od warunków eksploatacji - sprawdzania poziomu oleju, wymiany uszczelnień (jeżeli zachodzi taka potrzeba) oraz od "ciężkości" prawej nogi..... - co niewielu użytkowników chce zdawać sobie sprawę uważając, że MB jest niezniszczalny. |
|
|
|
|
carlos
Pomógł: 30 razy Dołączył: 15 Cze 2007 Posty: 1055 Skąd: Podkarpacie
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2008, 12:22
|
|
|
Daniel napisał/a: | z przebiegiem to jest różnie - ja miałem okazje zetknąć się z w123 300d które miało ok. 0.5 mln i most nie wył - jedyne co trzeba było zrobić to wymienić uszczelnienie wałka atakującego i półosi |
123 miało jednak trochę inne i lepsze mosty.
ja ze swojej strony proponuje zalać jakiś gęstszy olej |
_________________ ex:W 202 C 200 CDI '99
W 246 B 180 CDI '14 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2008, 13:16
|
|
|
carlos napisał/a: | 123 miało jednak trochę inne i lepsze mosty.
ja ze swojej strony proponuje zalać jakiś gęstszy olej |
czy inne? - tu się zgadzam
czy lepsze? - sprawa dyskusyjna - mi się wydaje, że takie same (układ różnicowy bez blokady z przekładnia hipoidalną)
ale porównując ten samochód (c180) z beczką miałem co innego na myśli
silnik w c180 jest najsłabszy oraz generuje najmniejszy moment obrotowy (a on odpowiada za obciążenia układu napędowego). więc jeżeli ktoś twierdzi, że mu most wyje jednoczesnie nia ma przebiegów rzędu 400.000 lub więcej km to oznacza, że awaria nie jest wynikiem normalnego zużycia, tylko błędu eksploatacyjnego.
Od 1972 roku MB wprowadził do produkcji zmodernizowane skrzynie biegów oraz tylne mosty i od tej chwili uważa się te elementy za "niezniszczalne" - czyli ich żywotność jest określana bardzo wysoko
samochod z silnikiem benzynowym o pojemności 1800cm3 (bez kompresora) nie jest w stanie w normalnych warunkach eksploatacji "zajeździć" tylnego mostu. jeżeli takowa awaria ma miejsce, to jej przyczyną może być "skatowanie" samochodu (drifting itp.)
uwaga na temat gęstszego oleju jest słuszna - oczywiście nie rozwiąże to problemu, ale może pozwoli jeździć i szukać innego mostu (polecam olej o SAE 140 - pytać się w serwisach samochodów ciężarowych) |
|
|
|
|
uve
Pomógł: 15 razy Dołączył: 29 Cze 2006 Posty: 900 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2008, 16:36
|
|
|
A tak BTW, w jakis sposob sprawdzic poziom oleju w moscie, czy mozna zrobic to samemu? |
_________________ C220 CDI, VIN: WDB2021331A842349 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 16 Kwiecień 2008, 18:53
|
|
|
uve napisał/a: | A tak BTW, w jakis sposob sprawdzic poziom oleju w moscie, czy mozna zrobic to samemu? |
na moscie masz dwie śruby imbusowe: jedna na dole (do spuszczania oleju) a drugą z boku. i właśnie ta służy do nalewania oleju oraz do sprawdzania jego stanu. jak odkręcisz tą boczną to powinien sączyc się olej, ewentualnie po "zamoczeniu" palca powinien siegac do krawędzi otworu - jeżeli tak jest to ok. jeżeli nie to trzeba uzupełnic, pod warunkiem gdy wiesz jaki olej tam był wczesniej zalany. jeżeli tego nie wiesz, to wymieniasz wszystko - polecam ten dostępny w ASO |
|
|
|
|
|