Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 20:24 |
Problem z elektryką - dziwne zachowywanie się urządzeń |
Autor |
Wiadomość |
mryluk
mryluk
Dołączył: 04 Cze 2008 Posty: 9 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 4 Czerwiec 2008, 23:05 Problem z elektryką - dziwne zachowywanie się urządzeń
|
|
|
Witam, posiadam MB W202 C180 LPG 2000r, kombi w automacie. Mój problem może wydać się dziwny ale opiszę go szczegółowo, może ktoś będzie wiedział co jest grane. Zaczęło się od kontrolki poziomu płynu w spryskiwaczu, uzupełniłem płyn i chwilę później zaświeciła mi się kontrolka z chłodnicy. Sprawdziłem poziom, rzeczywiście trochę płynu brakowało (około 0,5litra), uzupełniłem płyn, ale kontrolka nadal się świeciła. Po wyłączeniu silnika zaczął pracować wentylator z chłodnicy, myślałem że się wyłączy, ale po ok. pół godziny dalej chodził, zmuszony byłem wyłączyć go poprzez wyciągniecie wtyczki z zasilania.
Po kilku nieudanych próbach zapalenia i zgaszeni silnika, a także przejechaniu paru kilometrów, problem nadal występował – kontrolka poziomu cieczy w chłodnicy paliła się, a po zgaszeniu sinika wentylator pracował bez końca. Postanowiłem odłączyć akumulator (na około 1minutę), niestety nie pomogło, jedynie kontrolka zgasła, ale wentylator dalej się nie wyłączał . Dodatkowo podczas jazdy zaczęły się dziać dziwne rzeczy, mianowicie samoczynnie załączał się spryskiwacz tylnej szyby, a później klakson – pomogło wyciągniecie odpowiednich bezpieczników.
Byłem z tym autem na komputerze u znajomego – wykazała następujące błędy:
- awaria silnika wentylatora AC
-awaria sondy lambda
-awaria przepływomierza
Dodam że niedawno zmieniłem przepływomierz na oryginalny Boscha (pomogło bo wcześniej silnik nie pracował prawidłowo - był słaby).
Czy ktoś może mi doradzić w czym jest problem? |
_________________ W202 C180 LPG, 2000r, AUTOMAT - KOMBI |
|
|
|
|
interiaPL11
tylko gwiazda
Pomógł: 2 razy Dołączył: 17 Sty 2008 Posty: 21 Skąd: małopolska
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2008, 01:16
|
|
|
ciężko powiedzieć.o problemie z kontrolkami poziomu płynów gdzieś tu już czytałem,poszukaj a znajdziesz.ale z tym niewyłączającym się wentylatorem to już zagadka.ja mam Celinkę z 95 roku.nie wiem jak w Twojej.takie cuda się działy ale w instalacjach multipleksowych.jeżeli byłaby taka to normalka.wystarczy czasem żarówkę wymienić o innej mocy i już się wszystko miesza. |
_________________ W123 200D
W123 200D automat
W123 240D
W123 300D
W202 C180 Esprit
i jeszcze kilka innych pseudo aut o których chcę zapomnieć:) |
|
|
|
|
diagnosta.mb
diagnosta.mb
Pomógł: 3 razy Dołączył: 03 Cze 2008 Posty: 89 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2008, 08:41
|
|
|
Zwarcie w instalacji , niepewna masa , ........... Ogólnie poważna sprawa . Jedz do kogoś kto zna elektronikę MERCA bo może się to źle skończyć !!!! |
_________________ SPRINT12 - Najlepszy tester do MB na polskim rynku
Dzwoń ERA 666520959 |
|
|
|
|
mryluk
mryluk
Dołączył: 04 Cze 2008 Posty: 9 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2008, 12:15
|
|
|
Dzisiaj cała noc miałem odłączony akumulator i rano problemu już nie było. Umówiłem się z elektrykiem,pomierzymy napięcia - może rzeczywiście problem z masą. Gdy będę coś więcej wiedział to dam znać na forum, póki co dziękuję za pomoc. |
_________________ W202 C180 LPG, 2000r, AUTOMAT - KOMBI |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2008, 12:52
|
|
|
Jeżeli chodzi o błędy na kompie to mogły pozostać stare śmieci jeżeli po wymianie przepływomierza nie kasowałeś. U mnie jak padł przeplywomierz też pokazywał błąd sondy. Jeżeli chodzi o wentylator to wszystko wskazuje na to że któryś z czujników, albo coś źle masuje i dzieją się dziwne rzeczy. Zobacz dokładnie masę na silniku. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
mryluk
mryluk
Dołączył: 04 Cze 2008 Posty: 9 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2008, 15:15
|
|
|
Niestety tych błędów nie dało się wykasować są zapisane na stałe, przy okazji mam pytanie, czy oryginalny komputer do diagnostyki mercedesa może wykasować błędy z którymi uniwersalny sobie nie poradził? |
_________________ W202 C180 LPG, 2000r, AUTOMAT - KOMBI |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2008, 15:18
|
|
|
nie wiem jak to jest z uniwersalnym, ja robiłem co prawda u kolegi, miał oryginalną wtyczkę i wiem że powinien być odpowiedni program i wykasował wszystko co było, nawet rzeczy robione kiedyś tam. Jak sobie nie poradził to proponuję popytać w okolicy czy ktoś zajmuje się diagnozą kompa w W202. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
grzesiekx
Pomógł: 95 razy Dołączył: 11 Paź 2006 Posty: 1441 Skąd: słupsk
|
Wysłany: 5 Czerwiec 2008, 16:43
|
|
|
U mnie z kasowaniem bledow bylo tak, jakies tam duperele pokasowaly sie, ale mialem padniety czujnik temperatury powietrza w dolocie do intercoolera i nie chcial sie wykasowac. Jak tylko wymienilem czujnik mozna juz bylo go wykasowac pewnie dlatego, ze stary caly czas pokazywal 100 stopni Robione bylo wszystko na KTS-ie.
Pozdrawiam. |
_________________ VW Touran 2.0 TDI DSG '12
ex W202 C200 '00
ex W211 E320 '02
ex S203 C320 '02
ex W210 E200 '01
ex S203 C180 Kompressor '06
ex W210 E200 CDI '00
ex S202 C220 CDI '99
ex W210 E230 '97
ex W124 250D '91
|
|
|
|
|
mryluk
mryluk
Dołączył: 04 Cze 2008 Posty: 9 Skąd: Mikołów
|
Wysłany: 6 Czerwiec 2008, 08:41
|
|
|
Drugi dzień z rzędu autko chodzi bez zarzutów - ani śladu po problemach. Wie ktoś może w których miejscach należałoby pomierzyć napięcia aby zdiagnozować czy nie ma problemów ze słabą masą? |
_________________ W202 C180 LPG, 2000r, AUTOMAT - KOMBI |
|
|
|
|
|