Przesunięty przez: Łukasz 10 Luty 2012, 11:19 |
olej w automacie |
Autor |
Wiadomość |
tako5
tako5
Dołączył: 19 Lis 2006 Posty: 46 Skąd: malopolska
|
Wysłany: 1 Sierpień 2008, 15:29 olej w automacie
|
|
|
witam kolegow posiadam c 200 benzyna automat i mam pytanko do was jak sprawdzic olej w skrzyni biegow za wszelkie porady dziekuje |
|
|
|
|
misza1
Pomógł: 7 razy Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 258 Skąd: Chorzow
|
Wysłany: 2 Sierpień 2008, 14:22
|
|
|
Najlepiej przejechac z 10 km tak zeby temp silnika miala normalna temp. pracy i na prostym (poziomym) kawalku stanac i na zapalpnym (!!) silniku sprawdzic poziom uzywajac do tego celu bagnetu |
_________________ W202 C280 WDB 2020281A001986
W124 250D
W201 2.0D
Golf MK1 cabrio |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 09:08
|
|
|
misza1 napisał/a: | Najlepiej przejechac z 10 km tak zeby temp silnika miala normalna temp. pracy i na prostym (poziomym) kawalku stanac i na zapalpnym (!!) silniku sprawdzic poziom uzywajac do tego celu bagnetu |
Ha ha ha.
A jak nie ma bagnetu? |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
mecenas5
mecenas5
Pomógł: 7 razy Dołączył: 28 Mar 2008 Posty: 83 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 09:17
|
|
|
święte słowa.....U mnie nie ma bagnetu.....C180ELEGANCE1999rASB...i jak narazie skrzynia sprawuje się b. dobrze..bez uwag...pozdrawiam... |
_________________ C 1,8 1999 r. Elegance automat
WDB2020181A764236 |
|
|
|
|
tako5
tako5
Dołączył: 19 Lis 2006 Posty: 46 Skąd: malopolska
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 12:20
|
|
|
i tu wlasnie tkwiproblem brak bagnetu wiec jak inaczej to sprawdzic |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 12:53
|
|
|
niestety tylko kompem diagnostycznym w warsztacie |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 13:02
|
|
|
Javoreczek napisał/a: | niestety tylko kompem diagnostycznym w warsztacie |
Tak, taki komp ma z metr długości, na jednym końcu plastikowe uszko, na na drugim kawałek plastiku z podziałką.....
Co tu się wypisuje, jak rany.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
tako5
tako5
Dołączył: 19 Lis 2006 Posty: 46 Skąd: malopolska
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 14:10
|
|
|
dzieki za rady pojade na serwis |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 17:31
|
|
|
sewan napisał/a: | Tak, taki komp ma z metr długości, na jednym końcu plastikowe uszko, na na drugim kawałek plastiku z podziałką.....
|
no własnie kolega tako5 tego kompa u siebie w samochodzie nie ma i nie jest to bynajmniej efekt niedopatrzenia w fabryce, czy tez niewłaściwej naprawy powypadkowej
zresztą powyżej chyba nawet wspomniałes o takiej okolicznosci |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
Maxsim
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 40 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 4 Sierpień 2008, 19:02
|
|
|
Oj niewiedza bije aż huczy. 5 biegowe automaty w większości nie miały bagnetu. Sterowane są elektrycznie m.in z wykorzystaniem pomiaru temperatury oleju - dlatego komputer serwisowy jest w stanie podać stan - ilość oleju jaki należy wlać w czasie wymiany ewentualnie na uzupełnienie. Pomiar bagnetem gdzie zakres min - max w temp 80 st. C wynosił 300 ml można uznać z pomiarem "dokładnie na oko" dlatego z niego zrezygnowano na rzecz dokładniejszego. Nikt mądry nie będzie kombinował z pomiarem jakimś pseudo bagnetem własnej produkcji. Szanujący się warsztat odmówi wymiany oleju lub dolewki w przypadku braku odpowiedniego komputera z oprogramowaniem serwisowym. Ale Polska to dziwny kraj(nie wymienia się oleju w ASB, bo po co, albo wymienia się na sile na oko a potem wszyscy oszczędni narzekają, że się automaty psują)w którym większość jest mądrzejsza od inżynierów którzy projektowali samochód i sposób jego serwisowania. |
_________________ MB C180 Aut. Sport '96 + LPG sekwencja ZAVOLI
WDB2020181A438279 |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 09:27
|
|
|
Maxsim napisał/a: | Oj niewiedza bije aż huczy. |
Zgadzam się.
Maxsim napisał/a: | 5 biegowe automaty w większości nie miały bagnetu. Sterowane są elektrycznie m.in z wykorzystaniem pomiaru temperatury oleju - dlatego komputer serwisowy jest w stanie podać stan - ilość oleju jaki należy wlać w czasie wymiany ewentualnie na uzupełnienie. |
Powiedz mi kolego, w jaki sposób komputer przelicza temperaturę płynu na jego ilość...
Maxsim napisał/a: | Pomiar bagnetem gdzie zakres min - max w temp 80 st. C wynosił 300 ml można uznać z pomiarem "dokładnie na oko" dlatego z niego zrezygnowano na rzecz dokładniejszego. |
Na czym polega ten niby dokładniejszy? Dla Twojej wiadomości: skrzynie 722.6 (bo o takich tu mówimy) nie miały nigdy czujnika poziomu płynu, więc jedyną możliwościa sprawdzenia jego ilości jest bagnet serwisowy.
Maxsim napisał/a: | Nikt mądry nie będzie kombinował z pomiarem jakimś pseudo bagnetem własnej produkcji. |
A kto mówi o bagnetach własnej produkcji? Słyszałeś o bagnetach serwisowych produkowanych przez MB jako narzędzie specjalne? Możesz sobie taki kupić w ASO.
Maxsim napisał/a: | Szanujący się warsztat odmówi wymiany oleju lub dolewki w przypadku braku odpowiedniego komputera z oprogramowaniem serwisowym. |
Bzdura. Szanujący się warsztat, wliczając w to ASO, użyje bagnetu serwisowego, bo innej możliwości nie ma. |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 09:51
|
|
|
W moim aucie (skrzynia 5-biegowa) jest "dziura" na bagnet do skrzyni. Ostatnio nawet przyszły mój teść zapytał: "a gdzie bagnet?". Bo "dziura" jest, a bagnetu niet.. |
|
|
|
|
sewan
Oderint dum metuant
Pomógł: 35 razy Dołączył: 10 Lip 2006 Posty: 900 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 5 Sierpień 2008, 14:55
|
|
|
Gomezio napisał/a: | Bo "dziura" jest, a bagnetu niet.. |
Bo którędyś trzeba móc dolać oleju, jakby co...
A bagnet skasowano w momencie, gdy producent doszedł do wniosku, że w skrzyni nie będzie się już wymieniać oleju. Z tego samego zresztą powodu skasowano korek w konwerterze.... |
_________________ Myślę, więc jeżdżę
|
|
|
|
|
Maxsim
Pomógł: 2 razy Dołączył: 20 Mar 2008 Posty: 40 Skąd: Łuków
|
Wysłany: 6 Sierpień 2008, 09:29
|
|
|
Ja wiem swoje - pomiar bagnetem ASO stosuje jako sprawdzenie wskazań komputera. Że ta akurat skrzynia nie miała czujnika ilości płynu nie znaczy to że wszystkie nie miały. |
_________________ MB C180 Aut. Sport '96 + LPG sekwencja ZAVOLI
WDB2020181A438279 |
|
|
|
|
voshon
C200, CLK 320 Cabrio
Pomógł: 2 razy Dołączył: 31 Lip 2006 Posty: 379 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 6 Sierpień 2008, 10:05
|
|
|
sewan napisał/a: | A bagnet skasowano w momencie, gdy producent doszedł do wniosku, że w skrzyni nie będzie się już wymieniać oleju. Z tego samego zresztą powodu skasowano korek w konwerterze.... |
Obecnie za to zdanie w tej kwestii zmienili, ale korka w konwerterze sobie już niektórzy nie "dorobią" |
_________________ Gość zobacz moje damy WDB2020801F799122, WDB2084651T009322 |
|
|
|
|
|