Przesunięty przez: Łukasz 14 Styczeń 2012, 20:54 |
Jaki kąt wyprzedzenia wtrysku - zaplonu 2.0 D |
Autor |
Wiadomość |
strażak
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 19 Skąd: Wiązów
|
Wysłany: 11 Październik 2009, 18:26 Jaki kąt wyprzedzenia wtrysku - zaplonu 2.0 D
|
|
|
Witam potrzebna rada mechanika
MB W202 2.0 D 1994 rok
moja celinka klepala poradzono mi wymiane szklanek bo to one tak klepia - wymieniłem szklanki - klepie nadal - po wymianie na drugi dzień jak silnik był zimny odpalił na pół obrotu ale strasznie nim żucalo przez 10 - 15 sekun ( świece wszystkie nowe i grzeją)
Myślałem ze pomyliłem się na rozrządzie ale nie znaki się zgadzają wymontowalem przewód wysokiego ciśnienia z pierwszej sekcji na pompie i na kropelke sprawdzałem zaplon okazało się że kropelka pojawia sie 10 stopni za GMP - przestawilem na 18 stopni przed GMP motor chodzi równiej ale bardziej sztywno a klepanie jest nadal raz się pojawia raz znika jutro biorę się za sprawdzenie wtrysków motor nie kopci nawet przy przygazowaniu czy to mozliwe że to wtryski się wieszają ? Dzwięk klekotu pół metaliczny moc jak na 2.0 D w normie
pytanie
jaki ma być kąt zaplonu - wtrysku
jkie ciśnienie ma być przy sprawdzaniu wtrysku na przyżądzie |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12 Październik 2009, 10:22
|
|
|
Ściągnij sobie książkę "sam naprawiam" z działu "download". Jest tam opisana procedura regulacji kąta początku tłoczenia. Piszą tam o 14 stopniach, ale najlepiej sam to sobie poczytaj. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
strażak
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 19 Skąd: Wiązów
|
Wysłany: 12 Październik 2009, 16:04
|
|
|
książka ściągnięta przy ustawieniu 14 stopni malo silnika nie urwie |
_________________ MB 2.0D 94' 6,2 L /100KM |
|
|
|
|
hazard
Dołączył: 10 Lip 2009 Posty: 14 Skąd: Bytom
|
|
|
|
|
strażak
Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 19 Skąd: Wiązów
|
Wysłany: 13 Październik 2009, 10:51
|
|
|
35 zł za sztukę firmy INA
[ Dodano: 13 Październik 2009, 14:30 ]
sprawdziłem wtryski są ok wszystkie dają 115 barów i ładnie rozpylają |
_________________ MB 2.0D 94' 6,2 L /100KM |
|
|
|
|
searlon
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Paź 2008 Posty: 142 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Październik 2009, 09:50
|
|
|
Nie wiem jaki powinien być kąt ale wiem jedno, że po jakichkolwiek zabiegach na wtryskach pojawia się metaliczne stukanie. Czasem jest to problem pewnego zakresu obrotów, a czasem tylko na wolnych biegu jałowego. Chce powiedzieć, że powinieneś wyregulować wtryski zgodnie z danymi w katalogu i dać im trochę czasu. Około 1000km najlepiej dłuższy dystans od razu. Miałem ten sam problem po wyminie podkładek uszczelniających wtryskiwaczy. W serwisie Bosch serwisant powiedział , że czasami odkręcenie i zgięcie rurki wysokiego ciśnienia powoduje lekkie stukanie przez jakiś czas. Banalna sprawa. Po przejechaniu około 1000km ( trasa do Holandii ) Silnik mojej Celiny pracuje rewelacyjnie i miękko. |
_________________ W202 C200D 94r
T210 E320CDI 2001r |
|
|
|
|
|