Przesunięty przez: G. 15 Kwiecień 2010, 12:19 |
Baardzo duże spalanie na benzynie i gazie "Tnie wtryski |
Autor |
Wiadomość |
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2010, 22:31
|
|
|
co do tego że podciśnienie jest zawsze to prawda, ale w momencie zamknięcia przepustnicy masz przez moment wyższe, zanim nie otworzy się obejście przepustnicy. benzynowy komputer jest znacznie bardziej rozbudowany niż gazowy i nie koniecznie to samo będzie na benzynie co na gazie (u mnie nie było wcale sygnału położenia przepustnicy i objawem było tylko czasem zawieszające się na momencik obroty).
komputer benzynowy nic nie ma do wtrysku gazu tylko do zapłonu. jak pracowałem przez 3 lata w zakładzie montującym gaz, zawsze podpinaliśmy komputer sterujący dawkami gazu do czujnika położenia przepustnicy i na nim zapisywane były ustawienia "gazowe". do tego był dodawany emulator wtrysku benzyny żeby oszukać wtryskiwacze i komputer benzynowy. możliwe, że coś się pozmieniało w technice ale wątpię by gaz miał korzystać z przetworzonych pod inne paliwo sygnałów. |
|
|
|
|
Krynek
Pomógł: 49 razy Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 386 Skąd: Lublin[SB]
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2010, 07:55
|
|
|
pawelwy napisał/a: | pracowałem przez 3 lata |
Masz 20 lat przez trzy pracowałeś ?? Z kontekstu wypowiedzi wynika, że już nie (i to długo) to ile miałeś jak zacząłeś 13 ??
EOT |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2010, 08:43
|
|
|
pawelwy napisał/a: | komputer benzynowy nic nie ma do wtrysku gazu tylko do zapłonu | na temat takich textow to nie mam juz sily czyli Twoim zdaniem bez podlanczania kompa gazowego do wtryskow tez bedzie chodzić??
OT jarek to ty??
[ Dodano: 26 Kwiecień 2010, 09:08 ]
no juz mam schemat
pokaz którym kablem pod przepustnice sie podlaczyc?
podstawa to wtryski benzynowe i cewka!!! w niektorych wersjach instalacja czytala tez obciazenie silnika i przestan wprowadzac ludzi w błąd |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
Obsessed
Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 20 Skąd: RZESZÓW
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2010, 11:32
|
|
|
Widzę że mała wojna się rozpętała.
w moim konkretnym przypadku cały problem tkwił w czujniku przepływui powietrza który był zabrudziny.
teraz wszystko wróciło do normy - na benzynie praca równa a spalanie gazu wróciło do przyzwoitych wartości 10 litrów w trasie i 11-12 w cyklu miejskim
wszystkim dziękuję za pomoc, mam nadzieję że wątek ten pomoże innym borykającym się z takim problemem. |
_________________ Mercedes Benz C200 Elegance
BENZYNA 1998 cm3
rok 1996
przebieg 195300 km (stan na 25.02.2011)
skrzynia biegów manualna
automatyczna klimatyzacja |
|
|
|
|
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2010, 15:24
|
|
|
muszę się przyznać do błędu. przepraszam. faktycznie w instalacjach stag jest inaczej niż w landi które montowałem. "Skład mieszanki jest regulowany na podstawie sygnałów otrzymywanych z sondy LAMBDA i polega na zwiększaniu ilości gazu po otrzymaniu sygnału z czujnika TPS " cytat z ulotki. tam jest osobny komputer gazowy i podpina się pod sondę i tps. przepraszam jeszcze raz. człowiek uczy się całe życie.
co do tego ile czasu pracowałem to faktycznie mam dopiero 20 lat, ale tylko rok pracowałem na umowę. ojciec miał 7 w kraju warsztat montujący instalacje gazowe. spędzałem tam całe dnie od czasów podstawówki. |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2010, 18:23
|
|
|
pawelwy napisał/a: | muszę się przyznać do błędu. przepraszam. faktycznie w instalacjach stag jest inaczej niż w landi które montowałem. "Skład mieszanki jest regulowany na podstawie sygnałów otrzymywanych z sondy LAMBDA i polega na zwiększaniu ilości gazu po otrzymaniu sygnału z czujnika TPS " |
To chyba montowałeś II-gen. W IV-gen w zasadzie nie ważna jest sonda (jedynie dla benzynowego). Podstawa to czasy wtrysków benzynowych Długa droga przed Tobą |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 09:58
|
|
|
Camel- napisał/a: | W IV-gen w zasadzie nie ważna jest sonda (jedynie dla benzynowego). Podstawa to czasy wtrysków benzynowych |
tak jest!! w sekwencji sonda lambda pomaga tylko djagnoscie do prawidlowego ustawienia mnoznika a nie wplywa w zaden sposob do korekcji gazu poniewaz taka korekcje przez sonde wprowadza komp benzyny
[ Dodano: 27 Kwiecień 2010, 10:01 ]
Obsessed napisał/a: | cały problem tkwił w czujniku przepływui powietrza | czyli bylem blisko ze przepływomiez mze byc |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
Krynek
Pomógł: 49 razy Dołączył: 18 Lis 2008 Posty: 386 Skąd: Lublin[SB]
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 10:37
|
|
|
13696 napisał/a: | OT jarek to ty?? |
Też przez chwilę tak myślałem
Natomiast sprawa zakończyła się szczęśliwie
pawelwy, Czym czyściłeś przepływkę (tak z ciekawości)? |
|
|
|
|
13696
Mateusz
Pomógł: 10 razy Dołączył: 29 Lis 2008 Posty: 664 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 10:47
|
|
|
ja czyscilem delikatnym pedzelkiem i nitro tylko jak wyjmiesz przeplywke to jeszcze masz dwie srubki takie specjalne torx z pipkiem takim w srodku ale jak zlapiesz dobrymi szczypcami ta srube to tez odkrecisz wtedy wyjmiesz caly wklad i wszystko masz jak na dloni
co do modow to przydalo by sie pare wczesniejszych postow usunac tak zeby nie wprowadzac ludzi w blad |
_________________ c200 kompressor (lpg stag-4) |
|
|
|
|
pawelwy
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2010 Posty: 257 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 13:52
|
|
|
mycie benzyną delikatnie i sprężone powietrze żeby osuszyć i wydmuchać pozostałości pomogło. do tego regulowałem tą całą gromadę cięgienek i dźwigienek sterujących przepustnicą. |
|
|
|
|
|