Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
14 Styczeń 2012, 19:34
wymiana oleju silnikowego
Autor Wiadomość
dyzio87 


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 197
Skąd: Pyskowice
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 22:52   

ja niestetyu przejechałem z 6 tyś od ostatniej wymiany i dolałem litr oleju. Poprostu mi kapie. Co sądzicie o przesmarowaniu tego sylikonem tak od zewnątrz ??
_________________
C180 '93 LPG
 
 
 
Aloiz 


Pomógł: 28 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 754
Skąd: Sanok
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 22:58   

Musiałbyś to dokładnie wyczyścić do sucha i walnąć tam silikon wysokotemperaturowy ..... ale nie wiem czy to pomoże.....
_________________
Ex: C180 Elegance '94
WDB2020181A089266
E320 CDI Avantgarde '99
WDB2100261A988449
 
 
 
marioostry 

Dołączył: 22 Mar 2007
Posty: 95
Skąd: 3miasto
Wysłany: 12 Kwiecień 2007, 23:44   

Zlokalizowanie Twojej nieszczelności lub jak uważasz pocenia się wpłynie tylko na stan Twojego samopoczucia, tzn. będziesz wiedział gdzie jest ten wrażliwy punkt. Nie będziesz się stresował wymianami uszczelek i planowania głowicy tak jak widzę koledzy cię straszą cennikiem. Zrób tak jak Ziola i tomeks zlokalizuj przetrzyj i się nie stresuj.
Pozdro.
_________________
202 220 CDI ' 98
 
 
Gość

Wysłany: 13 Kwiecień 2007, 10:32   

Kiedy kupowałem moje auto to widziałem ten wyciek i podejrzewałem że to spod głowicy, ale nie byłem pewien. Później będąc na przeglądzie, zapytałem mechanika od :mb: czy trzeba to robić. Usłyszalem że można robić, ale jak się szybciej pojeździ to znów będzie ciekło. Ten silnik tak ma i o ile nie cieknie mocno, to raczej nie warto się przejmować.
Pozostaje tylko pilnować stanu oleju.
 
 
nurni

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Lut 2007
Posty: 34
Skąd: Piekary Śl.
Wysłany: 13 Kwiecień 2007, 13:11   

poniewaz w momencie zakupu nie do konca bylem pewny na czym moja :mb: byla jezdzona, wlalem mineral i tak juz sobie jezdze 6-sty m-c i nie narzekam:)

co do ubytków - po ok 8tys dolalem 0,5l - po odkręceniu oslony silnika widać było na niej mokre plamy - na razie uslyszalem ze mam sie nie przejmowac i jezdzic.. :D
_________________
Był W202 C220D T
Jest W203 CDI 270
 
 
smochy_bronx 

Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Lut 2007
Posty: 266
Skąd: Poznań
Wysłany: 14 Kwiecień 2007, 21:56   

u mnie po zmianie oleju jakis castrol 15w pojawił się mały wyciek przy napinaczu, na forum opisany jako czesta usterka, wiec sie nie przejmowalem. niestety, dwa dni temu na zakretach zaczeła sie palić kontrolka płynu w chłodnicy, pod autem zostawały małe plamy, poczatkowo myślałem, ze to właśnie płyn, po otwarciu maski okazało sie, że cały alernator i pompa wody sa w oleju, ten widok przyprawił mnie niemal o łzy, do tego gdy przy wyłączonym kluczyku przekręcam kluczyk na 2 pocycje, słychać wyraźne chlapnięcie pod silnikiem i kałuża jest naprawde spora, kompletnie nie wiem co to jest ale boje sie, że naprawa będzie nieopłacalna i będę musiał pożegnać moją gwiazdę:( wygląda to bardzo bardzo poważnie
_________________
MB C180 Elegance 95r.
 
 
 
Gość

Wysłany: 14 Kwiecień 2007, 22:08   

smochy_bronx napisał/a:
kompletnie nie wiem co to jest ale boje sie, że naprawa będzie nieopłacalna i będę musiał pożegnać moją gwiazdę:( wygląda to bardzo bardzo poważnie


Hej!
Przede wszystkim obadaj co sie stało. Samochody się psują czasem, nawet nasza ukochana :mb: . Nie załamuj się, tylko jedź do dobrego warsztatu i niech wycenią naprawę.
Jeśli chcesz to mam namiar na warsztat w Przeźmierowie, naprawdę dobrzy fachowcy.
Kiedyś będąc w Poznaniu zepsuł się mój Nissan i naprawiałem go u nich (korespodencyjnie) i było bez zarzutu, a wiedz że samochodowym malkontentem jestem i umiem rozpoznać fuszerkę. Głowa do góry! Działaj!
 
 
MarioOL 

Dołączył: 16 Maj 2011
Posty: 1
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 17 Maj 2011, 19:34   

Witam to mój Drugi post na forum i od tygodnia stałem sie posiadaczem merca w202 c180 benzyna i tak ja tu co poniektórzy mam problem z tym małym wyciekiem w tym miejscu nad alternatorem patrząc od przodu po lewej stronie, troszkę się wystraszyłem ,bo koszty wymiany uszczelki pod głowica to spory koszt :( , czy rzeczywiście olać sprawę?? i nie wymieniać uszczelki , bo to kapie bardzo mało tylko wkurza mnie bo tak jak kolega wyżej na kostce na podjeździe brzydkie plamki zostają, czy uszczelnienie sylikonem pomoże ?
 
 
bongorno 
Only MB

Pomógł: 4 razy
Dołączył: 05 Maj 2009
Posty: 142
Skąd: Redditch UK
Wysłany: 17 Maj 2011, 19:48   

Poszukaj na forum było na ten temat czasami wystarczy dokręcić 4 śruby (jeśli jest do nich dostęp bo to różnie bywa), w przedniej części tam gdzie znajduje się łańcuch. Jeśli to nie pomoże uszczelka do wymiany.
_________________
Dylemat Faceta. Skrytykować jej jazdę i uratować kilka istnień czy mieć szanse na wieczorny seks?
Poszukujący.......
 
 
misiekmis4 

Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 114
Skąd: częstochowa
Wysłany: 28 Maj 2011, 10:24   

[quote="masbet"]Witam!
A teraz do rzeczy: od początku pełny syntetyk (poprzedni właściciel BP 5W50, a ja od 160 tys km używam tylko Mobila 1 0W40). Zużycie oleju przez cały okres eksploatacji nie zmieniło się (tzn niecały litr na 15 tys km przy przebiegu 103 tys km po zakupie i tyle samo teraz przy 263 tys.)



masbet, przy 103 tys bierze olej? i to nie cały litr? Jesteś pewien, że miał 103 tys jak kupiłeś

Mi zawsze tłumaczono, że oleje zmienia się z rzadszego na gęstszy a nie odwrotnie. Gęsty olej uzupełnia mikro ubytki w silniku, a zmiana na rzadszy spowoduje wypłukanie cząsteczek gęstszego oleju i pojawić może się stukanie.
Mam pytanie, zalewam cały czas mobilem 0w40, przebieg 114tys obecnie, kiedy przejść na 5w40? a może na 10w40? Niektórzy jeżdżą na 0w40 przy ponad 200tys. Mobil 0w40 dosyć drogi ale nie chcę zmieniać marki oleju tylko gęstość jeśli już.
_________________
C180 Esprit automat 98'
WDB2020181A617619
 
 
Javoreczek 
a teraz dizel


Pomógł: 144 razy
Dołączył: 20 Maj 2008
Posty: 2790
Skąd: Warszawa
Wysłany: 28 Maj 2011, 10:38   

misiekmis4 napisał/a:
Gęsty olej uzupełnia mikro ubytki w silniku, a zmiana na rzadszy spowoduje wypłukanie cząsteczek gęstszego oleju i pojawić może się stukanie.


:?: :shock:
interersująca teoria, przyznam, że tej jeszcze nie słyszałem :mrgreen:

misiekmis4 napisał/a:
Mam pytanie, zalewam cały czas mobilem 0w40, przebieg 114tys obecnie, kiedy przejść na 5w40? a może na 10w40? Niektórzy jeżdżą na 0w40 przy ponad 200tys. Mobil 0w40 dosyć drogi ale nie chcę zmieniać marki oleju tylko gęstość jeśli już.


Generalnie poza argumentem ekonomicznym, nie istnieją żadne przesłanki do takiej zmiany.
_________________
W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166

W202 C180 Esprit '93
 
 
 
mietek 

Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 39
Skąd: DW
Wysłany: 28 Maj 2011, 10:46   

ja mam przejechane 230 tys., wymieniam olej równo co 10 tys 10W40 i nic nie muszę dolewać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,052 sekundy. Zapytań do SQL: 6