Przesunięty przez: Pioterek 1 Lipiec 2012, 20:20 |
wysoka temperatura silnika 100 st.!!! |
Autor |
Wiadomość |
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2014, 17:44
|
|
|
perzu126 a chlodnica sprawna? bo ja w swojej w201 niemam problemów z układem uchlodzenia temperatura silnika 85-95*C (brak wiskozy) temperatura oleju max 107*C |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
szczurek_15
szczurek_15
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Sty 2014 Posty: 38 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2014, 18:53
|
|
|
Witam, dzięki Panowie za odpowiedź dzisiaj stałem w korku z godzinę, następnie pojeździłem troszkę szybciej i wszystko gra. Wisko się załącza itp itd:P
Faktycznie jak tak otworze maskę to można się ogrzać szybciutko:) |
_________________ Mercedes-Benz W202 C280
WDB2020281A446405
"Kto stoi w miejscu, ten się cofa"
|
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2014, 08:39
|
|
|
Tom W czasie jazdy lub przy wyższych obrotach nie ma problemu. Chodzi tylko o np 10 minutowy postój kiedy na dworze jest ponad 20st.
Ale przy ponad 100st do akcji wchodzą wentylatory klimy, które skutecznie zbijają temperture do 90st. A jak sprawdziłeś temp oleju? |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2014, 12:12
|
|
|
perzu126 napisał/a: | Tom W czasie jazdy lub przy wyższych obrotach nie ma problemu. Chodzi tylko o np 10 minutowy postój kiedy na dworze jest ponad 20st.
Ale przy ponad 100st do akcji wchodzą wentylatory klimy, które skutecznie zbijają temperture do 90st. A jak sprawdziłeś temp oleju? |
dodatkowy wskaźnik tzw.gajgerek;) |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
emil82
Dołączył: 11 Kwi 2014 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2014, 17:41
|
|
|
Witam,
U mnie pojawił się mały problem z temp cieczy po wymianie termostatu i płynu chlodzacego. Tzn auto utrzymuje stała temp ( 90*C ) podczas jazdy, aczkolwiek jak zatrzymam się na światłach lub stoję w korku do delikatnie się podnosi do 95*C. W garażu doszło nawet do 100*C i wiatrak się nie włączył cały czas się lekko kręci ale mozna go zatrzymać ręką, nie stawia większego oporu. Po wyłączeniu silnika z tak wysoką temp kręci się dalej lekko, bez oporów. Czy to visko jest do wymiany, czy moze jakiś czujnik? Przy jakiej temp powinien się włączyć wiatrak w moim silniku ( OM 601)? |
_________________ MB W202 C-Klasse 200D 1994r.
WDB2021201A071308 |
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2014, 18:01
|
|
|
emil82 w om601 nie ma dodatkowego wiatraka, jest tylko jeden ten co jest na "visko" Jak możesz zatrzymać visko przy temp. około 100*C to masz do wymiany.
Ja u siebie miałem podobnie trochę pod górę i temp. szybko rosło, podobnie jak kogoś holowałem, i nawet wiatrak zatrzymałem na obrotach. Po wymianie elegancko, jechałem do Zakopanego a tam cały czas gaz w podłodze i temperatura była cały czas wzorowa |
_________________
Malachitowy C200 Diesel 1994r. |
|
|
|
|
emil82
Dołączył: 11 Kwi 2014 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2014, 18:46
|
|
|
Ok, dzięki za podpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie, na moim visco nie ma żadnych luzów, czy uzupełnienie olejem silikonowym rozwiąże problem czy raczej wywalić kasę na nowe visco? Której firmy visco polecacie?
Ps.
Dodam ze całe visko jest brudne w oleju (całe czarne od tego brudu), czy możliwe ze ten olej wyciekł i znalazł się na obudowie?
Czy ten olej będzie ok? http://allegro.pl/showItem2.php?item=4193185582 |
_________________ MB W202 C-Klasse 200D 1994r.
WDB2021201A071308 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2014, 19:42
|
|
|
emil82, możesz użyć oleju do napełnienia wiscozy- było opisane w dziale sam naprawiam. Troszke druciarstwo, ale jak uzyjesz oleju silikonowego o odpowiedniej lepkości i w odpowiedniej ilości to będzie działać w sposób zbliżony do fabrycznego. Brak oleju to najczestszy objaw niesprawnego wisco.
Olej który podałeś w linku jest. Ja wlałem znajomemu o lepkości 3500cps i był chyba za gesty bo dmucha troszkę za mocno. Więc 2500 będzie ok, ale wlej go ok 20-30ml. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
asasyn18
Pomógł: 79 razy Dołączył: 18 Lip 2012 Posty: 1264 Skąd: Koszalin
|
|
|
|
|
emil82
Dołączył: 11 Kwi 2014 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2014, 19:54
|
|
|
Dzięki koledzy,
Już posiedzialem trochę w temacie regeneracji wiskozy. Nie ukrywam, że najlepiej jest kupić nowe i mieć spokój na jakiś czas. Ale jestem z pokolenia, które najpierw próbuje naprawić, a nie od razu zmieniać na nowe
Wydaje mi się, że jeżeli regeneracja nie przyniesie efektu, to kupię visco Sachsa. Jakieś opinie? |
_________________ MB W202 C-Klasse 200D 1994r.
WDB2021201A071308 |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3895 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2014, 20:11
|
|
|
emil82, Kupiłem Sachs 2 razy i oba padły po wyjeździe z warsztatu, dopłaciłem 30 zł i miałem beru - śmigam już 3 rok. Ja nie polecam. |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
emil82
Dołączył: 11 Kwi 2014 Posty: 39 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Maj 2014, 07:39
|
|
|
Jednak nie obeszło się bez kupna nowej wiskozy ( Beru 300pln), ale teraz mam przynajmniej spokój na kilka lat dzięki za pomoc w temacie!
Pozdro! |
_________________ MB W202 C-Klasse 200D 1994r.
WDB2021201A071308 |
|
|
|
|
manhunt
Pomógł: 2 razy Dołączył: 10 Lut 2014 Posty: 64 Skąd: z netu
|
Wysłany: 19 Maj 2014, 22:00
|
|
|
Witam. Wciaz nie moge sie uporac z temperatura silnika w moim mieczyslawie. Termostat nowy, wiskoza nowa, plyn w ukladzie czysty bez oleju, olej czysty bez plynu i poziom sie nie podnosi. Mimo to wciaz wywala mi plyn chlodniczy przez ta rurke zabezpieczajaca przy korku.
Zauwazylem ze w trasie przy temperaturze 80 stopni po zatrzymaniu bylo mokro w tym miejscuw sumie to nawet kaluza bo wywalilo z litr plynu.
Troche poweszylem po przewodach i znalazlem tylko delikatne saczenie przy elektro zaworkach no i dzis uwage zwrocilem na pompe bo jest wokol niej troche mokro ale to raczej nie plyn a olej.
Dodam ze nie dymi na bialo wiec juz nie wiem czy to uszczelka pod glowica czy cos innego.
Ktos ma jakis pomysl na to albo zna w Warszawie jakis dobry warsztat w ktorym maja sprzet do sprawdzenia przedmuchow w silniku w rozsadnej cenie ?
Z gory przepraszam za brak polskich znakow jaki i ewentualne bledy ale pisanie na szkle ma swoje wady. |
_________________ C180 96 classic automat
WDB2020181F453551 |
|
|
|
|
|