Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Lipiec 2012, 20:20
Zagotowana woda; jak są uruchamiane wentylatory klimatyzacji
Autor Wiadomość
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Wrzesień 2011, 20:25   

Jary, uzupełniałeś kiedyś klimę prawda?
Wiesz, aż chyba podłącze dla Ciebie manometry i nagram filmik, żeby Ci pokazać jak się układ zachowuje + odczyty z klimatronika. Jeszcze tylko wpis z EPC/WISu trzeba wrzucić.
Ale nawet jeśli zrobili tak w Mercedesie, to musisz wiedzieć, że jestem zaskoczony ja, jak i mój ojciec (serwisant klimy od wielu lat) ;)

Daleko nie trzeba szukać
Gerri napisał/a:
Niestety: zdecydowana większość z was nie ma racji.
Dodatkowe wentylatory przed chłodnicą załączane są CIŚNIENIEM w układzie klimatyzacji. Jak ciśnienie wzrośnie - wentylatory ruszają na wolniejszym biegu (przez opornik za reflektorem) Dla poparcia oczywiście schemat:
http://www.autolib.diakom...AGRAMS/4483.pdf
Pomijam załączenie poprzez temperaturę silnika - bo tego pytanie nie dotyczyło.

http://www.w201w124.bytom...f2425c6c#174460
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 20 Wrzesień 2011, 19:52   

Camel- napisał/a:
Gerri - Pomijam załączenie poprzez temperaturę silnika - bo tego pytanie nie dotyczyło.


Ja tego nie pomijam, a dyskusja jest jałowa :P

Proponuje odłączyć wszystko inne i bazować na ciśnieniu - napisz w przyszłości co Ci się zdarzyło :?: OKI
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 20 Wrzesień 2011, 20:02   

Jary, wpis z WISu
Cytat:
Refrigrant pressure sensor, function

Funtion
Switching off the A/C compressor

The refrigerant pressure sensor transfers the current value to the pushbutton control module. When the following values are present the A/C compressor is switched off by the pushbutton control module:
- Refrigerant pressure < 2 bar = A/C compressor off
- Refrigerant pressure >28 bar = A/C compressor off.

Switching on the auxiliary fan

The pressure measured by the refrigerant pressure sensor is also compared with a value stored in the pushbutton control module. When the following values are present the fan is adjusted infinitely:
- Refrigerant pressure >16 bar = fan low speed
- Refrigerant pressure >20 bar = fan maximum speed


Przetłumaczyć? ;)
Ja rozumiem, że koledze chodziło o temp. silnika, i to co tam pisał Gerri i inni to prawda - włączą się przy ok 100°C temp cieczy, żeby nie uszkodzić silnika - to tak w przypadku gdy wisko walnięte.
Ale potem zaczęliśmy dyskutować o klimie, więc teraz masz jasno na białym.
Przy sprawnym wisko, można odłączyć "wszystko o czym piszesz" i klima jak i silnik będą utrzymywać bezpieczną temperaturę, względnie ciśnienie (klima).

Pozdr.

[ Dodano: 20 Wrzesień 2011, 20:11 ]
Jary napisał/a:
Daliście się wpuścić w maliny, bo wentylatory klimy nie są załączane czujnikiem ciśnienia. On służy tylko do sprawdzenia ciśnienia czynnika w układzie - czytaj: jego ilości. Wentylatorami steruje osobny moduł, który poprzez zespół wskaźników (zegary) współpracuje z klimatronikiem i załącza wentylatory, w zależności od temperatury (a nie ciśnienia) czynnika w układzie oraz temp. silnika.
Vide załącznik do postu jjankiello w temacie o trybie serwisowym i ukrytych funkcjach kikatronika. :mrgreen:

Jasno piszesz o temperaturze CZYNNIKA w układzie. ;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Jary 

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 2349
Skąd: Toruń / okolice
Wysłany: 21 Wrzesień 2011, 20:00   

Camel- napisał/a:
Jasno piszesz o temperaturze CZYNNIKA w układzie


Właśnie, ale nigdy o ciśnieniu, dziękuję za przyznanie mi racji :P
Na tym kończę udział w tej, już bezsensownej dyskusji.
_________________
MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,191 sekundy. Zapytań do SQL: 10