|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Otwarty przez: MICHAL200 25 Marzec 2014, 13:29 |
sprzeglo magnetyczne kompresora |
Autor |
Wiadomość |
radar
RS202
Dołączył: 10 Cze 2013 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 25 Marzec 2014, 12:06
|
|
|
siema
Wracam do tego tematu, bo mam pytanie do forumowiczów. Od dawna sprzęgło kompresora w moim Mercedesie wydawało z siebie taki głośny dźwięk jakby grzechotanie. Długo nie wiedziałem co to może być, dopuki nie trafiłem na ten temat. Okazało się, że cały docisk jest luźny i nie jest na nic przykręcony. Na środku był pusty otwór na śrubke (jeździłem tak ponad rok ) Znalazłem więc jakąś śrubke 6' i wkręciłem ją w dziure. Po odpaleniu silnika okazało się, że kompresor już nie wydaje z siebie żadnych niepokojących dzwięków, ale za to pracuje cały czas. Tak jakbym za mocno dokręcił i skręcił sprzęgło na stałe. Jak poluzowałem troche śróbke to problem zniknął, tylko że jest ona teraz doręcona delikatnie, palcami. Więc prdzej czy póżniej sie poluzuje. Jakiej długości śrubka była wkręcona oryginalnie, tak aby przykręcić ją mocno jednocześnie nie skręcając na stałe. Jakie wartości mają obroty na zmniejszonych kółkach + skręconym sprzęgle? Bo na standardowym kółku sięgały już prawie 1000. |
_________________ C200K - 1996
WDB2020251F415637 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 26 Marzec 2014, 23:00
|
|
|
Jak się domyślasz, wymagany jest luz. Luz regulujesz podkładkami, takimi najlepiej co 0,25mm. Oryginalnie jest około 3-4 takich podkładek. Musiały wyskoczyć razem ze śrubą. Pytanie dlaczego? Niestety nie znam tez wymaganego luzu sprzegła Ale można się sugerować luzami wymaganami na sprzęgłach sprężarkowych klimatyzacji. Tam luz wymagany to 0,45-0,75 mm. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 27 Marzec 2014, 09:23
|
|
|
Camel-, dobrze prawisz, ale podkładki są na wałku kompressora od strony kółka, jesli kolega nie ruszał docisku z kółka na pewno nie wypadły.
radar, teraz musisz wyjąc tą śrubkę. zdjąć docisk, (jeśli nie będzie chciał zejść wkręć w miejsce 6mm srubke 8mm (dziala jako ściągacz) i zobaczyć czy masz w docisku albo na wałku wspomniane przez Camela podkładki, jeśli nie to tak jak pisał 0,45-0,75mm.
do dzieła. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
MISIEK40
Misiek40
Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 5 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 1 Maj 2015, 10:03
|
|
|
witam traczu mam do ciebie pytanie odnosnie kompressora a dokładniej zmiany koła kompressora na mniejsze widziałem ze dokonałes juz takiej modyfikacji jestem ciekawy czy dala ona wyczuwalna rużnice w jezdzie ? tez chce dokonac takiej modyfikacji i zwracam sie do ciebie z prosba o dokładne wskazowki jak tego dokonac co dokładnie mnie czeka z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam |
_________________ mercedes w202 2,3 kompressor
|
|
|
|
|
KaszpiK
Pomógł: 2 razy Dołączył: 27 Gru 2011 Posty: 124 Skąd: Kętrzyn
|
Wysłany: 13 Maj 2015, 01:08
|
|
|
MISIEK40 napisał/a: | witam traczu mam do ciebie pytanie odnosnie kompressora a dokładniej zmiany koła kompressora na mniejsze widziałem ze dokonałes juz takiej modyfikacji jestem ciekawy czy dala ona wyczuwalna rużnice w jezdzie ? tez chce dokonac takiej modyfikacji i zwracam sie do ciebie z prosba o dokładne wskazowki jak tego dokonac co dokładnie mnie czeka z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam |
daje dużo robota prosta. |
_________________ W202 C230 Kompressor 1997r Przedlift
WDB2020241F615129 |
|
|
|
|
MISIEK40
Misiek40
Dołączył: 30 Kwi 2015 Posty: 5 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 7 Lipiec 2015, 23:55
|
|
|
a robota prosta ? i czy silnik wytrzyma taka zmiane /. /.? |
_________________ mercedes w202 2,3 kompressor
|
|
|
|
|
pajak2444
Dołączył: 06 Paź 2017 Posty: 17 Skąd: Długołęka
|
Wysłany: 12 Październik 2017, 13:03
|
|
|
będzie zimny schabowy, ale niema sensu tworzyć nowego tematu.
W203 z tego co wyczytałem wychodziły w kilku wersjach mocy- generowanej innym ciśnieniem doładowania, czy miały one inne koła na kompresorze, czy na wale?
Chętnie bym zakręcił fabrycznym eatonem trochę wyżej, tak by nie przekraczać na odcince max obrotów zalecanym dla m62, pytanie tylko którego koła użyć, lub kto z forumowiczów dorabia mniejsze kółka?
Przyzwyczaiłem się do 1,2bara i teraz jeżdżąc miśkiem mam wielki niedosyt.
wszelka pomoc mile widziana. |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 12 Październik 2017, 13:16
|
|
|
Na OLX są aukcje z małymi kółkami do M62 |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,202 sekundy. Zapytań do SQL: 11
| |
|