Wycieraczka reflektora |
Autor |
Wiadomość |
orscik
orest
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 315 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 14:32 Wycieraczka reflektora
|
|
|
Witam.
NA SAMYM WSTĘPIE CHCIAŁBYM ZAZNACZYĆ ŻE TE DWIE USTERKI SĄ ZE SOBĄ CHYBA POWIĄZANE.
MAM NADZIEJĘ ,ŻE OPISZĘ PROBLEM JASNO I CZYTELNIE
Z GÓRY PRZEPRASZAM ZA BŁEDY
Mam dwa problemy:
1.Wycieraczka reflektora nie działa(prąd dochodzi,silniczek sprawny)
2.Nie dochodzi prąd do pompki spryskiwaczy reflektorów
PROBLEM 1
Prawa wycieraczka działa a lewa nie.
Z pierwszym problemem próbowałem sobie poradzić w następujący sposób.
Rozebrałem to czarne pudełko w którym znajduje się silniczek do wycieraczek reflektorów a następnie podłączyłem sam silniczek kablem do akumulatora.Silnik działa.
W celu weryfikacji czy kable zasilające silniczek reflektora podają prąd podłączyłem do nich żarówkę.Włączyłem światła a następnie przycisnąłem przycisk który włącza wycieraczki i spryskiwacze-żarówka zapaliła się czyli prąd dochodzi.
Macie jakieś przypuszczenia co może być uszkodzone ?
PROBLEM 2
Mam dwie pompki.Jedna spryskuje szybę a druga reflektory.
Pompka odpowiadająca za spryskiwanie reflektorów nie działa.
W celu weryfikacji czy dostarczany jest prąd znów podłączyłem do kabli żarówkę.
Po zapaleniu świateł i przyciśnięciu przycisku który włącza wycieraczki i spryskiwacze żarówka się nie zapaliła.
Pompka jest zepsuta.Może to ona zrobiła jakieś zwarcie czy coś.
Macie jakieś przypuszczenia co może być uszkodzone ? |
Ostatnio zmieniony przez orscik 11 Grudzień 2012, 21:36, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 6 Grudzień 2012, 11:14
|
|
|
Do silniczków dochodzi prąd dwoma kabelkami. Na jednym pojawia się, gdy włączasz spryskiwacz, na drugim gdy włączone są światła. Sprawdzałeś, czy na obydwu jest prąd?
Co do spryskiwacza, to zdaje się jest on uruchamiany przez styk w jednym z mechanizmów, więc dopuki ten nie ruszy, nie zadziała tez pompka. |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
orscik
orest
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 315 Skąd: Braniewo
|
Wysłany: 6 Grudzień 2012, 15:25
|
|
|
Za bardzo nie rozumiem tej kwestii
Javoreczek napisał/a: | Do silniczków dochodzi prąd dwoma kabelkami. Na jednym pojawia się, gdy włączasz spryskiwacz, na drugim gdy włączone są światła. Sprawdzałeś, czy na obydwu jest prąd?
|
załączam zdjęcie
http://www28.zippyshare.com/v/7622335/file.html
Brązowy kabel przytknąłem do spodu żarówki czerwony do jej boku i po nacisnieciu przycisku od wycieraczek żarówka się zaświeciła.
Brązowy kabel +czarno żółty po podłączeniu do żarówki i naciśnięciu przycisku wycieraczki żarówka się nie zaświeciła.
http://www.autolib.diakom...AGRAMS/5761.pdf
http://www.autolib.diakom...AGRAMS/5785.pdf
[ Dodano: 7 Grudzień 2012, 22:47 ]
Ok słuchajcie po kilkudniowej walce z problemami wymienionymi wyżej udało mi się je naprawić
Główną przyczyną był silniczek oraz bardzo mocno spasowany mechanizm.Silniczek zwodził mnie strasznie...Gdy go podłączałem do akumulatora na rozłożonym mechanizmie to slinczek działał więc wykluczyłem uszkodzoany silniczek z listy usterek . Po złożeni mechanizmu i podłączeniu go do kostki nic się nie działo. Wszystko stało w miejscu.
Rozebrałem mechanizm jeszcze raz , wyjąłem silniczek a następnie go rozebrałem na części pierwsze.Trochę przydał mi się Ten temat więc podam wam link do niego.
http://www.w202.pl/viewto...czka+reflektora
Bardzo ciężko było odgiąć łopatki które trzymaj plastik i metalową obudowę.
Trzeba w to włożyć trochę siły ale jednocześnie trzeba uważać zeby nie połamać tego plastikowego elementu silnika.
Po rozłożeniu wyczyściłem komutator , pędzelkiem usunąłem opiłki ze szczotek oraz z tego plastikowego elementu do którego szczotki są przymocowane.
Złożyłem wszystko na nowo.
Podłączyłem do baterii ( http://img147.imageshack.us/img147/2756/aud7.jpg)
Silniczek iskrzył czasami spadały mu obroty .. tak jakby buczał.Im dłużej chodził tym jego praca stawała się stabilna a z okolic komutatora i szczotek już się nie iskrzyło/świeciło.
Kolejnym krokiem było powiększenie dziury w tej największej zębatce.
http://desmond.imageshack....jpg&res=medium
Najlepiej użyć do tego pilnika do ostrzenia łańcuchów w pile motorowej.
Powiększyłem tą dziurę dlatego żeby cały mechanizm lekko chodził a co za tym idzie odciążyłem silniczek.
Nie wiem czy ten zabieg był potrzebny ale zrobiłem to i jest ok.
Zaśniedziałą kostkę zastąpiłem inną 4 pinową.
Kable połączyłem w następujący sposób
Czerwony -Czerwony
Brązowy - Brązowy
Niebieski - Czarny( czarno żółty)
Czarny - Niebieski( Niebiesko biały)
Jeżeli ktoś miałby jakieś pytania to piszcie na gg 249 64 46
Albo piszcie na facebooku. Orest Oryniak
Mam nadzieje ,że mój post się komuś przyda. |
|
|
|
|
jjankiello
Pomógł: 54 razy Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 2939 Skąd: Szczecin, PL
|
Wysłany: 22 Grudzień 2012, 15:52
|
|
|
orscik napisał/a: | Po zapaleniu świateł i przyciśnięciu przycisku który włącza wycieraczki i spryskiwacze żarówka się nie zapaliła.
Pompka jest zepsuta.Może to ona zrobiła jakieś zwarcie czy coś.
Macie jakieś przypuszczenia co może być uszkodzone ? |
Pompka jest załączana mikrowłącznikiem uruchamianym występem na jednej z osiek wewnątrz obudowy lewego silnika wycieraczek. Dlatego w lewej kostce silnika są 4 przewody. Tak więc do załączenia pompki potrzebny jest ruch silnika i mechanizmu lewej wycieraczki... także niekoniecznie pompka jest martwa...
Tutaj masz więcej: http://www.w202.pl/viewtopic.php?p=284909#284909 - pierwszy i powiązany z nim trzeci post. |
_________________ Because people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
201122, Perlmuttgrau - EX
202188, Schwarz - EX
203216, Cubanitsilver - EX
203708, Tanzanitblau
212225, Obsidianschwartz |
|
|
|
|
kriss
S202 - Esprit
Pomógł: 51 razy Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 1197 Skąd: okolice Krosna
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2015, 10:02
|
|
|
Mam problem z ustawieniem prawidłowej pozycji wycieraczki ze strony lewej. Ktoś wie jak ma być ustawiony ten element względem dwóch mikro swichy
dodatkowo nie za bardzo wiem jak to koło zębate ma być ustawione:
Ktoś coś wie ?? |
_________________ W202 C180 Esprit
Pb+Lpg
WDB2020781F714096 |
|
|
|
|
rzuru222
Bartek
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 466 Skąd: Tarnowskie Góry
|
|
|
|
|
kriss
S202 - Esprit
Pomógł: 51 razy Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 1197 Skąd: okolice Krosna
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2015, 20:53
|
|
|
A więc tak silniczek w miarę ustawiony, z tym że pojawił się kolejny problem prawy silnik pracuje cały czas nie zależnie czy są włączone światła czy kluczyk jest w stacyjce..
Nie wiem czy problem jest w przekaźniku?? |
_________________ W202 C180 Esprit
Pb+Lpg
WDB2020781F714096 |
|
|
|
|
Pioterek
Pomógł: 305 razy Dołączył: 21 Paź 2007 Posty: 2857 Skąd: Giżycko
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2015, 20:59
|
|
|
IMO masz to samo co z lewym czyli źle ustawiony ten plastyk ze zdjecia |
_________________ Piotr
W114 230/8 Automatic '72 - w częściach
W124 300D '87 - ojcowy
S202 C250 Turbodiesel Sport ASB '97
W202 C180 Esprit ASB '93 - ex |
|
|
|
|
kriss
S202 - Esprit
Pomógł: 51 razy Dołączył: 18 Sty 2009 Posty: 1197 Skąd: okolice Krosna
|
Wysłany: 28 Czerwiec 2015, 21:26
|
|
|
Pioterek ha ha ale jaja sprawdzę to
D |
_________________ W202 C180 Esprit
Pb+Lpg
WDB2020781F714096 |
|
|
|
|
|