|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Dziwne objawy silnika CDI |
Autor |
Wiadomość |
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 7 Lipiec 2019, 15:22 Dziwne objawy silnika CDI
|
|
|
Witam
Sprawa dotyczy silnika CDI ale w w203 takim jak w w202
Mój sąsiad dwa lata temu nabył takie auto i jeździł nim do maja tego roku. W maju samochód przestał wchodzić na obrotu powyżej 3 tys. i zaczął nie równo pracować. Samochód został oddany do mechanika który wymienił: przepływomierz, termostat i silnik zaczął prawie normalnie pracować. I teraz dlaczego prawie. Samochód nie zawsze chciał odpalać a jak już odpalił to popracował może z pięć sekund i gasł. A potem trzeba było albo kręcić rozrusznikiem albo odpalać z samostartu. Z racji tego, że w przewodach pojawiły się bańki powietrza to na początek(dokładnie wczoraj) wymieniliśmy same oringi - oczywiście sąsiad przygotował się na wyjecie pompy wysokiego ciśnienia. Ale co najbardziej dziwne jest to, że silnik nie chciał wkręcić się powyżej 3000 to mechanik zmienił przepływomierz - czy to nie dziwne. Drugą sprawa jest to, że przewód który doprowadza czyste powietrze do egr po naciśnięciu gazu zaczyna pęcznieć prawie do rozerwalności. A jak się puści gaz przewód wraca do normalnych rozmiarów. Kolejnych zaobserwowanym zjawiskiem jest kurczenie się gumowego górnego przewodu doprowadzającego płyn chłodniczy do obudowy termostatu tzn jak się wciśnie pedał gazu i silnik wchodzi na obrotu w granicach 1500 to przewód chłodniczy zaczyna się tak kurczyć, że nie ma przez niego żadnego przepływu. Po prostu przewód chłodniczy robi się płaski.
I teraz najbardziej zaskakująca jest odpowiedź mechanika. Silniki CDI mają takie zachowanie i nie ważne jest czy są zamontowane w A, C, E klasie, po prostu taka ich uroda.
Z racji tego, ze ja tez mam silnik CDI to mam pytanie. Czy to jest prawda? Czy tylko zła interpretacja mechanika? A powiem szczerze ja u siebie takich zjawisk nie zaobserwowałem. Ale to, że ja czegoś takiego w swoim aucie nie widziałem to nie znaczy, że tak się nie dzieje. Bo może ten mechanik ma racje.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 9 Lipiec 2019, 22:06
|
|
|
kubus838 napisał/a: | Drugą sprawa jest to, że przewód który doprowadza czyste powietrze do egr po naciśnięciu gazu zaczyna pęcznieć prawie do rozerwalności. | Chodzi o dolot?? Jeżeli tak... to będzie "pęczniał" bo tam rośnie ciśnienie
kubus838 napisał/a: | Kolejnych zaobserwowanym zjawiskiem jest kurczenie się gumowego górnego przewodu doprowadzającego płyn chłodniczy do obudowy termostatu tzn jak się wciśnie pedał gazu i silnik wchodzi na obrotu w granicach 1500 to przewód chłodniczy zaczyna się tak kurczyć, że nie ma przez niego żadnego przepływu. Po prostu przewód chłodniczy robi się płaski. |
Pierwsze słyszę i oby ostatni, bo takie rzeczy nie powinny mieć nawet miejsca... Także mechanik trochę buja w obłokach. U mnie w CDI nie ma żadnego z w/w objawów, oprócz tego że od ciśnienia w dolocie napina się gumowy wąż
Samochód wpada w tryb awaryjny - może być od przepływki, ale nie musi... może być podciśnienie gdzieś strzelone, albo elektrozawór egr/turbo walnięty. Przynajmniej ja się z takimi przyczynami spotkałem. Jeździłem bez przepływki dwa lata i samochód oprócz tego że był zdziebko słabszy to pracował w całym zakresie obrotów i nie było z nim problemów. Jeszcze może być czujnik wysokiego ciśnienia strzelony, bo bywały takie przypadki A co do węży... nie chce wróżyć z fusów, ale chyba uszczelka pod głowica |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 9 Lipiec 2019, 23:33
|
|
|
Dandiee napisał/a: | kubus838 napisał/a: | Drugą sprawa jest to, że przewód który doprowadza czyste powietrze do egr po naciśnięciu gazu zaczyna pęcznieć prawie do rozerwalności. | Chodzi o dolot?? Jeżeli tak... to będzie "pęczniał" bo tam rośnie ciśnienie |
Wiesz dobrze co zrobiłem ze swoim egr. Ale nawet przed przeróbką tego nie było. A u mojego sąsiada przewód "pęcznieje" dwukrotnie lub nawet trzykrotnie. Fakt faktem bardzo śmiesznie to wygląda. A na zdrowy rozsądek to ten przewód powinien dawno "wybuchnąć" a jednak dalej trzyma.
Dandiee napisał/a: |
kubus838 napisał/a: | Kolejnych zaobserwowanym zjawiskiem jest kurczenie się gumowego górnego przewodu doprowadzającego płyn chłodniczy do obudowy termostatu tzn jak się wciśnie pedał gazu i silnik wchodzi na obrotu w granicach 1500 to przewód chłodniczy zaczyna się tak kurczyć, że nie ma przez niego żadnego przepływu. Po prostu przewód chłodniczy robi się płaski. |
Pierwsze słyszę i oby ostatni, bo takie rzeczy nie powinny mieć nawet miejsca... Także mechanik trochę buja w obłokach. U mnie w CDI nie ma żadnego z w/w objawów, oprócz tego że od ciśnienia w dolocie napina się gumowy wąż
Samochód wpada w tryb awaryjny - może być od przepływki, ale nie musi... może być podciśnienie gdzieś strzelone, albo elektrozawór egr/turbo walnięty. Przynajmniej ja się z takimi przyczynami spotkałem. Jeździłem bez przepływki dwa lata i samochód oprócz tego że był zdziebko słabszy to pracował w całym zakresie obrotów i nie było z nim problemów. Jeszcze może być czujnik wysokiego ciśnienia strzelony, bo bywały takie przypadki A co do węży... nie chce wróżyć z fusów, ale chyba uszczelka pod głowica |
I wiesz co mnie się taż tak wydaje, że główną przyczyną jest walnięta uszczelka pod głowicą. A o dziwo mechanik nie chce przeprowadzić pomiaru kompresji. Jeszcze jedna rzecz której nie mogę się dowiedzieć to czy płyn z układu chłodzenia znika. Ale to już sprawa właściciela niech sam się o to martwi
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,131 sekundy. Zapytań do SQL: 9
| |
|