Błąd P1227 |
Autor |
Wiadomość |
Tomek.L
2.2D Esprit 1998
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 30 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 18 Luty 2008, 20:57 Błąd P1227
|
|
|
Witam Kolegów, pozdrawiam i proszę o pomoc. W mojej C-klasie zapaliła się kontrolka EPC (wiem, wiem było ale przeczytajcie ). Auto przechodziło w tryb awaryjny ale nie kopciło i po ponownym rozruchu kontrolka gasła aby po kilku kilometrach zapalić się ponownie. Udałem się dziś do specjalisty i komputer pokazał - "kod błędu 1227 - czujnik położenia w pompie wtryskowej. Błąd elektryczny, obwód prądu". Po wykasowaniu przejechałem kilka km. kontrolka się nie pali ale błąd jest wykazywany. Do domu wróciłem bez przygód, na razie jest dobrze. Jednak w najbliższym okresie czeka mnie podróż w głąb Europy i nie chciałbym się zdziwić w jakimś pogańskim kraju. Czy mieliście już do czynienia z tym błędem, co mam sprawdzić, co zrobić. Proszę o pomoc.
Pozdrawiam Wszystkich , szerokiej drogi. |
|
|
|
|
Funek
W202 220D sedan
Pomógł: 18 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 201 Skąd: Pułtusk/Warszawa
|
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 19 Luty 2008, 11:51
|
|
|
Tomek.L napisał/a: | czujnik położenia w pompie wtryskowej. |
Udaj się do kogoś kto się zna na elektronice samochodowej, niech Ci posprawdza urządzenia sterujące pompą wtryskową, bo mechanik to Ci będzie zalecał wymianę pompy a to już kosztuje
A pompę masz suchą |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Tomek.L
2.2D Esprit 1998
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 30 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 19 Luty 2008, 15:38
|
|
|
Pompa sucha, do tej pory auto sprawowało się idealnie, nawet teraz nie ma problemów z odpalaniem w każdych warunkach. Tak sobie myślę, że przed problemem miałem tylko 1/4 baku było dość ciepło a na drugi dzień chwycił mrozek - może jakaś woda. Z tymi mechanikami Jary niestety Masz rację, dziś telefon do firmy z Torunia (!?) i od razu diagnoza - pompa do wymiany. Czekam na trochę wolnego, podjadę do elektryka niech popatrzy na złącza. Czy czyszczenie elektrozaworu na pompie to skomplikowana czynność i czy niesie to ze sobą jakieś czynności o których trzeba pamiętać? Pozdrawiam, rulez |
|
|
|
|
marcmerc
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Sie 2007 Posty: 187 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 19 Luty 2008, 20:09
|
|
|
no kolego nie jest to mechaniczna usterka pompy tylko tak jak powiedzial ci spec i komp uklad elektryczny i skoro jest uszkodzony czujnik polożenia ale czy na pewno w pompie wtryskowej czy nie przypadkiem czujnik polożenia pedalu gazu bo przy takiej usterce pojawia się wlasnie sygnalizacja kontrolki EPC poczytaj http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=1776 |
_________________ okazuje się że mercedes i BMW są w stanie stać na jednym podwórku
w202 c250 WDB2021251F056553
E39 523i, same automaty |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 19 Luty 2008, 20:11
|
|
|
Tomek.L napisał/a: | Czy czyszczenie elektrozaworu na pompie to skomplikowana czynność i czy niesie to ze sobą jakieś czynności o których trzeba pamiętać |
Nie jest to skomplikowana czynność A czy robiłeć coś ostatnio (np. wymiana filtra paliwa) co mogło spowodować zapowietrzenie układu zasilania Sprawdź czy nie masz powietrza w przewodach, niesprawne odpowietrzenie zbiornika paliwa itp. |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Tomek.L
2.2D Esprit 1998
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 30 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 20 Luty 2008, 09:05
|
|
|
Filtry, oleje wymieniałem w listopadzie i aż do tej pory nic się nie działo, elektronik wykasował mi błąd a dziś sprawdzi co zaleca w jego przypadku. Jeżdżę już 2 dni (odpukać) i nic się nie dzieje ale błąd w pamięci siedzi. Zobaczymy. Dziękuję Wszystkim za pomoc ( Jary! ). Odezwę się co dalej. Szerokiej i przyjemnego dnia. |
|
|
|
|
biala_gwiazda
Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 1 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2008, 11:24
|
|
|
No i jak skończyła się sprawa z tym błedem P1227? Mnie tez czasami zapala sie EPC i wychodzi taki błąd. |
|
|
|
|
konradkar
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2007 Posty: 436 Skąd: Ostroleka
|
Wysłany: 30 Czerwiec 2008, 19:54
|
|
|
w pamieci zawsze zostaje kod tego bledu, jezeli zostal skasowany i jnie nadal pojawia to program mechanika jest jakis nie tak
co do czyszczenia czujnika w pompie???
a czy magnes staly ( czy cewke szczelnie oblana) trzeba czysciec???
i ciekawe co moglo go tam zabrodzic- owszem polaczenia elektryczne w kostce itp moga sie zabrudzic ale ten czujnik to raczej nie |
_________________ Juz od dawna nie Mercedes
Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum |
|
|
|
|
Tomek.L
2.2D Esprit 1998
Dołączył: 27 Sty 2008 Posty: 30 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 1 Lipiec 2008, 07:51
|
|
|
Skończyło się wizytą w Pezalu (Gdańsk) - koszt 3000 zł, wymiana czujnika, zwory elektrozaworu, przy okazji uszczelnienie i kalibracja. Teraz bez zarzutu. Niestety drogo ale jak mówiła bardzo miła pani z gdańskiej firmy to jedyna rzecz która w Celinkach się psuje - a przy naprawie wstawiają już podzespoły Boscha więc powinno być dobrze. Jak pisali koledzy z forum można gdzieś coś kupić taniej (elektronika i czujniki), można taniej a nawet samodzielnie uszczelnić ale ja nie mam niestety ani warunków lokalowych ani sprzętowych żeby się za to brać samodzielnie. Pozdrawiam i życzę Wszystkim udanego urlopu. T |
|
|
|
|
|