Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
26 Styczeń 2012, 18:58
objawy zepsutego silnika elektrycznego
Autor Wiadomość
_Pawel_ 

Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 65
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 14:16   objawy zepsutego silnika elektrycznego

witam,

zakladam osobny watek, bo po przeszukaniu stwierdzilem, ze nie ma takowego.

czy mozna organoleptycznie stwierdzic, ze dany silnik elektryczny jest zepsuty?

tutaj podaje przyklad silnika wycieraczki. widac takie 'wyplaszczenie' na metalowej czesci.
czy to oznaka trwalego zniszczenia?

rozbieral ktos kiedys silnik? (rozmontowywal ;-) bo rozbieral to kazdy...)

silnik.jpg
Plik ściągnięto 122 raz(y) 119,68 KB

 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 14:26   

To wypłaszczenie nie jest oznaką zepsutego silnika, każdy wirnik jest wyważany, więc to jest zebranie materiału z wirnika tam gdzie np było bicie. Najprostszym sprawdzeniem czy nie jest spalone uzwojenie jest omomierz, sprawdzasz na lamelkach komutatora czy jest przejście, wzrokowo możesz też sprawdzić czy żaden z drucików, który jest podłączony z komutatorem nie jest przerwany. Jeżeli chodzi o zwarcie między zwojowe to niestety potrzebny jest specjalny przyrząd.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
rumun1979 
w210 e300TD

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 30 Kwi 2008
Posty: 23
Skąd: katowice
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 15:00   

i tu sie zgodze z moim przedmówca każdy wirnik jest wyważany w ten sposub że jest frezowany w miejscach gdzie bylo bicie wirnika odpowiada to wywarzaniu kół samochodu gdzie odwrotnie jak w wirniku dodawane są ciężarki a przemierzyć najlepiej dać do fachowca takie moje zdanie no i jakie są obiawy uszkodzenia??? a wzrokowom ze zdięcia można powiedzieć ,żę komutator jest dość wyeksplatowany są ryski po szczotkach i małe przerwy pomiędzy lamelkami ale to można w jakimś stopniu samemu zregenerować pozdro
_________________
rumun1979
W210 E300TD awangarde
kiedyś C200 cdi clasic selektion
 
 
konradkar

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 436
Skąd: Ostroleka
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 15:52   

jezeli wyjales ten silnik musiales miec co do niego jakies watpliwosci... moze sie nimi podzielisz??

samo zdjecie nie pomoze tu potrzebne sa mierniki :)
_________________
Juz od dawna nie Mercedes

Mój post odwiedzili 258 tysięcy osob....chyba rekord na forum
 
 
_Pawel_ 

Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 65
Skąd: Walbrzych
Wysłany: 15 Lipiec 2008, 18:40   

dzieki za rady :-)

czyli sprawa wyjasniona z tym splaszczeniem.

silnik pochodzi z tylnej wycieraczki, ktora przestala dzialac. Dlatego mam watpliwosc czy spalil sie silnik czy zepsul mechanizm (zatarl sie) a moze obie rzeczy naraz.

Na fotce dodalem 2 czarne kropy. Rozumiem, ze to jest ten komutator :-) ?
Wszystkie druciki do niego dochodzace sa ok. Zatem pozostaje sprawdzenie omomierzem
Na moj wiesniacki rozum to jesli dotkne przewodami miernika w te 2 kropy to opor powinien pokazywac nieskonczonosc??? wtedy silnik do bani
zgadza sie?

[ Dodano: 15 Lipiec 2008, 18:40 ]
oto fota zmodyfikowana

silnik.jpg
Plik ściągnięto 99 raz(y) 119,83 KB

 
 
Adaśko 
Pomorskie

Pomógł: 100 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 2557
Skąd: Rumia
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 09:22   

_Pawel_ napisał/a:
jesli dotkne przewodami miernika w te 2 kropy to opor powinien pokazywac nieskonczonosc??? wtedy silnik do bani
Dokładnie, jeżeli jednak będzie przejście to może być zwarcie między zwojami, a do tego już potrzebny jest przyrząd specjalny do sprawdzenia, a stojan sprawdzałeś? Nie musi paść wirnik od razu.
_________________
Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561

 
 
Marcin13736 
MBmiłośnik


Pomógł: 14 razy
Dołączył: 08 Lut 2007
Posty: 466
Skąd: Łódzkie
Wysłany: 16 Lipiec 2008, 12:10   

Kolego jeśli chcesz sprawdzić "przejście" to musisz dotykać w takim miejscu co szczotki. Czyli najczęściej po przekątnej. Jeśli jest nieskończoność to jest źle.
_________________
C-250TD 150KM '97- ex
E-320 PB automat. '00
Z przodu gwiazda z tyłu gwiazda, no i ta JAZDA
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 13