Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 14:45 |
Koła tylne ustawione po skosie |
Autor |
Wiadomość |
dybek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 149 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15 Marzec 2010, 20:37 Koła tylne ustawione po skosie
|
|
|
Wytam czy to że tylne koła stoja troche po skosie /-\ jest winą tego że liche są już sprężyny? ewentualnie może ktoś wie jak podnieść trochę tył do góry bez wymiany sprężyn na grubsze bądz dłuższe. |
_________________ TŁOK POWINIEN DZIAŁAĆ W CYLINDRZE A NIE W RURZE WYDECHOWEJ!
C180T LPG 96r.
VIN WDB2020781F505594 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 15 Marzec 2010, 20:41
|
|
|
dybek napisał/a: | tylne koła stoja troche po skosie /-\ j |
Stoją tak jak im fabryka nakazała i mają tak stać dalej |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 15 Marzec 2010, 20:41
|
|
|
dybek napisał/a: | Wytam czy to że tylne koła stoja troche po skosie /-\ jest winą tego że liche są już sprężyny? ewentualnie może ktoś wie jak podnieść trochę tył do góry bez wymiany sprężyn na grubsze bądz dłuższe. |
1)daj grubsze podkładki gumowe na sprężyny
2) tuleje i sworznie w tylnum zawieszeniu do wymiany
[ Dodano: 15 Marzec 2010, 19:42 ]
Jary napisał/a: | Stoją tak jak im fabryka nakazała i mają tak stać dalej |
w tym wieku napewnio już nie (14lat) |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 15 Marzec 2010, 20:43
|
|
|
Cytat: | w tym wieku napewnio już nie |
A cóż to za wiek |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
dybek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 149 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 15 Marzec 2010, 20:48
|
|
|
jaki jest koszt takich podkładek gumowych i czy są one uniwersalne czy specjalnie pod gwiazdę.
jaki jest koszt tylei i sworzni. |
_________________ TŁOK POWINIEN DZIAŁAĆ W CYLINDRZE A NIE W RURZE WYDECHOWEJ!
C180T LPG 96r.
VIN WDB2020781F505594 |
|
|
|
|
eldorado
LPG BLOS
Pomógł: 12 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 912 Skąd: Lubartów
|
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 15 Marzec 2010, 20:58
|
|
|
Jary napisał/a: | A cóż to za wiek |
jeżeli auto ciąga przyczepy bądź towary w bagażniku i nawija trochę kilometrów to na tulejki gumowo metalowe już znaczny
[ Dodano: 15 Marzec 2010, 20:00 ]
dybek, wpisz w wyszukiwerkę "wózek" i będzie wiadomo |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
dybek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 149 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 17 Marzec 2010, 19:42
|
|
|
chyba bede musial wymienic albo sprezyny albo te gumowe mieszki nad sprezyna (18mm) |
_________________ TŁOK POWINIEN DZIAŁAĆ W CYLINDRZE A NIE W RURZE WYDECHOWEJ!
C180T LPG 96r.
VIN WDB2020781F505594 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 17 Marzec 2010, 20:25
|
|
|
dybek napisał/a: | chyba bede musial |
Pojechać na geometrię, sprawdzić ustawienie kół i się nie dołować |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 17 Marzec 2010, 20:38
|
|
|
dybek napisał/a: | chyba bede musial wymienic albo sprezyny albo te gumowe mieszki nad sprezyna (18mm) |
Tym sposobem podniesiesz auto tylko i wyłącznie do góry. Pochylenie kół / \ zostanie. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17 Marzec 2010, 21:55
|
|
|
Marcin Pop., eee dobrze popatrz w WISie i się popraw. Gdyby tak było, nei wymyślili by dłuższych górnych drązków do tylnego zawieszenia. Przy glebie powstaje jeszcze większy negatyw niż deklarowane ~1,5* przez producenta. Nie od dziś wiadomo, że Elegant będzie miał poprawniejsze kąty od Sporta. Ale cóż zrobić. Dla każdego poziomu samochodu są pewne akceptowane widełki pochylenia kół z tyłu, które są podane przez producenta. Pochylenie kół może też kuleć, gdy są wybite silentblocki w drążkach, ale tym to by się chyba już nie dało jeździć (nie z powodu pochylenia ). U mnie też są nierówne pochylenia, ale obie wartości mieszczą się niemal w tym na co zezwala producent. Cała zawiecha z tyłu nowa i nic z tym nie zrobie. I robić nie mam zamiaru
Swoją drogą: byyyyło |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 17 Marzec 2010, 22:52
|
|
|
Camel- napisał/a: | Gdyby tak było, nei wymyślili by dłuższych górnych drązków do tylnego zawieszenia. |
Co by nie powiedzieć, to zawieszenie ma "kształt" czworokąta i nie ma znaczenia co włożymy pomiędzy jego dwa poziome boki, zmienimy to tylko wizualnie, nic więcej nie zmienimy, oczywiście przy sprawnych tulejach |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
dybek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 149 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 18 Marzec 2010, 09:03
|
|
|
Cytat: | Tym sposobem podniesiesz auto tylko i wyłącznie do góry. Pochylenie kół / \ zostanie. |
Tutaj się z tobą nie zgodzę jak w primerze miałem już wytłuczone sprężyny i założyłem nowe to tylne kółka się wyprostowały.
Mam jeszcze takie pytanie jaka jest grubość drutu sprężyny do Clasica - chodzi mi o najgrubszy drut tak żeby tył był maksymalnie "wytrzymały" na obciążenia. Dużo wożę w bagażniku i jeszcze ciągam przyczepkę. |
_________________ TŁOK POWINIEN DZIAŁAĆ W CYLINDRZE A NIE W RURZE WYDECHOWEJ!
C180T LPG 96r.
VIN WDB2020781F505594 |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 18 Marzec 2010, 18:57
|
|
|
Camel-, dybek, zaraz, zaraz, zaraz...nie zapędzajcie sie aż tak daleko
Pytanie brzmiało:
dybek napisał/a: | Wytam czy to że tylne koła stoja troche po skosie /-\ jest winą tego że liche są już sprężyny? ewentualnie może ktoś wie jak podnieść trochę tył do góry bez wymiany sprężyn na grubsze bądz dłuższe. |
Niech dybek sie określi co to według niego znaczy: "troche po skosie". Bo znając życie i ludzkie przypadki to "trochę" wedługo niego, Camela i mnie to są trzy różne wielkości...
dybek, zdrób lepiej dokładne foto z tyłu auta (nieobciążonego) i zobaczymy jak wygląda według ciebie te "trochę".
Camel-, Regulacją podkładek gumowych (na sprężyny) za dużo kąta pochylenia tylnego koła nie zmienisz. A już na pewno nie zmienisz na tyle, żeby wpływało to na prowadzenie całego auta.
W przypadku dybka nie wiadomo, czy jego mercedesie zawias jest w oryginale - taki jaki fabrycznie powinien być. Może ktoś wcześniej bawił się w domorosłego mechanika.... - tego nie wiemy.
Jeżeli jest tak jak pisze camel, że są wytłuczone silentblocki - to już mamy przyczynę / \. Dodatkowo zużyty bieżnik od wew.
dybek napisał/a: | Tutaj się z tobą nie zgodzę jak w primerze miałem już wytłuczone sprężyny i założyłem nowe to tylne kółka się wyprostowały.
Mam jeszcze takie pytanie jaka jest grubość drutu sprężyny do Clasica - chodzi mi o najgrubszy drut tak żeby tył był maksymalnie "wytrzymały" na obciążenia. Dużo wożę w bagażniku i jeszcze ciągam przyczepkę. |
Nie wiem dlaczego porównujesz primerę do mercedesa. To są dwie różne konstrukcje tylnego zawieszenia! W primerze masz rurową belkę poprzeczną z wahaczem poprzecznym dwuramiennym usytuowanym centralnie a role amortyzacji spełniają elementy amortyzujące budową przypominającą kolumne macpreson (oczywiście poza zwrotnicą). Dotyczy to primery 1990 - 1999r.
Także podobieństwo z mercedesem jest tutaj żadne.
dybek napisał/a: | Mam jeszcze takie pytanie jaka jest grubość drutu sprężyny do Clasica - chodzi mi o najgrubszy drut tak żeby tył był maksymalnie "wytrzymały" na obciążenia. Dużo wożę w bagażniku i jeszcze ciągam przyczepkę. |
W sprężynach śrubowych grubość drutu ma drugorzędne (albo i trzeciorzędne) znaczenie. Na Twoim miejscu bym sie zastanowił jaka jest wysokość sprężyny i i "strzałka ugięcia sprężyny". Tym sie powinieneś kierować chcąc podnieść auto do góry. |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 18 Marzec 2010, 20:18
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | wedługo niego, Camela i mnie to są trzy różne wielkości... |
Ja jestem 4 wartością
Marcin Pop. napisał/a: | bym sie zastanowił jaka jest wysokość sprężyny i "strzałka ugięcia sprężyny". |
Oraz model auta
Marcin Pop. napisał/a: | Niech dybek sie określi co to według niego znaczy: "troche po skosie". |
Wszak , ma z natury ujemne pochylenie .
Tak jak wcześniej pisałem, zawieszenie w kształcie czworokąta (trapezu) i przy sprawnych elementach mocowania (wahaczy) nie ma znaczenia co wstawimy między wahacz dolny a górny - co najwyżej na własne życzenie zepsujemy geometrię |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
|