Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 14:45 |
Koła tylne ustawione po skosie |
Autor |
Wiadomość |
dybek
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Lut 2010 Posty: 149 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 19 Marzec 2010, 08:32
|
|
|
ok to zrobię dziś fotki i wieczorem wstawię na forum |
_________________ TŁOK POWINIEN DZIAŁAĆ W CYLINDRZE A NIE W RURZE WYDECHOWEJ!
C180T LPG 96r.
VIN WDB2020781F505594 |
|
|
|
|
BolzZ
W211
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Wrz 2008 Posty: 1070 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19 Marzec 2010, 09:20
|
|
|
dybek napisał/a: | Tutaj się z tobą nie zgodzę jak w primerze miałem już wytłuczone sprężyny i założyłem nowe to tylne kółka się wyprostowały. |
To może kopsnij się jeszcze mocniej w historię motoryzacji W maluchu na przykład był z przodu jeden resor piórowy umieszczony w poprzek Jak włożyłeś nówkę to stał na zewnętrznych rantach opon jak tatra z pustą skrzynią, a jak pojeździł kilka lat- zaczynał stać na wewnętrznych krawędziach opon Tylko co maluch, primera i inne wynalazki mają do W202 |
_________________ S211 E320CDI avantgarde
WDB2112161A423652 |
|
|
|
|
G.
Pomógł: 93 razy Dołączył: 15 Lut 2008 Posty: 4550
|
Wysłany: 19 Marzec 2010, 09:26
|
|
|
BolzZ napisał/a: | Tylko co maluch, primera i inne wynalazki mają do W202 |
Jak to co..? Kontrolowaną strefę zgniotu, która kończy się na silniku |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 19 Marzec 2010, 10:39
|
|
|
Jary napisał/a: | Wszak , ma z natury ujemne pochylenie . |
Bingo! - te zdanie powinno zostać napisane na początku dyskusji.
Tylny napęd wymusza wręcz taka właśnie geometrię - inaczej wyleciał by samochód na pierwszym lepszym zakręcie.
Camel- napisał/a: | Nie od dziś wiadomo, że Elegant będzie miał poprawniejsze kąty od Sporta. |
To zdanie powinni sobie wydrukować wszyscy którzy chcą mieć maksymalną glebę
Marcin Pop. napisał/a: | Niech dybek sie określi co to według niego znaczy: "troche po skosie". Bo znając życie i ludzkie przypadki to "trochę" wedługo niego, Camela i mnie to są trzy różne wielkości... |
Zakładając, że tuleje na wahaczach są OK, to wytrzaskane sprężyny też będą powodowany nadmierny negatyw.
Marcin Pop. napisał/a: | W sprężynach śrubowych grubość drutu ma drugorzędne (albo i trzeciorzędne) znaczenie. |
Tutaj się z Tobą nie zgodzę - grubością drutu można sterować obciążenia maksymalne przy których "tył siądzie" - dobrym przykładem jest W123 - sprężyny normalne i wzmocnione na tylnej osi. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 19 Marzec 2010, 11:51
|
|
|
Daniel napisał/a: | te zdanie powinno zostać napisane na początku dyskusji. |
Widocznie najtrudniejsze są rzeczy oczywiste .
Cytat: | dobrym przykładem jest W123 - |
Przykład niezbyt szczęśliwy, wszak to technologia z przed pół wieku |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 19 Marzec 2010, 17:36
|
|
|
Daniel napisał/a: | Tutaj się z Tobą nie zgodzę - grubością drutu można sterować obciążenia maksymalne przy których "tył siądzie" - dobrym przykładem jest W123 - sprężyny normalne i wzmocnione na tylnej osi. |
to zapraszam pana Daniela, dociekliwego do materiałoznastwa.... To sposoby hartowania, odpuszczania, nawęglania (i jeszcze wiele innych) decydują jaka sprężyna będzie "mocna". W zależności od sposobu jej produkcji sprężyna o cieńszym zwoju może służyć do amortyzacji większej masy bądź ogranicza jej skok.
Średnica drutu ma także znaczenie, ale nie pierwszorzędne |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Marzec 2010, 08:20
|
|
|
Marcin Pop. napisał/a: | to zapraszam pana Daniela, dociekliwego do materiałoznastwa.... To sposoby hartowania, odpuszczania, nawęglania (i jeszcze wiele innych) decydują jaka sprężyna będzie "mocna". W zależności od sposobu jej produkcji sprężyna o cieńszym zwoju może służyć do amortyzacji większej masy bądź ogranicza jej skok.
Średnica drutu ma także znaczenie, ale nie pierwszorzędne |
Postawiłeś tezę , że grubość drutu sprężyny ma znaczenie mało istotne, ja tylko napisałem, że jednak za pomocą zmiany średnicy druta sprężyny można sterować jej strzałką ugięcia, tak jak to robi chociażby MB w swoich modelach, w tym podany przeze mnie przykład - W123
Natomiast dywagowanie o procesie produkcyjnym sprężyny, podejrzewam, że przekracza możliwości sporej części użytkowników tego Forum |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Marcin Pop.
C180 automat
Pomógł: 18 razy Dołączył: 15 Lip 2006 Posty: 1273 Skąd: Centrum
|
Wysłany: 22 Marzec 2010, 17:57
|
|
|
Daniel napisał/a: | Postawiłeś tezę , że grubość drutu sprężyny ma znaczenie mało istotne, |
bo tak jest
Daniel napisał/a: | ja tylko napisałem, że jednak za pomocą zmiany średnicy druta sprężyny można sterować jej strzałką ugięcia, |
Właśnie jest odwrotnie. W projektowaniu zakładasz najpierw ile sprężyna ma sie ugiąć (albo rozciągnąć ) i przy pomocy odpowiednich wzorów wyliczasz grubość zwoju sprężyny uwzględniając inne parametry fiz.-chem, która jest odpowiednia dla danego ugięcia / rozciągnięcia. To tak po krótce... prościzna... miałem to w technikum na maszynoznastwie
Jak będziesz bardziej dociekliwy to mogę podrzucić ci parę wzorów jak to sie wylicza.
[ Dodano: 22 Marzec 2010, 16:58 ]
Daniel napisał/a: | Natomiast dywagowanie o procesie produkcyjnym sprężyny, podejrzewam, że przekracza możliwości sporej części użytkowników tego Forum |
tego to juz nie wiem |
_________________ C180 Classic '94 + LPG malachite metalic WDB2020181A137337 |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 06:31
|
|
|
W jakim kontekście? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 18:34
|
|
|
Daniel napisał/a: | W jakim kontekście? |
W kontekście zastosowania wymienionych w podanym linku elementów w celu poprawy kąta pochylenia kół tylnych. |
_________________
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 19:34
|
|
|
ralf napisał/a: | W kontekście zastosowania wymienionych w podanym linku elementów w celu poprawy kąta pochylenia kół tylnych. |
Poprawy - uważasz, że oryginalna geometria jest zła? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2010, 21:54
|
|
|
Daniel napisał/a: | Poprawy - uważasz, że oryginalna geometria jest zła? |
Poprawy, czyli przywrócenia zalecanych wartości.
Dyskutujecie w tym temacie min o elementach zawieszenia, których zużycie ma wpływ na niewłaściwe pochylenie kół tylnej osi.
Z kolei w linku, który podałem omawiane jest przede wszystkim zastosowanie niestandardowych elementów regulacyjnych. Podane tam powody zastosowania takich elementów to:
-błędy wykonawcze elementów zawieszeń
-odkształcenia nadwozi, wynikające z niecałkowicie usuniętych następstw wypadków lub jeżdżenia z nadmiernymi prędkościami po dziurawych drogach;
- przeprowadzony tuning zawieszenia.
Jestem ciekaw, czy ktoś z was stosował tego typu elementy( uniwersalne lub dedykowane), np. wymienionej tu amerykańskiej firmy. Jakie są wasze opinie odnośnie oferowanych przez nie możliwości regulacji( np. pochylenia tylnych kół).
A Dociekliwego proszę o niedociekanie przyczyn mojego zainteresowania tą tematyką . |
_________________
|
|
|
|
|
artek88
Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 259 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 00:20
|
|
|
a te śruby mimośrodowe w jaki sposób są zabezpieczone przed zmiana położenia? wystarczy jedynie ich skręcenie odpowiednim momentem?. W W124 są przy przednim wahaczu podkładki mimośrodowe z śrubami. |
_________________ Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 06:36
|
|
|
ralf napisał/a: | -błędy wykonawcze elementów zawieszeń |
Chińszczyzny nie kupujemy
ralf napisał/a: | -odkształcenia nadwozi, wynikające z niecałkowicie usuniętych następstw wypadków lub jeżdżenia z nadmiernymi prędkościami po dziurawych drogach; |
W przypadku W202 nie ma to znaczenia ze względu na zastosowanie ramy pomocniczej.
ralf napisał/a: | - przeprowadzony tuning zawieszenia. |
Od tuning są VW lub inne tego typu pojazdy.
ralf napisał/a: | ( np. pochylenia tylnych kół). |
Ustawienie pochylenia kół w W202 jest optymalne, również pod kątem prowadzenia sie samochodu z dużymi prędkościami.
ralf napisał/a: | A Dociekliwego proszę o niedociekanie przyczyn mojego zainteresowania tą tematyką . |
Chciałbym jedynie zwrócić Ci uwagę, że najpierw trzeba zgłębić temat teoretycznie a potem posiadaną wiedzę zastosować w praktyce - ja mam wrażenie, że zaczynasz zabierać się do tego tematu od d...y strony. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
|