|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 14:45 |
Koła tylne ustawione po skosie |
Autor |
Wiadomość |
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 10:04
|
|
|
Daniel- jak zwykle odpowiedzi w swoim stylu]. Nic konkretnego tylko same bzdety( przepraszam- mądrości). Ciekawy sposób na nabijanie postów. Nie interesuje mnie to czy twoim zdaniem zabieram się za to od d... strony. W nawet najmniejszym stopniu nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Nie podważam Twojego poziomu wiedzy, ale sposób odpowiedzi trudno nazwać pomocnym. |
_________________
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 10:16
|
|
|
ralf napisał/a: | Daniel- jak zwykle odpowiedzi w swoim stylu] |
Cieszę się, że czytasz moje posty - mam nadzieję, że ubogacą Twoją wiedzę na temat techniki motoryzacyjnej
ralf napisał/a: | W nawet najmniejszym stopniu nie odpowiedziałeś na moje pytanie. |
Starałem się rozjaśnić Ci problematykę tylnego zawieszenia jak i geometrii w W202. Przytaczanie frazesów z jakiś gazetek czy stron internetowych generalnie nie ma zbyy wiele wspólnego z MB.
ralf napisał/a: | Nie podważam Twojego poziomu wiedzy, ale sposób odpowiedzi trudno nazwać pomocnym. |
Postawiłem Ci kilka kwestii - postaraj się je przeanalizować, przede wszystkim PO CO chcesz zmieniać pochylenie koła tylnej osi?? Oraz czy zdajesz sobie sprawę jakie to będzie miało konsekwencje w przyszłości na prowadzenie samochodu? |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 10:28
|
|
|
Tak jak już pisałem wczesniej-chodzi o przywrócenie zalecanych parametrów( np dla wersji sport). Więc o jakich konsekwencjach tu mówimy? Mimo wszystko dzięki za zainteresowanie. |
_________________
|
|
|
|
|
artek88
Dołączył: 04 Gru 2008 Posty: 259 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 10:30
|
|
|
powiedzmy, że powodem zmiany katów pochylenia na tylnej osi jest obniżony samochód i kąty sa na - , bądź jest różnica kątów w prawym lub lewym kole, która odbiega od parametrów fabrycznych. |
_________________ Mercedes C180 , 96r WDB2020181A459269, BRC SEQUENT 24
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 12:42
|
|
|
ralf napisał/a: | dla wersji sport |
Wystarczy zainstalować sprężyny od sporta i będziesz miał inne pochylenie (większy negatyw). Nic nie trzeba regulować. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Łukasz
Pomógł: 110 razy Dołączył: 10 Mar 2007 Posty: 3803 Skąd: EPWA
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 15:41
|
|
|
Dawno temu na jakimś amerykańskim forum MB czytałem jak radzili sobie z tym problemem.
Co prawda teraz nie mogę tego odnaleźć ale na ebay-u znalazłem coś takiego http://cgi.ebay.com/ebaym...m-/390176716415
Dzięki regulowanemu wahaczowi nawet przy ekstremalnym obniżeniu koło nie stoi w nienaturalnym negatywie
[ Dodano: 28 Kwiecień 2010, 15:49 ]
I coś takiego jeszcze znalazłem http://www.mercedesforum....ead.php?t=21257 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 18:17
|
|
|
202club.com to jest forum tjuningowców naszego modelu, także tam można się dużo dowiedzieć o tych wahaczykach. Ciekawostka: pierwszy zaprojektował i wykonał je jeden z forumowiczów tamtego forum
edit: o, to właśnie te drugie od Łukasza Pamiętam foty
Daniel, mimo wszystko pochylenie w Sporcie czy dla niższych zawieszeń mające wartość jak dla Classica, w dodatku będące symetryczne, na pewno będzie zdrowsze dla układu zawieszenia, trakcji i oczywiście stabilności jazdy |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 21:13
|
|
|
Daniel- żałuje, że na wstępie nie określiłem dokładnie, o co mi chodzi. Jak widać nie wszyscy zaglądają do działu „nasze mb”. Mój błąd. Tak na marginesie mam obniżone zawieszenie h&r.
Łukasz, dzięki. Widzę, że jest nadzieja.
Pcham się koszty na własne życzenie, ale co tam |
_________________
|
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 28 Kwiecień 2010, 21:25
|
|
|
Camel- napisał/a: | na pewno będzie zdrowsze dla układu zawieszenia |
????
Camel- napisał/a: | trakcji i oczywiście stabilności jazdy |
Koła w negatywie polepszają trakcje w zakrętach (oczywiście do pewnym wartości). Wynika to z faktu, że koło podczas jazdy w zakręcie ma prostopadły kontakt z jezdnią - a oto przecież chodzi.
Natomiast negatyw powoduje zawsze obniżenie stabilności podczas jazdy na wprost - nadwozie nie przechyla się, wiec i koło zawsze jest "w pionie".
Chociażby z tych dwóch podanych wyżej przykładów (które traktują sprawę baaaardzo powierzchownie) już widać, że konstruktorzy wkładają wiele pracy aby tak dostosować charakterystykę zawieszenia (zmiany geometrii) aby samochód prowadził się optymalnie w każdych warunkach. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
pks5
Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2010, 20:22 Re: Koła tylne ustawione po skosie
|
|
|
dybek napisał/a: | Wytam czy to że tylne koła stoja troche po skosie /-\ jest winą tego że liche są już sprężyny? ewentualnie może ktoś wie jak podnieść trochę tył do góry bez wymiany sprężyn na grubsze bądz dłuższe. |
Kolego, dam Ci dobra rade.Jeśli tylne koła są pochylone tak że ich góra chowa sie jakby pod karoserie to nie ruszaj spręzyn ani poduszek gumowych, bo one nie maja z tym pochyleniem absolutnie żadnego zwiazku / a są kosztowne/ Moja rada
Na 100 % masz wybite tuleje metalowo gumowe w głównych górnych wahaczach. Koszt 1 szt wynosi 25,00 x 2 wymiana w 2 wahaczch / nawet u kowala / 2 x 25,00 razem 100,00 ....i Twoje koła stoja prosto |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2010, 22:14
|
|
|
pks5, obawiam się, że mają, ale nie w takim stopniu, w jakim Ty myślisz Nie zaczynajmy tego tematu od nowa |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 30 Kwiecień 2010, 22:33
|
|
|
pks5 napisał/a: | i Twoje koła stoja prosto |
Nigdy (prawie ) w W202 koła nie będą stać prosto
Camel- napisał/a: | Nie zaczynajmy tego tematu od nowa |
Kolega jest młody, wyrobi się jeszcze |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 1 Maj 2010, 10:52
|
|
|
Daniel napisał/a: | Nigdy (prawie ) w W202 koła nie będą stać prosto |
Święta prawda, ma fabrycznie ujemne pochylenie kół (wszystkich czterech) |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
pks5
Dołączył: 30 Kwi 2010 Posty: 43 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 1 Maj 2010, 17:50
|
|
|
Daniel napisał/a: | pks5 napisał/a: | i Twoje koła stoja prosto |
Nigdy (prawie ) w W202 koła nie będą stać prosto
Camel- napisał/a: | Nie zaczynajmy tego tematu od nowa |
Kolega jest młody, wyrobi się jeszcze |
Co nawet obrażając mnie nie zmienia postaci rzeczy,ze pochylenie kól w Mercedesie W 202 nie ma zwiazku ze sprezynami tylko z tulejami wahaczy górnych. Poduszki nad sprężynami maja znaczenie wtedy gdy pojawia się problem z niskim zawieszeniem.Wtedy bawimy sie w I II III ząbki. Mój problem z odchylonymi kołami zniknął po wymianie tych tulei.Dlatego moja rada bza taka bz od tzch tulei zaczac CAMEL nie ma sie co irytowac |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 1 Maj 2010, 18:35
|
|
|
pks5 napisał/a: | Co nawet obrażając mnie nie zmienia postaci rzeczy |
Pamiętaj o tym, że na Forum liczy się staż "postowy" - dla nas jesteś młodziakiem.
pks5 napisał/a: | pochylenie kól w Mercedesie W 202 nie ma zwiazku ze sprezynami |
Jesteś w błędzie - więc masz zadanie domowe: "Dlaczego charakterystyka sprężyny ma wpływ na pochylenie koła tylnej osi?"
pks5 napisał/a: | Poduszki nad sprężynami maja znaczenie wtedy gdy pojawia się problem z niskim zawieszeniem. |
Podkładki pod sprężynami generalnie służą do wypoziomowania nadwozia - pochylenie koła w tym wypadku jest regulowane nie jako "przy okazji"
pks5 napisał/a: | Mój problem z odchylonymi kołami zniknął po wymianie tych tulei. |
To o czym piszesz, to zwykła awaria - my w tym poście piszemy o zupełnie czym innym, na co zwrócił Ci uwagę Camel- |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,078 sekundy. Zapytań do SQL: 7
| |
|