Regeneracja sprzęgła wiskotycznego |
Autor |
Wiadomość |
MisQ
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 1 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10 Czerwiec 2011, 23:59 Regeneracja sprzęgła wiskotycznego
|
|
|
Zaczynamy od wymontowania wiatraka z wiskozą
1.Montujemy visco w imadle,i zdejmujemy bimetalowy element na środku (trzeba dogiąć nacięcia na krańcach i usunąć silikon), blaszkę należy przesunąć w prawo lub w lewo, wtedy wyskoczy.
2. Usuwamy blaszkę uważając, by nie wyskoczył trzpień pełniący rolę zaworu(jest mały i łatwo go zgubić)
3. Po usunięciu blaszki, wyjmujemy trzpień i uszczelkę.
4. Tu zaczyna się cała praca. Podgrzewamy wiskozę opalarką i kręcimy wiskozą (najlepiej z założonym wiatrakiem będzie łatwiej, ma to na celu lepsze rozprowadzenie oleju wewnątrz.) Po podgrzaniu dolewamy oleju i nadal kręcimy.
Procedurę powtarzamy, aż będzie pełno.
5. Zakładamy trzpień, uszczelkę i blaszkę.
6. To wszystko!
Olej do wisko musi być o lepkości 3000 cps, dostępny na allegro pod adresem:
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=9244687
bądź w serwisie toyoty, ale tam życzą sobie 60 zł za 15 ml
pozdrower |
|
|
|
|
Aloiz
Pomógł: 28 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 754 Skąd: Sanok
|
|
|
|
|
grucha383
Pomógł: 14 razy Dołączył: 14 Mar 2007 Posty: 552 Skąd: asd
|
Wysłany: 11 Czerwiec 2011, 10:21
|
|
|
// |
Ostatnio zmieniony przez grucha383 21 Grudzień 2011, 18:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2011, 16:04
|
|
|
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=5468
art-34 napisał/a: | Może ktoś ma stare visco i wziął by normalnie "kątówkę" z tarczą do metalu i dokonał operacji lub raczej sekcji zdjęcia myślę duzo by pomogły... |
nie ciąłem swojego sprzęgła lecz polecam zapoznanie się z treścią zdjęciami zawartymi na dole strony z tego linku
http://www.bmw-e30.pl/pri...4bc60eec247c74a
pewnie nie ma różnic w zasadzie działania wiska w BMW i |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
polofix
polofix
Pomógł: 57 razy Dołączył: 01 Lis 2009 Posty: 2475 Skąd: Turek/Dobra
|
|
|
|
|
driver
Dołączył: 07 Gru 2008 Posty: 103 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 23 Czerwiec 2011, 21:01
|
|
|
Olej jakim wisko było oryginalnie zalane ma całkowicie bezbarwny kolor , więc masz racje to w strzykawkach ( ten regenerator ) to zdecydowanie jakaś podróba naśladująca oryginalny czysty olej silikonowy .
jeśli już to polecam zwrócić uwagę na tego typu produkty
http://modele.sklep.pl/pr...roducts_id=8387
ilość zdecydowanie większa , wiadomo co w środku , a i cena milsza . |
_________________ W202 C180 Esprit `95 WDB2020181F333454 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 17 Czerwiec 2012, 17:56
|
|
|
Ostatnio mi się nudziło, więć wziąłem szlifierkę i postanowiłem zajrzeć do środka sprzęgła Visco. Miałem takie stare firmy Sahs, które chodziło bez oporu. No i ukazał mi się taki widok:
https://picasaweb.google.com/106818037401172146952/Mycie?authkey=Gv1sRgCMG9-p6l8q_p5wE#5754523887174721474
https://picasaweb.google.com/106818037401172146952/Mycie?authkey=Gv1sRgCMG9-p6l8q_p5wE#5754524832520562498
https://picasaweb.google.com/106818037401172146952/Mycie?authkey=Gv1sRgCMG9-p6l8q_p5wE#5754524738055984498
Generalnie widoczne są dwie komory. Przepływ oleju między nimi reguluje ta blaszka odsłaniając bądź zasłaniająć otwór- widoczne na zdjęciu. Tą blaszka steruje zewnętrzna blaszka bimetalowa, która wciska ten bolec pod nią. Rozcięta tarcza to element, który połączony jest z osią Visco i tym samym kręci sie z tak jak silnik. Cała obudowa nie jest z tą tarczą w żaden sposób połączona- rolę sprzęgła pełni własnie olej silikonowy, którego u mnie już nie było, przez co WENTYLATOR KRĘCIŁ SIĘ BEZ ŻADNEGO OPORU.
Zostały jednak resztki oleju. Mogę o nim powiedzieć, że jest gęsty i lepki. CO WAŻNE! Podgrzałem opalarką go i mimo że był gorący, dalej był TAK SAMO gęsty i lepki. Czyli niezależnie od temperatury, jego lepkośc sie nie zmienia!
Wnioski są takie:
Jeśli pod maską robi sie goroąco blaszka bimetalowa zmienia przepływ oleju w środku i sprzęgło się zazębia. Czyli lepkośc oleju pozostaje taka sama, a przepływa on tylko z jednej komory do drugiej.
Czyli jeśli blaszka bimetalowa jest sprawna, co można opalarką sprawdzić, a Visco nie chłodzi, pozostaje kupić odpowiedni olej silikonowy i go wlać- napewno nie będzie to żadne druciarstwo, ponieważ w śodku nie ma co się zepsuć i sprzęgło przestaje działać z dwóch powodów:
1. Brak oleju
2. Uszkodzona blaszka bimetalowa
Także producenci robią niezły biznes na tych elementach- po co uzupełniać olej za 30zł, skoro można kupić nowe VISCO za 500zł
I jestem jeszcze pewny, że mieszanka olej silnikowy-motodoktor napewno nie jest odpowiednia. Olej do VISCO musi być stabilny temeraturowo powiedzmy od -20 do 120st C., czyli takie temperatury jakie panują pod maską
[ Dodano: 6 Lipiec 2012, 20:53 ]
Przeprowadziłem ostatnio regenerację sprzęgła wisco w Mercedesie W124. Regeneracja polegała na wstrzyknięciu do obudowy oleju silikonowego o lepkości 3000cps. Niedmujachające w ogóle prędzej sprzęgło "ożyło". Efekt jest taki że dmucha nawet na zimno, czyi nie jest do końca sprawne, ale naprawa jak najbardziej jest możliwa, jeśli blaszka bimetalowa jest w pełni sprawna- tzn po nagrzaniu wypręża się w stronę chłodnicy. Co ciekawe olej o lepkości 3000cps ma podobną konzystencję do oleju w sprzegle rozpołowionym.
Wlałem 40ml oleju do wnętrza sprzęgła. Być może za dużo, ewentualnie olej powinien mieć lepkość 2000cps, żeby uzyskać fabryczną sprawność. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
prezes10318
C 200 DIESEL 94'
Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 10 Skąd: LBI
|
Wysłany: 26 Lipiec 2012, 09:04
|
|
|
chyba też z ciekawości "rozbiorę" swoje visco od C 200 benzyna leży już 3 lata i nie chciało mi się naprawiać a teraz do C200 Deisel muszę kupić nowe...
P.S. chętnie "oddam" stare visco w dobre ręce:) |
_________________ C 200 DIESEL 94'
Wlewam szambo konewką i jedzie!:) |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
|
|
|
|
prezes10318
C 200 DIESEL 94'
Dołączył: 03 Lut 2009 Posty: 10 Skąd: LBI
|
Wysłany: 29 Lipiec 2012, 21:10
|
|
|
perzu126 juz kupiłem nowe za 98 zeta jakiejś polskiej produkcji:) zobaczymy ile pożyje hehe |
_________________ C 200 DIESEL 94'
Wlewam szambo konewką i jedzie!:) |
|
|
|
|
dulas
Dołączył: 09 Cze 2012 Posty: 10 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 09:07
|
|
|
Dla zdesperowanych przez pusty portfel i padnięte visco i dodam że miało już luz na łożysku czyli złom , wlałem do visco miód pszczeli . O dziwo visco działa , dopiero jak na zewnątrz było 35 stopni w korku miałem temperaturę 89 a tak 81 |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 10:47
|
|
|
jak się ma pusty portfel to się wlewa miód. Wydaje mi się że przy odpowiednio dobranym oleju silikonowym można zapewnić działanie identyczne jak w nowym. Pod warunkiem, że nie działa bo nie ma oleju w środku, a nie z powodu uszkodzenia mechanicznego. |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
dulas
Dołączył: 09 Cze 2012 Posty: 10 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 23:06
|
|
|
Mimo luzu na łożysku miód nie wycieka i dosyć sobie radzi , a ja mam czas żeby kupić nowe visco
Tylko muszę uważać żeby mi się pszczoły nie zalęgły |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 30 Lipiec 2012, 23:54
|
|
|
kup raczej te z dolnej półki, ponieważ chyba nie ma sensu inwestować w drogi zamiennik- ponad 500zł za Behra. Wymiana bardzo prosta a przeważnie i tak przyczyną niesprawności jest wyciek oryginalnego oleju, więc śmiało można pokusić się o dolanie |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
boombounce
Dołączył: 28 Cze 2012 Posty: 17 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 4 Listopad 2012, 23:01
|
|
|
Zgłaszam się jako kolejny szczęśliwiec któremu dzięki powyższej metodzie udało się zaoszczędzić nieco pieniędzy. Niedobór oleju w sprzęgle visco uzupełniłem MOTODOKTOREM i wentylator znowu dmucha aż miło. |
_________________ Mercedes Benz W202 C180 LPG ELEGANCE 1994 MALACHITE |
|
|
|
|
|