|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
kierownica - dziala za lekko |
Autor |
Wiadomość |
kristofer55
bajo -.-
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25 Kwiecień 2012, 23:48 kierownica - dziala za lekko
|
|
|
Witam, od jakiegos czasu mam problem z prowadzeniem samochodu, a mianowicie kierownica dziala za lekko podczas postoju jak i podczas jazdy, bylem na geometrii i prawie wszystko jest - ok - prawa z tylu sprezyna do wymiany, kat pochylenia nie miesci sie w widelkach. Czy to moze miec wplyw na prowadzenie samochodu? generalnie nie prowadzi sie zbyt przyjemnie poniewaz przy wyzszych predkosciach lekko dzialajaca kierownica powoduje zbyt gwaltowne skrecanie pojazdu, moze ktos cos poradzi?
Pozdrawiamto |
|
|
|
|
tom1245
AMG PO MODACH
Pomógł: 23 razy Dołączył: 15 Kwi 2010 Posty: 1654 Skąd: Makow
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2012, 21:23
|
|
|
podaj win może masz PML uszkodzony |
_________________ WDB2010181A 104.995 odchudzony i pospawany dyfer
WDB2021331A vin nieadekwatny do wyglądu i wyposażenia 182KM i 441NM
WDB2030161A spalił się...
WDB211 |
|
|
|
|
kristofer55
bajo -.-
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 156 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2012, 21:51
|
|
|
Raczej nie mam PML, ponieważ z tego co patrzyłem w necie to jest w jednej puszcze zazwyczaj ESP/BAS/PML ,a ja u siebie mam ESP/BAS ale może się mylę
[ Dodano: 28 Kwiecień 2012, 00:31 ]
Podejście numer 1, wymieniam z tyłu sprężyny na nowe (prawa pęknięta), właśnie zamówiłem w ASO za 300zł sztuka + guma 25zł
Kąt pochylenia
Lewa: -2.02 Widełki: -2,03 - 1,03
Prawa: -2.22 Widełki: -2,03 - 1,03
POCHYLENIE KÓŁ
Geometria Kół Wieliczka Bet-Pol (12) 2882550
Nieprawidłowe pochylenie kół oraz kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje o stabilności samochodu w czasie jazdy oraz wpływają na zużycie opon.
Prawidłowa regulacja kąta pochylenia koła rozkłada ciężar pojazdu na całej powierzchni opony oraz eliminuje ściąganie boczne.
Kąt Pochylenia Koła = 0°
Koła pojazdu ustawione są w pionie.
Kąt Pochylenia Koła dodatni
Górna część koła pochylona jest na zewnątrz.
Zbyt duży dodatni kąt PK może być przyczyną:
(1) Zużycia zewnętrznej części opony |
Ostatnio zmieniony przez kristofer55 23 Styczeń 2013, 13:08, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 3 Grudzień 2012, 22:38
|
|
|
Podbijam temat, bo problem mam ten sam.
Czy zużyty płyn do wspomagania dawał takie objawy?
Od czego jeszcze zależy luz na kierownicy, jeżeli przekładnia luzu nie wykazuje? (Sprawdzane na włączonym silniku.
Zamieszczam 2 fotki od spodu, nie wiele widać, ale może ktoś zauważy coś co pomoże rozwiązać problem :
|
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
perzu126
W202 & A208 & W164
Pomógł: 433 razy Dołączył: 21 Wrz 2008 Posty: 11979 Skąd: Perzów
|
Wysłany: 4 Grudzień 2012, 19:42
|
|
|
Ale kierownica Ci chodzi za lekko, czy masz luz? Bo jak luz, to najlepiej wejdź pod auto a ktoś w środku niech gwałtownie kręci kierownicą. Jeśli cos jest wybite w układzie kierowniczym to będzie to można szybko zdiagnozować |
_________________
C220D WDB2021211A313360
CLK 200 Kompressor WDB2084441T098123
|
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 4 Grudzień 2012, 20:16
|
|
|
Luzu na włączonym silniku nie mam. Działa bardzo lekko, przez co niepewnie się prowadzi. Szczególnie przy pokonywaniu zakrętów, nawet z bardzo małą prędkością, teraz gdy spadł śnieg to już w ogóle...:(
Co jeszcze zauważyłem to to, że po przy blokadzie kierownicy można wykonać większy ruch niż przy zablokowanej kierownicy w seacie. Czy to ma jakiekolwiek znaczenia? .... |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 11:03
|
|
|
Z tą blokadą to nie ma żadnego
Wyreguluj przekładnie. Potrzebujesz BARDZO dokładny dynamometr. W instrukcji Ci wysłałem jak się reguluje. Jeśli do przekręcenia przekładnią od strony drązka będziesz potrzebować ok. 1Nm do obrotu (poruszenia) to będzie dobrze. Zakres 0,6-1,2Nm (60-120Ncm) dla jazdy na wprost. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 11:50
|
|
|
Jeśli w Twoim samochodzie była wymieniana przekładnia może jest założona niewłaściwa, nie od tego modelu. |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 16:54
|
|
|
Była kiedyś wymieniana, niestety nie wiem jaki był problem, została zmieniona za czasów poprzedniego właściciela. U mnie problem się zaczął od czasu wymiany drążka, i czuje, że jest coraz gorzej (lżej) albo tak już mi się tylko wydaje.
Jak zdiagnozuje górne wahacze?
Niesprawny wspornik - jakie objawy? |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 18:10
|
|
|
Moment tarcia, to moment tarcia. Już myślałem, że dawno temu grzebnąłeś w przekładni. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 18:26
|
|
|
Moment tarcia?
Nic w przekładni nie ruszałem. Rozmawiałem na PW z Pioterkiem, i wg niego, z moich objawów to luzów na przekładni nie mam. Nawet teraz zrobiło się zimniej, kiedyś od razu ciężej kierownica chodziła ze względu na mróz, teraz jest super lekko, jakby koła były w powietrzu. Może jeszcze nie jest tak bardzo zimno, ale myślę, że chociaż jakaś mała różnica powinna być.... |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 18:47
|
|
|
http://pl.wikipedia.org/w...tarcia_tocznego |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 18:48
|
|
|
Luzów możesz nie mieć, ale mówisz, że Ci za lekko chodzi kierownica |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Greg_G
The Best or Nothing.
Pomógł: 26 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Posty: 1636 Skąd: lubelskie
|
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 18:55
|
|
|
Camel-, Ten luz/ moment tarcia reguluje się od spodu auta? Nie bardzo rozczytałem te rysunki z pdf-a który mi podesłałeś, w sam naprawiam też natrafiłem na fragment dotyczący regulacji, ale znowu rys jest dla mnie nie czytelny (str 282, rys P46-2026-16) .
Czy coś do regulacji znajduje się tutaj :
Może ktoś mi to zaznaczyć ? |
_________________ W211 E320 CDI V6 FL Avantgarde Kombilimousine Sports Package |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 5 Grudzień 2012, 19:08
|
|
|
Dobra zagadka. Nie wiem czy trzeba ściągnąć ramie drązka kierowniczego, ale chyba trzeba. Potem szukasz nakrętki kontrującej, a potem chyba imbusem regulujesz luz - wszystko odbywa się na wielowypuście.
Nakrętką regulujesz (co 1/4 obrotu) dosunięcie stożkowej ślimacznicy do ślimaka. Im bardziej dosunięty tym mniejszy luz, a więc większy moment tarcia. W lewo zwiększasz moment tarcia. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,133 sekundy. Zapytań do SQL: 10
| |
|