|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Pioterek 12 Styczeń 2012, 01:03 |
KLIMATRONIK & UKRYTE FUNKCJE - TRYB DIAGNOSTYCZNY |
Autor |
Wiadomość |
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 24 Kwiecień 2013, 19:13
|
|
|
adamd napisał/a: | na pozycji 07 mam LO to znaczy że brak czynnika | tak jest |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2013, 09:41
|
|
|
Adaśko napisał/a: | tak jest |
Uuu to nieciekawie, rok temu dobijałem. Trzeba będzie szukać nieszczelności |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2013, 13:09
|
|
|
Panowie mam pytanie do kogos kto ma C180 lub C200 (PO LIFT, kluczyk rybka) z klimatronic ew. manual
Jak wlaczycie klimatyzacje to kiedy startuje wentylator silnika ? Od razu czy po jakies chwili ?
Przy jakim cisnieniu powinien sie zalaczyc na 1 bieg ?
Czy mozecie mi podac poz. 40, 41, 42, 43 z menu ?
Moze ktos ma pelna liste kodow wariantowych ? |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2013, 14:03
|
|
|
Co prawda ja mam wersje z dwoma wiatrakami ale moment złączenia powinien być taki sam, przy ok. 16 barach |
|
|
|
|
btx
Pomógł: 45 razy Dołączył: 23 Maj 2006 Posty: 1736 Skąd: Looblyn
|
Wysłany: 26 Kwiecień 2013, 15:23
|
|
|
Reasumujac
wentylator włącza sie gdy :
I bieg gdy cisnienie > 16Bar
II bieg gdy cisnienie > 20 Bar
sprezarka nie dziala gdy :
gdy cisnienie < 2 Bar
gdy cisnienie > 28 Bar
Moglby sie wypowiedziec ktos kto ma JEDEN WENTYLATOR elektryczny na chlodnicy (C180/C200 od 1997 w gore )???
[ Dodano: 26 Kwiecień 2013, 17:29 ]
sprawdzilem dzisiaj tak jest,
wczoraj znajomy elektryk/elektronik samochodowy przeprogramowal licznik (wkodowal klime) i wszystko dziala
a myslalem, ze od razu musi wystartowac wentylator ;p |
_________________ C180 1999r WDB2020182F845343 |
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 4 Maj 2013, 19:22
|
|
|
Mam pytanie czy temperatura nagrzewnicy ok 30 stopni i temp parownika 2 stopnie to prawidłowe wartości ? |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 18 Sierpień 2013, 13:57
|
|
|
Panowie co może być przyczyną wyskakiwania błędu w klimatroniku ''241'',(B1241) według tabeli błędów jest to "poziom czynnika chłodzącego". Ale klima kilka dni temu została sprawdzona i nabita i niestety po krótkiej jeździe klima się wyłącza i żeby ją odblokować muszę wykasować ten błąd na klimatroniku przed nabiciem był ten sam problem.
Może ten czujnik ciśnienia czynnika na osuszaczu jest pizdnięty? Już sam nie wiem.
Wszystkie wskazania wydają się być dobre a mimo to po kilkuminutowej jeździe klima się wyłącza. Na pewno nie jest to czujnik na parowniku bo był sprawdzany i oporność przy 25*C jest prawidłowa. Przeprowadzałem oczywiście diagnostykę klimatronika i wszelkie odczyty były ok. nawet ciśnienie czynnika przed jak i po nabiciu klimy pokazuje od 8 barów do 14,15 także już nie mam pomysłów dlaczego ciągle wyskakuje ten cholerny błąd |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 18 Sierpień 2013, 20:54
|
|
|
jacon, może wiązka tego czujnika się wali. Poczytaj w Googlach z czym związany jest B1241, a jak nie dasz rady to jutro poszukam info w WIS. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19 Sierpień 2013, 16:37
|
|
|
Jeśli możesz to poszukaj, ale to już dzisiaj |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19 Sierpień 2013, 17:23
|
|
|
Błąd związany bezpośrednio z czujnikiem ciśnienia na osuszaczu. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 19 Sierpień 2013, 17:48
|
|
|
Camel dzięki, ale jestem ciekaw czy wymiana czujnika rozwiąże sprawę, pytam bo jak robiłem test klimatronikiem to na zimnym silniku pokazywało że ciśnienie czynnika jest 5,1 bara no to chyba nie jest źle, a przecież te parametry to właśnie bierze z tego czujnika, na ciepłym silniku ciśnienie pokazuje 15 barów, a mimo to klima się blokuje i 1241
Cholera już jestem zakręcony jak "chińskie dzień dobry'' Najgorsze że wymiana czujnika wiąże się z wizytą w warsztacie bo trza czynnik spuścić i po wymianie czujnika znowu nabić. Podsumowując: to może być taka ewentualność że czujnik przeważnie działa dobrze a czasem sfiksuje i błąd gotowy
[ Dodano: 20 Sierpień 2013, 15:21 ]
No i kupa, czujnik ciśnienia dziś wymieniony i po kilkunastu minutach pracy klima znowu się blokuje i wywala błąd B1241 ale przed samą wymianą czujnika zrobiłem test i dodatkowo po raz pierwszy wyskoczył błąd B1232 czyli ewidentnie wskazuje na ''czujnik ciśnienia'' to skoro jest dobry to pozostaje sprawdzić wiązkę, tylko jak to zrobić bo jest zaizolowana i nie wiem gdzie dalej idzie. Jeśli ktoś wie jak sprawdzić tą wiązkę to proszę o pomoc.
[ Dodano: 26 Sierpień 2013, 16:49 ]
[ Dodano: 14 Grudzień 2013, 13:35 ]
Problem rozwiązany, przyczyną wszelakich problemów z klimą okazał się walnięty panel klimatronika, po wymianie na drugi wszystkie usterki ustąpiły i klima działa super. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2014, 01:36
|
|
|
jjankiello napisał/a: | 02 Temperatura zewnętrzna [°C] - to, co zmierzył czujnik w zderzaku |
Małe sprostowanie- czujnik znajduje się po prawej stronie przy podszybiu. W zderzaku to ten od licznika. Dlatego odczyty na panelu klimatronika i liczniku mogą się różnić. W wersji z klimatronikiem mamy po prostu 2 czujniki temp. zewnętrznej.
btx napisał/a: | Jak wlaczycie klimatyzacje to kiedy startuje wentylator silnika ? Od razu czy po jakies chwili ? |
btx napisał/a: | wentylator włącza sie gdy :
I bieg gdy cisnienie > 16Bar
II bieg gdy cisnienie > 20 Bar |
Mowa tu o went. chłodnicy czy "chłodnicy klimatyzacji" (skraplaczu)?
W serwisie po nabiciu klimy mechanik stwierdził, że coś jest źle podłączone bo wiatraki na skraplaczu nie startują razem z włączeniem klimy.
Chciałbym dowiedzieć się jak to w końcu jest. Bo na forum znalazłem pełno sprzecznych informacji ("powinny uruchamiać się od razu", "uruchamiają się po przekroczeniu temp. silnika 110 st.!?" itp itd)
U mnie uruchomiły się (na ok 40s) dopiero jak ustawiłem temp. na LO i nadmuch na max. Niestety nie sprawdziłem wtedy parametrów.
Na koniec moje wczorajsze odczyty, auto postało na słońcu, odpaliłem je na parę minut :
1. Temperatura wewnętrzna [°C] 27,5
2. Temperatura zewnętrzna [°C] 29,5
3. Temperatura nagrzewnicy [°C] 10
5. Temperatura na parowniku [°C] 6
6. Temperatura płynu chłodzącego w silniku [°C] 86
7. Ciśnienie czynnika w układzie klimatyzacji [Bar] 13,6
8. Temperatura czynnika układu klimatyzacji [°C] 49,5
9. Stan oprogramowania wzorca kontroli przycisku A/C 02
15. Wybrana temperatura wnętrza LO
20. Kod wersji 01
21. Szybkość obrotowa silnika (RPM), np. 6 * 0 = 600 rpm 5*2
22. Napięcie na zacisku 58d (Akumulatora w voltach.), np. 99.0 = 99% z napięcia prądu elektrycznego 6,3
23. Szybkość pojazdu (Kilometry na godzinę) 0
50. 00
51. 00 |
_________________
|
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 09:40
|
|
|
Wiatraki na skraplaczu włączają się gdy ciśnienie czynnika przekroczy 16 bar albo temp. silnika 110 stopni. Po za tym mają 3 różne biegi pracy. |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 10:20
|
|
|
adamd napisał/a: | Wiatraki na skraplaczu włączają się gdy ciśnienie czynnika przekroczy 16 bar albo temp. silnika 110 stopni. Po za tym mają 3 różne biegi pracy. |
Czyli potwierdzasz to co pisał jjankiello w innym temacie, po tym jak stwierdził, że jednak ciśnienie też ma znaczenie. Ogólnie jestem zaskoczony, że spece od mercedesów z uporem maniaka przekonywali mnie, że wiatraki muszą chodzić cały czas przy wlaczonej klimatyzacji |
_________________
|
|
|
|
|
adamd
Pomógł: 13 razy Dołączył: 19 Cze 2012 Posty: 443 Skąd: Brzesko
|
Wysłany: 2 Czerwiec 2014, 11:09
|
|
|
Potwierdzam, bo dokładnie obadałem temat przy okazji wymiany sterownika wentylatorów rok temu. Obserwowałem wskazania w trybie diagnostycznym i na 100% wiatraki załączały się przy ok. 16 barach. Na pewno nie chodzą cały czas, zbiją ciśnienie i się wyłączają. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,141 sekundy. Zapytań do SQL: 6
| |
|