ABS, blokuje się jedno koło |
Autor |
Wiadomość |
Piotrek1401
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Gru 2012 Posty: 206 Skąd: Będzin
|
Wysłany: 20 Czerwiec 2016, 20:23 ABS, blokuje się jedno koło
|
|
|
Witam
Panowie, pytanie natury technicznej.
Czy w wypadku gdy będzie uszkodzony czujnik ABS kontrolka powinna się zaświecić?
Sprawa wygląda następująco- podczas mocniejszego hamowania przednie lewe koło sie bardzo szybko blokuje, ABS na tym kole nie działa. Moim zdaniem za wcześnie koło zostaje zablokowane- wystarczy tylko mocniej dohamować. Pozostałe koła się nie blokują i czuć, że abs działa.
Test na sypkiej nawierzchni również ukazał blokowanie się tylko L.P. koła.
Mieliście taką sytuację lub możecie naprowadzić co może być nie tak ?
Wiem, że można podłączyć komputer ale chciałem na wstępie zasięgnąć porady u Was i nie narażać się na koszt 150-200zł. Niestety tyle sobie życzą za odczyt błędów. |
_________________ C220 CDI Sport '98
WDB2021931F799562 |
|
|
|
|
Dandiee
Gwiazda
Pomógł: 19 razy Dołączył: 22 Wrz 2014 Posty: 1157 Skąd: Głogów
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 10:28
|
|
|
Nie wiem czy Ci to pomoże , ale ja w Vitarze miałem problem że PRZEDNIA OŚ szybko mi się blokowała i lekkie hamowanie i pisk opon. Usterka była dość prosta bo z tyłu ... nie było czym hamować ale do sedna.
Sprawdź układ hamulcowy lewego koła (tarcza , klocki itp)
Możliwie wymiana płynu hamulcowego + odpowietrzenie ?
Może pompa hamulcowa na którejś sekcji przepuszcza ?
Tłoczki w zaciskach?
Musisz zrobić dokładną diagnozę układu z tej lewej strony Od tego trzeba zacząć |
_________________ Moja Celina CDI
Jakieś pytania? - pisz na PW
WDB2021331A737483 |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 15:05
|
|
|
Witam
W większości samochodów jeżeli został uszkodzony jeden z czujników przy kole zapala się kontrolka ABS i wtedy układ przestaje działać. Tak jest w fordach, citroenach, fiatach wolksvagenach - a więc w europejskich. Jeszcze abs-u w mercedesie nie przerabiałem ale to też jest auto eruropejskie. A wiadomo, że do aut europejskich system abs z reguły robi jedna firma.
Nie zawsze w abs-sie pada czujnik przy kole - może również ulec przetarciu kabel. Może najpierw miernikiem sprawdź kable łącznie z czujnikiem. Posprawdzaj równeiz styki elektryczne - może któryś zaśniedział i daje impuls cząstkowy. Bo skoro koło hamuje tzn, że sam układ hamulcowy jest wpełni sprawny.
To jest dość specyficzna usterka bo abs nie sygnalizuje awarii a tylko nie jest w stanie zadziałać na jednym kole. Mnie się wydaje, że coś dolega sterownikowi abs - ale podkreslam mnie się wydaje z samego opisu. Raczej wizyta na komputerze chyba Cie nie minie - chyba, że ktoś miał taką awarie i podpowie coś.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
wito74
Pomógł: 95 razy Dołączył: 08 Sie 2010 Posty: 579 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 17:35
|
|
|
kubus838 napisał/a: | W większości samochodów jeżeli został uszkodzony jeden z czujników przy kole zapala się kontrolka ABS i wtedy układ przestaje działać. |
i u nas tak jest |
_________________ MB C200 T 1998r benzyna+lpg
WDB2020801F739780
|
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 17:46
|
|
|
wito74 napisał/a: | kubus838 napisał/a: | W większości samochodów jeżeli został uszkodzony jeden z czujników przy kole zapala się kontrolka ABS i wtedy układ przestaje działać. |
i u nas tak jest |
A no właśnie. Czyli usterki należy szukać w sterowniku abs.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 20:34
|
|
|
Piotrek1401 napisał/a: | Test na sypkiej nawierzchni również ukazał blokowanie się tylko L.P. koła.
Mieliście taką sytuację lub możecie naprowadzić co może być nie tak ? |
Zacznij od weryfikacji tego zacisku - być może tłoczek jest zapieczony.
kubus838,
najpierw piszesz:
kubus838 napisał/a: | Nie zawsze w abs-sie pada czujnik przy kole - może również ulec przetarciu kabel. |
a potem zaraz:
kubus838 napisał/a: | usterki należy szukać w sterowniku abs. |
zdanie Ci się zmienia diametralnie po 2 h i 20 min strach pomyśleć do jakich wniosków dojdziesz jutro |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
kubus838
Pomógł: 52 razy Dołączył: 11 Lis 2014 Posty: 1256 Skąd: Polska
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 20:52
|
|
|
Daniel napisał/a: | Piotrek1401 napisał/a: | Test na sypkiej nawierzchni również ukazał blokowanie się tylko L.P. koła.
Mieliście taką sytuację lub możecie naprowadzić co może być nie tak ? |
Zacznij od weryfikacji tego zacisku - być może tłoczek jest zapieczony.
kubus838,
najpierw piszesz:
kubus838 napisał/a: | Nie zawsze w abs-sie pada czujnik przy kole - może również ulec przetarciu kabel. |
a potem zaraz:
kubus838 napisał/a: | usterki należy szukać w sterowniku abs. |
zdanie Ci się zmienia diametralnie po 2 h i 20 min strach pomyśleć do jakich wniosków dojdziesz jutro |
Nic się nie zmienia. Sterownik i czujniki połaczony kablem są również częściami składowymi abs. Może być sytuacjia, że został przetarty jeden z kabli od czujnika przy kołe i w czasie hamowania dotyka np. do nadwozia w otworze "przejściowym" w nadkolu. Kolo nie zostanie wychamowane przez abs a kontrolka na liczniku nie wskaże, że abs jest niesprawny i to trzeba sprawdzic. Można też sprawdzić sterownik abs czy "zbiera" sygnał z czterch kół. Jeżeli sygnał się pojawi to trzeba zajrzeć do sterwonika.
A po co sprawdzać zacisk skoro samochód hamuje i jeździ. A jak już autor wątku chce się upewnić to niech podniesie samochód z tej strony, odpali silnik i reka zakręci koło a druga osoba niech przyciśnie hamulec. Jak koło się zatrzyma to niech zacznie szukać błedów w abs.
robert |
_________________ C220 CDI Esprit 2000 Rok kombi - WDB2021931F962917 |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 21:22
|
|
|
U mnie było tak : Raz się palił ABS , a raz nie . Tak tydzień na tydzień . Podjechałem do elektryka , podłączył komputer , wyszło że uszkodzony czujnik ABS . Wymieniłem , parę miesięcy był spokój i od jakiegoś zaczęło się od nowa . I znalazłem taki sposób : jadąc na biegu na sekundę wyłączam zapłon i po włączeniu kontrolka gaśnie . Na razie jestem zadowolony . |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
BIZONIK5
Pomógł: 39 razy Dołączył: 12 Kwi 2011 Posty: 1496 Skąd: GD-Osowa
|
Wysłany: 21 Czerwiec 2016, 22:05
|
|
|
Może pękł pierścień absu? |
_________________ Mercedes w210 Elegance 2.0E
Mercedes w202 Classic -> Sport, Esprit 2.4E
Mercedes w203 Classic 2.7CDi EX
Mercedes w210 Classic 2.0E EX
Mercedes w202 Elegance 2.2DEX
Mercedes w124 2.5DEX |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 22 Czerwiec 2016, 09:26
|
|
|
Przestańcie pisać herezje
W przypadku uszkodzenia czujnika, uszkodzenia przewodu czy uszkodzenia pierścienia sterownik ABS wykryje awarię. Zresztą w wielu innych przypadkach również.
Jeżeli sterownik nie zgłasza awarii a problem dotyczy zacisku który blokuje się wcześniej niż pozostałe, to znaczy, że trzeba dokonać dokładnej weryfikacji tegoż zacisku - rozebrać, sprawdzić co trzeba, ewentualnie wymienić - o naprawie zacisków hamulcowych napisano już wiele.
Oczywiście przyczyną nierównomiernego hamowania może być również zapowietrzenie układu hamulcowego - jednak zakładam, że ten element jest sprawdzony. |
_________________ S202 OM611 75kW
WDB2021941F870839
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów." S.Lem |
|
|
|
|
|