Przesunięty przez: Łukasz 16 Luty 2012, 21:19 |
jazda na N |
Autor |
Wiadomość |
robertjaworski
Dołączył: 07 Gru 2007 Posty: 33 Skąd: Żelechów
|
Wysłany: 23 Luty 2008, 18:19
|
|
|
pewnie ze tak, zreszta podczas jazdy automatem nie powinno sie zmieniac prelozen |
_________________ 2.2 benzyna 94 r sport |
|
|
|
|
Jarek_W
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 47 Skąd: Sz-cin
|
Wysłany: 23 Luty 2008, 19:51
|
|
|
robertjaworski napisał/a: | pewnie ze tak, zreszta podczas jazdy automatem nie powinno sie zmieniac prelozen |
O ludzie kochani - nie czytasz ? Podczas jazdy do przodu można przełączać pomiędzy D a odpowiednim numerem blokady z uwzględnienem aby nie przekroczyć na danym numerze blokady max. obrotów silnika. I można to przełączać bez żadnego bulu i obawy, oraz nie należy wciskać hamulca przy takim manewrze.
Blokady biegów są powszechnie używane np. przy jeździe z przyczepą w górach. |
_________________ W210 E300 T DT - Italanka |
|
|
|
|
comza
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 605 Skąd: Batumi
|
Wysłany: 23 Luty 2008, 23:28
|
|
|
Blokada biegów jest ptrzebna i pomaga wydłużyć życie ASB, ale wyrzucanie na N to już inna inszość... To jest poprostu szukanie sobie kłopotów i kosztów. |
|
|
|
|
Gerri
Pomógł: 45 razy Dołączył: 30 Mar 2006 Posty: 1255 Skąd: Limerick
|
Wysłany: 24 Luty 2008, 00:02
|
|
|
comza napisał/a: | Blokada biegów jest ptrzebna i pomaga wydłużyć życie ASB, |
Blokada biegów służy pomocą PRZY PROWADZENIU POJAZDU a nie ma nic wspólnego z wydłużaniem życia ASB. Jeżeli blokujesz przełączanie przy przyspieszaniu - to chcesz lepiej wykorzystać moc silnika. Jeżeli blokujesz biegi przy zjeździe z góry (zwalnianie silnikiem) - to skrzynia również przenosi większe obciążenie niż w sytuacji gdyby zjazd następował na biegu bezpośrednim. Żadna z opisanych sytuacji nie ma związku z wydłużaniem życia ASB; jest wręcz odwrotnie - więc pomyśl, co piszesz
comza napisał/a: | ale wyrzucanie na N to już inna inszość... To jest poprostu szukanie sobie kłopotów i kosztów. |
Może konkretniej
Mnie też przełączanie na "N" wydaje się poronionym pomysłem - nie wydaje mi się jednak, żeby groziły za to jakieś specjalne konsekwencje; te skrzynie z założenia są projektowane jako "idiotoodporne" |
|
|
|
|
comza
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 605 Skąd: Batumi
|
Wysłany: 24 Luty 2008, 00:53
|
|
|
Konkretniej - jak autko nie jest zadbane może przy okazji wrzucania N silnik zgasnąć.
Zniknie wspomaganie fajery i hamulca... może być ciekawy koniec zabawy.
A co do ręcznego przełączania biegów - ono po to jest żeby czasem móc ręcznie lepiej dostosować pracę ASB
do warunkow jazdy niż robi to elektronika ASB.
A skoro takie rozwiązanie zostało uznane za niezbędne, to raczej celem poprawienia warunków pracy ASB
lub ogólnie trakcji autka, niż ich pogarszania. O ile jedno z drugim idzie wogóle pogodzić.
Nie jestem mechanikiem, takie wnioski mam jeżdżąc już jakiś czas z ASB
Najbardziej ciekawi mnie argumentacja kogoś kto na N wyrzuca w czasie jazdy.
Co jego zdaniem wtedy się osiąga. Jaki jest cel takiej zabawy? |
|
|
|
|
Sebastianp
w202 c180 w210 300TD
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Posty: 145 Skąd: Łaziska G. k.Tychów
|
Wysłany: 24 Luty 2008, 00:59
|
|
|
Za chwilę ktoś tu napiszę pracę magisterską na temat jazdy z ASB w pozycji N.
Nie lepiej zadać pytanie "po co ?"
Nie rozumiem po co miałbym przełączać dźwignię w pozycję N.
Po to się ma ASB by zamiast gałki biegów trzymać udo koleżanki
Przełączanie w pozycję N przy normalnej jeździe nie ma żadnego sensu
i uzasadnienia. Więc nie ma się co doktoryzować.
Zbędne jest nawet przełączanie w pozycję N na postoju np na czerwonych światłach.
Jedno jedynie co mnie zastanawia to co się stanie z ASB gdy stoimy
na P lub D z hamulcem i ktoś nam przywali w tył. |
_________________ E-klasse w210 E300TD Elegance automat
C-Klasse w202 C180 Elegance automat LPG |
|
|
|
|
oliva
Pomógł: 122 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 1074 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 24 Luty 2008, 01:06
|
|
|
Sebastianp napisał/a: | Jedno jedynie co mnie zastanawia to co się stanie z ASB gdy stoimy
na P lub D z hamulcem i ktoś nam przywali w tył. |
Wtedy na koszt jego OC ją naprawimy lub wymienimy na nową |
_________________ Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT |
|
|
|
|
comza
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Gru 2007 Posty: 605 Skąd: Batumi
|
Wysłany: 24 Luty 2008, 11:42
|
|
|
oliva napisał/a: |
Wtedy na koszt jego OC ją naprawimy lub wymienimy na nową |
I to bezgotówkowo, w ASO |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24 Luty 2008, 12:28
|
|
|
Nooo jak to jaka jest argumentacja wrzucenia na N? Na postuju oszczędzamy paliwo!
|
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
robertjaworski
Dołączył: 07 Gru 2007 Posty: 33 Skąd: Żelechów
|
Wysłany: 24 Luty 2008, 13:42
|
|
|
dla wszystkich pseudoznawcow, ktorzy sa przekonani ze przelaczanie w pozycje N nie ma wplywu na zywotnosc skrzyni. Jest to materiał ze strony www.automat.pl
....Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni.
A tu jesli ktos chce podaje liknk do calego artykulu :
http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=5 |
_________________ 2.2 benzyna 94 r sport |
|
|
|
|
Sebastianp
w202 c180 w210 300TD
Pomógł: 5 razy Dołączył: 07 Sty 2007 Posty: 145 Skąd: Łaziska G. k.Tychów
|
Wysłany: 24 Luty 2008, 13:51
|
|
|
Camel-, Cytat: | Nooo jak to jaka jest argumentacja wrzucenia na N? Na postuju oszczędzamy paliwo! |
Jak oszczędzasz paliwo ?
Stoisz przecież, silnik ma te same obroty czy masz bieg i trzymasz hamulec (skrzynie wysprzęglona) Czy masz N.
Jedyna różnica w tym że na biegu z hamulcem jest niewiele większy opór dla pracy silnika.
Jeśli to powoduje u ciebie "oszczędność" to proponuję również w tym momencie wyłączać klimatyzację. Zawsze kieliszek benzyny zaoszczędzony |
_________________ E-klasse w210 E300TD Elegance automat
C-Klasse w202 C180 Elegance automat LPG |
|
|
|
|
robertjaworski
Dołączył: 07 Gru 2007 Posty: 33 Skąd: Żelechów
|
Wysłany: 24 Luty 2008, 14:09
|
|
|
Jarek_W napisał/a: | robertjaworski napisał/a: | pewnie ze tak, zreszta podczas jazdy automatem nie powinno sie zmieniac prelozen |
O ludzie kochani - nie czytasz ? Podczas jazdy do przodu można przełączać pomiędzy D a odpowiednim numerem blokady z uwzględnienem aby nie przekroczyć na danym numerze blokady max. obrotów silnika. I można to przełączać bez żadnego bulu i obawy, oraz nie należy wciskać hamulca przy takim manewrze.
Blokady biegów są powszechnie używane np. przy jeździe z przyczepą w górach. |
Czytam, ale tez potrafie wyciagac wnioski, i nie probuje przekonywac do tego czego nie jestem pewien, jesli nie ma sie pewnosci lepiej innych do tego slepo nie przekonywac. Aha i mam nadzieje ze jeli kolega ma ASB to ma sie ona dobrze |
_________________ 2.2 benzyna 94 r sport |
|
|
|
|
Jarek_W
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sty 2008 Posty: 47 Skąd: Sz-cin
|
Wysłany: 25 Luty 2008, 10:14
|
|
|
robertjaworski napisał/a: | Czytam, ale tez potrafie wyciagac wnioski, |
Nie wątpię, ja też staram się oceniać wypowiedzi, rady, doświadczenia innych kolegów
robertjaworski napisał/a: | nie probuje przekonywac do tego czego nie jestem pewien, jesli nie ma sie pewnosci lepiej innych do tego slepo nie przekonywac. |
Święta racja - lepiej nie mówić głupot
robertjaworski napisał/a: | Aha i mam nadzieje ze jeli kolega ma ASB to ma sie ona dobrze |
Mam dwa MB z ASB. W 124 przejechałem prawie 100 kkm bez żadnych niespodzianek a tam bardzo często blokuję 3 bieg i ręcznie przełączam na 4.
W 210 jako że skrzynka jest "inteligentniej" sterowana do przodu praktycznie wystarcza pozycja D, acz wszakże nie byłbym sobą gdybym nie sprawdził czy wszystkie blokady działają prawidłowo.
Pzdr. |
_________________ W210 E300 T DT - Italanka |
|
|
|
|
pstrag
Moderator
Pomógł: 21 razy Dołączył: 18 Sie 2007 Posty: 620 Skąd: Ełk
|
Wysłany: 25 Luty 2008, 10:27
|
|
|
co tu duzo pisac jazda na N nie jest wskazana bo moze skrzynia pasc !! |
_________________ C250TD 1996 Był
C200CDi 2000 Był
Skoda Octavia Był
BMW 530D Był
C200Cdi 2000 Classic Selection Był
Bmw e46 330d M-Pakiet 2001 Sedan Był
C270Cdi 2006 Avantgarde Był
Bmw e39 530d M-Pakiet 2003 Individual JEST
Skoda Fabia 1,6 Tdi CR 2011 Służbowa
|
|
|
|
|
|