Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Łukasz
16 Luty 2012, 21:19
jazda na N
Autor Wiadomość
robertjaworski 


Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 33
Skąd: Żelechów
Wysłany: 23 Luty 2008, 18:19   

pewnie ze tak, zreszta podczas jazdy automatem nie powinno sie zmieniac prelozen
_________________
2.2 benzyna 94 r sport
 
 
Jarek_W 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 47
Skąd: Sz-cin
Wysłany: 23 Luty 2008, 19:51   

robertjaworski napisał/a:
pewnie ze tak, zreszta podczas jazdy automatem nie powinno sie zmieniac prelozen


O ludzie kochani - nie czytasz ? Podczas jazdy do przodu można przełączać pomiędzy D a odpowiednim numerem blokady z uwzględnienem aby nie przekroczyć na danym numerze blokady max. obrotów silnika. I można to przełączać bez żadnego bulu i obawy, oraz nie należy wciskać hamulca przy takim manewrze.
Blokady biegów są powszechnie używane np. przy jeździe z przyczepą w górach.
_________________
W210 E300 T DT - Italanka
 
 
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 23 Luty 2008, 23:28   

Blokada biegów jest ptrzebna i pomaga wydłużyć życie ASB, ale wyrzucanie na N to już inna inszość... To jest poprostu szukanie sobie kłopotów i kosztów.
 
 
Gerri 

Pomógł: 45 razy
Dołączył: 30 Mar 2006
Posty: 1255
Skąd: Limerick
Wysłany: 24 Luty 2008, 00:02   

comza napisał/a:
Blokada biegów jest ptrzebna i pomaga wydłużyć życie ASB,


Blokada biegów służy pomocą PRZY PROWADZENIU POJAZDU a nie ma nic wspólnego z wydłużaniem życia ASB. Jeżeli blokujesz przełączanie przy przyspieszaniu - to chcesz lepiej wykorzystać moc silnika. Jeżeli blokujesz biegi przy zjeździe z góry (zwalnianie silnikiem) - to skrzynia również przenosi większe obciążenie niż w sytuacji gdyby zjazd następował na biegu bezpośrednim. Żadna z opisanych sytuacji nie ma związku z wydłużaniem życia ASB; jest wręcz odwrotnie - więc pomyśl, co piszesz :wink:


comza napisał/a:
ale wyrzucanie na N to już inna inszość... To jest poprostu szukanie sobie kłopotów i kosztów.


Może konkretniej :?:

Mnie też przełączanie na "N" wydaje się poronionym pomysłem - nie wydaje mi się jednak, żeby groziły za to jakieś specjalne konsekwencje; te skrzynie z założenia są projektowane jako "idiotoodporne" :lol:
 
 
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 24 Luty 2008, 00:53   

Konkretniej - jak autko nie jest zadbane może przy okazji wrzucania N silnik zgasnąć.
Zniknie wspomaganie fajery i hamulca... może być ciekawy koniec zabawy.

A co do ręcznego przełączania biegów - ono po to jest żeby czasem móc ręcznie lepiej dostosować pracę ASB
do warunkow jazdy niż robi to elektronika ASB.
A skoro takie rozwiązanie zostało uznane za niezbędne, to raczej celem poprawienia warunków pracy ASB
lub ogólnie trakcji autka, niż ich pogarszania. O ile jedno z drugim idzie wogóle pogodzić.
Nie jestem mechanikiem, takie wnioski mam jeżdżąc już jakiś czas z ASB

Najbardziej ciekawi mnie argumentacja kogoś kto na N wyrzuca w czasie jazdy.
Co jego zdaniem wtedy się osiąga. Jaki jest cel takiej zabawy?
 
 
Sebastianp 
w202 c180 w210 300TD


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 145
Skąd: Łaziska G. k.Tychów
Wysłany: 24 Luty 2008, 00:59   

Za chwilę ktoś tu napiszę pracę magisterską na temat jazdy z ASB w pozycji N.
Nie lepiej zadać pytanie "po co ?"

Nie rozumiem po co miałbym przełączać dźwignię w pozycję N.
Po to się ma ASB by zamiast gałki biegów trzymać udo koleżanki ;)

Przełączanie w pozycję N przy normalnej jeździe nie ma żadnego sensu
i uzasadnienia. Więc nie ma się co doktoryzować.
Zbędne jest nawet przełączanie w pozycję N na postoju np na czerwonych światłach.
Jedno jedynie co mnie zastanawia to co się stanie z ASB gdy stoimy
na P lub D z hamulcem i ktoś nam przywali w tył. :roll:
_________________
E-klasse w210 E300TD Elegance automat
C-Klasse w202 C180 Elegance automat LPG
 
 
 
oliva 


Pomógł: 122 razy
Dołączył: 18 Lut 2007
Posty: 1074
Skąd: Siedlce
Wysłany: 24 Luty 2008, 01:06   

Sebastianp napisał/a:
Jedno jedynie co mnie zastanawia to co się stanie z ASB gdy stoimy
na P lub D z hamulcem i ktoś nam przywali w tył.


Wtedy na koszt jego OC ją naprawimy lub wymienimy na nową :mrgreen:
_________________
Był Mercedes C200 T CDI '98 AUTOMAT
 
 
comza 

Pomógł: 15 razy
Dołączył: 09 Gru 2007
Posty: 605
Skąd: Batumi
Wysłany: 24 Luty 2008, 11:42   

oliva napisał/a:

Wtedy na koszt jego OC ją naprawimy lub wymienimy na nową :mrgreen:


I to bezgotówkowo, w ASO :lol:
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 24 Luty 2008, 12:28   

Nooo jak to jaka jest argumentacja wrzucenia na N? Na postuju oszczędzamy paliwo!

;)
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
robertjaworski 


Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 33
Skąd: Żelechów
Wysłany: 24 Luty 2008, 13:42   

dla wszystkich pseudoznawcow, ktorzy sa przekonani ze przelaczanie w pozycje N nie ma wplywu na zywotnosc skrzyni. Jest to materiał ze strony www.automat.pl
....Nie należy w czasie ciągłej jazdy włączać pozycji N. Układ ciśnieniowy skrzyni sterowany jest wykładnią wielu funkcji pomocniczych. Prędkość jazdy, kąt otwarcia przepustnicy powietrza, moment obrotowy i prędkość obrotowa silnika, bieg na którym w danym momencie jedzie samochód mają decydujący wpływ na wartości ciśnień występujących w układzie. Zakłócenie jednej z funkcji sterujących wartością ciśnienia w układzie powoduje gwałtowną zmianę programu pracy w wyniku bezwładności zadziałania układu sterującego w funkcji czasu i wpływa bardzo niekorzystnie na elementy wykonawcze skrzyni.
A tu jesli ktos chce podaje liknk do calego artykulu :
http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=5
_________________
2.2 benzyna 94 r sport
 
 
Sebastianp 
w202 c180 w210 300TD


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2007
Posty: 145
Skąd: Łaziska G. k.Tychów
Wysłany: 24 Luty 2008, 13:51   

Camel-,
Cytat:
Nooo jak to jaka jest argumentacja wrzucenia na N? Na postuju oszczędzamy paliwo!


Jak oszczędzasz paliwo ? :D
Stoisz przecież, silnik ma te same obroty czy masz bieg i trzymasz hamulec (skrzynie wysprzęglona) Czy masz N.
Jedyna różnica w tym że na biegu z hamulcem jest niewiele większy opór dla pracy silnika.
Jeśli to powoduje u ciebie "oszczędność" to proponuję również w tym momencie wyłączać klimatyzację. Zawsze kieliszek benzyny zaoszczędzony ;)
_________________
E-klasse w210 E300TD Elegance automat
C-Klasse w202 C180 Elegance automat LPG
 
 
 
robertjaworski 


Dołączył: 07 Gru 2007
Posty: 33
Skąd: Żelechów
Wysłany: 24 Luty 2008, 14:09   

Jarek_W napisał/a:
robertjaworski napisał/a:
pewnie ze tak, zreszta podczas jazdy automatem nie powinno sie zmieniac prelozen


O ludzie kochani - nie czytasz ? Podczas jazdy do przodu można przełączać pomiędzy D a odpowiednim numerem blokady z uwzględnienem aby nie przekroczyć na danym numerze blokady max. obrotów silnika. I można to przełączać bez żadnego bulu i obawy, oraz nie należy wciskać hamulca przy takim manewrze.
Blokady biegów są powszechnie używane np. przy jeździe z przyczepą w górach.

Czytam, ale tez potrafie wyciagac wnioski, i nie probuje przekonywac do tego czego nie jestem pewien, jesli nie ma sie pewnosci lepiej innych do tego slepo nie przekonywac. Aha i mam nadzieje ze jeli kolega ma ASB to ma sie ona dobrze :wink:
_________________
2.2 benzyna 94 r sport
 
 
Jarek_W 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Sty 2008
Posty: 47
Skąd: Sz-cin
Wysłany: 25 Luty 2008, 10:14   

robertjaworski napisał/a:
Czytam, ale tez potrafie wyciagac wnioski,

Nie wątpię, ja też staram się oceniać wypowiedzi, rady, doświadczenia innych kolegów
robertjaworski napisał/a:
nie probuje przekonywac do tego czego nie jestem pewien, jesli nie ma sie pewnosci lepiej innych do tego slepo nie przekonywac.

Święta racja - lepiej nie mówić głupot ;)
robertjaworski napisał/a:
Aha i mam nadzieje ze jeli kolega ma ASB to ma sie ona dobrze :wink:

Mam dwa MB z ASB. W 124 przejechałem prawie 100 kkm bez żadnych niespodzianek a tam bardzo często blokuję 3 bieg i ręcznie przełączam na 4.
W 210 jako że skrzynka jest "inteligentniej" sterowana do przodu praktycznie wystarcza pozycja D, acz wszakże nie byłbym sobą gdybym nie sprawdził czy wszystkie blokady działają prawidłowo.

Pzdr.
_________________
W210 E300 T DT - Italanka
 
 
pstrag 
Moderator

Pomógł: 21 razy
Dołączył: 18 Sie 2007
Posty: 620
Skąd: Ełk
Wysłany: 25 Luty 2008, 10:27   

co tu duzo pisac jazda na N nie jest wskazana bo moze skrzynia pasc !!
_________________
C250TD 1996 Był
C200CDi 2000 Był
Skoda Octavia Był
BMW 530D Był
C200Cdi 2000 Classic Selection Był
Bmw e46 330d M-Pakiet 2001 Sedan Był
C270Cdi 2006 Avantgarde Był
Bmw e39 530d M-Pakiet 2003 Individual JEST
Skoda Fabia 1,6 Tdi CR 2011 Służbowa
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,136 sekundy. Zapytań do SQL: 11