|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
zawieszenie, uklad kierowniczy, hamulce |
Autor |
Wiadomość |
pucieq
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 51 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 23 Październik 2016, 01:13 zawieszenie, uklad kierowniczy, hamulce
|
|
|
witam,
przejde od razu do rzeczy:
Mialem spotkanie z kraweznikiem, kolo cofnelo sie o ponad 2 cm do tylu (podluznica [wspornik wachacza] ) sie ulamal i wykrzywil. Mechanik spawacz magik, wyprostowal mi go i pospawal dodajac belki stabilizujace i wzmacniajace, zostala zrobiona geometria i autko zaczelo prosto jezdzic.
pytanka :
- podczas hamowania czuje stuki/drgania na kierownicy jak by "bujalo" kolem ,
- kierownice mam lekko w lewo przekrzywiona,
- dzis zaczela drgac mi cala kierownica pow. 90km/h, patrzac na zawieszenie zauwazylem wylamana, peknieta gume(tuleje) amortyzatora (dolna przy wachaczu) w przednim prawym kole, wyglada jakby byla wydmuchana spod amora,
- przy max. skrecie w lewo/prawo kolo jakby przeskakiwalo (wymieniane juz z 4x komplet opon + felgi - problem nie zniknal )
- na zimnym silniku zaczelo byc czyc drgania calego samochodu w momencie gdy stoi na gorce na biegu P-parking, albo jak na skrzyzowaniu zatrzymuje sie na hamulcu i na biegu D drgania sa caly czas (na cieplym znikaly), po ok.5 tys km dragania sie nasilily i nawet na rozgrzanym sa bardzo silne (jak w momencie drgan wrzuce na N - neutral to drgania ustaja calkowicie, dzieje sie to tylko na Drive i Wstecznym.
- bardzo silne drgania podczas skretu w lewo, lecz zero drgan przy skrecie w prawo.
(mam wrazenie jakby sie meczyl przy skrecie w lewo a w prawo przychodzi mu to z latwoscia)
Moje pytanie brzmi : co nalezalo by sprawdzic (mech. na stacji diagnostycznej) co mam do wymiany, jakie tuleje, stabilizatory i inne takie, bo chce w koncu skonczyc naprawiac celinke a te rzeczy sa jedyne ktore mnie teraz niepokoja.
Na stacji diagnostycznej wykazalo ze amartyzatory maja jeszcze od 78 do 83 % sprawnosci.
Wachacze sa proste poniewaz byly wymieniane po uderzeniu.
Wymienione z zawieszenia w ost czasie :
- klocki tyl / przod,
- stabilizator walu napedowego (stuki przy 4 tys-4,5 tys obr/min)
- poduszki silnika,
- czujnik abs przod,
- wymieniony plyn hamulcowy, oraz odpowietrzone hamulce,
- servo kupilem nowe tzn. z innego mietka, bo mech. blednie zdiagnozowal niedzialajace servo (byly zapowietrzone hamulce), zawsze moge wymienic,
A i tak nawiasem. Strasznie po przypilowaniu celinki czuc spaliny/ przepalony olej. Czyzby filtr kabinowy do wymiany ?? (jedyny wyciek oleju to na poczatku odmy (kolanko przy silniku ) i z pod turbo (waz idacy do intercoolera ). |
_________________ C250 TD
WDB2021281A477645
|
|
|
|
|
iparts
Dołączył: 25 Mar 2013 Posty: 20 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26 Październik 2016, 11:37
|
|
|
Co do Twoich pytań:
- Sprawdzałeś tarcze hamulcowe czy nie są krzywe?
- To że kierownica jest skręcona to możliwe że zbieżność nie jest dobrze ustawiona.
- Skoro zauważyłeś pękniętą gumę, to najlepiej ja wymień i drgania na wyższych prędkościach powinny zniknąć.
- Skoro wymieniałeś komplety opon i felg, to raczej szukałbym przyczyny w mocowaniu. Może łożysko już odmówiło posłuszeństwa i dlatego przeskakuje.
- Co do pytań odnośnie skrzyni biegów, to zaleciłbym podpiąć pod komputer i sprawdzić czy nie ma błędów na skrzyni, a później wymienić olej i filtr w skrzyni. |
_________________ http://www.iparts.pl/auto/mercedes-benz,74.html |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Październik 2016, 14:40
|
|
|
Po tych wszystkich naprawach nie ustawiałeś zbieżności ? |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
Abdul
Pomógł: 195 razy Dołączył: 23 Sie 2010 Posty: 3896 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Październik 2016, 15:33
|
|
|
lech149, napisał, że był na geometrii więc i pewnie na zbieżności...
pucieq, to po kolei:
-sprawdź sworznie
-tuleje tylne wahaczy dolnych z przodu (właśnie jak są wywalone, to koła przekukają)
-jak geometria dobra, to do fachowców, żeby kierownicę prosto ustawili
I co do sprawności amorów na stacji, to one nawet na nowych amorach tyle pokażą, w ogóle się tym nie sugeruj. |
_________________ EX: W202 C180 Esprit '96 WDB2020181A395981
Mój Czesiek
EX: E39 3.0iA Touring '00 GV40725
Mój Batmobil
S211 E320 4-matic '04 WDB2112821X123497
Mój Lord
Pomogłem? |
|
|
|
|
mietek123
Dołączył: 21 Paź 2013 Posty: 36 Skąd: silesia
|
Wysłany: 26 Październik 2016, 20:42 Re: zawieszenie, uklad kierowniczy, hamulce
|
|
|
pucieq napisał/a: | - przy max. skrecie w lewo/prawo kolo jakby przeskakiwalo (wymieniane juz z 4x komplet opon + felgi - problem nie zniknal ) |
sprawdz wspornik tulei, u mnie to bylo przyczyna, koszt 50zl i od roku spokoj |
_________________ c180 96' Esprit |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Październik 2016, 20:51
|
|
|
Abdul
' kierownice mam lekko w lewo przekrzywiona,"
Po geometrii powinna być prosto . [/b] |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
wiskontii
Pomógł: 602 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 6369 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26 Październik 2016, 22:32
|
|
|
lech149 napisał/a: | kierownice mam lekko w lewo przekrzywiona |
Moze Leszku ktoś zmieniał kier i źle wsadził |
_________________ Elegance 94 benzyna automat C180
WDB2020181A225570 SPRZEDANY
W202 2.2 D 96r automat
WDB2021211A384252 Sprzedany
W202 2,2D 96r. automat 5stpopniowy kombi CLASSIC
WDB2021821F518660 |
|
|
|
|
bartek065
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 8 Skąd: zamość
|
Wysłany: 27 Październik 2016, 14:33
|
|
|
Jedź na zbierzność |
|
|
|
|
OzioramWAS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Kwi 2016 Posty: 224 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30 Październik 2016, 00:30
|
|
|
Cytat: | "A i tak nawiasem. Strasznie po przypilowaniu celinki czuc spaliny/ przepalony olej. Czyzby filtr kabinowy do wymiany ?? (jedyny wyciek oleju to na poczatku odmy (kolanko przy silniku ) i z pod turbo (waz idacy do intercoolera )."
|
mialem to samo. wymienilem wszystkie te gumowe elementy. w nowce te wszystkie zlaczki kolanka itd. sa mieciutkie. po parunastulatach (pewnie tez od temp silnika) robia sie po prostu plastikowe. stad nieszczelnosci.
na odmie tez troche puszczalo.
olej zalewal mi (od gory) wtryskiwacze, telepalo buda i wiecej palil. |
_________________ S202 C220 D "ELEGANS " \'97 FL WDB2021821F637594 |
|
|
|
|
pucieq
Dołączył: 26 Maj 2015 Posty: 51 Skąd: Pionki
|
Wysłany: 21 Listopad 2016, 00:30
|
|
|
OzioramWAS napisał/a: | Cytat: | "A i tak nawiasem. Strasznie po przypilowaniu celinki czuc spaliny/ przepalony olej. Czyzby filtr kabinowy do wymiany ?? (jedyny wyciek oleju to na poczatku odmy (kolanko przy silniku ) i z pod turbo (waz idacy do intercoolera )."
|
mialem to samo. wymienilem wszystkie te gumowe elementy. w nowce te wszystkie zlaczki kolanka itd. sa mieciutkie. po parunastulatach (pewnie tez od temp silnika) robia sie po prostu plastikowe. stad nieszczelnosci.
na odmie tez troche puszczalo.
olej zalewal mi (od gory) wtryskiwacze, telepalo buda i wiecej palil. |
Dokladnie to samo, zalane wtryski (nie mam sily wyciagac strzykawka tego + trzesie buda i wiecej pali. Czyli co wymiana mnie tego czego i nie ma co sie z tym meczyc ? |
_________________ C250 TD
WDB2021281A477645
|
|
|
|
|
OzioramWAS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Kwi 2016 Posty: 224 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27 Listopad 2016, 11:19
|
|
|
ja wymienilem przewody przelewowe 60zl (ori z aso)
pozniej wymienilem podkladki pod wtryskami (4x 10zł) tez z aso
przy okazji wymiany podkladek zostaly wyczyszczone te kanaly w ktore sie pozalewaly.
i wymienilem wszystkie elementy gumowe (te przy odmie). po nastu latach zamieniaja sie w plastik, wykruszaja sie i nie sa szczelne. (nie pamietam pamietam ale wymiana wszystkich zlaczek (nie wliczajac w to rurek- te mozna wymontowac i przedmuchac sprezarka przed kolejnym montazem) ale cos okolo 120zl
na koniec wymienilem odme. tez ori z ASO 180zl.
przy okazji wymiany przewodow przelewowych zniknely mi pecherzyki powietrza z wezykow przy filtrze paliwa.
teraz nic nie leje. nie smierdzi mi w srodku (czasami po bloku silnika splywalo na kolektor i pozniej wiatrak zasysal ten smrod do srodka)
pali od strzala (na zimnym i rozgrzanym)
z dolnego zakresu obrotow lepiej "ciagnie" przy ok 22km/h / 25km/h mozna wpinac "3" nie buczy i nie szarpie
[ Dodano: 27 Listopad 2016, 11:21 ]
aaaaa i jeszcze cos ci powiem. ja tez nie moglem wyciagnac tego strzykawka i wpadlem na genialny pomysl. odpalilem kompresor poczekalem az sie butla nabila. wlozylem w ta dziurke pistolet i strzelilem. domysl sie jaki byl tego efekt:D |
_________________ S202 C220 D "ELEGANS " \'97 FL WDB2021821F637594 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,068 sekundy. Zapytań do SQL: 6
| |
|