Swap hamulców C280 na S500? |
Autor |
Wiadomość |
K2_Costa
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 131 Skąd: Dukla
|
Wysłany: 22 Sierpień 2015, 22:16
|
|
|
a jesteście w stanie napisać jakie zaciski + tarcze mieszczą się maksymalnie w alufelgach? |
_________________ Kiedyś W123 240D teraz W202 C180T |
|
|
|
|
maurycy
C43 ///AMG
Pomógł: 97 razy Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 5420 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 3 Wrzesień 2015, 18:36
|
|
|
C43 ma tarcze na tyle 300mm |
_________________ MB C43 AMG
Szmaragdowe C43 AMG 98'
WDB2020331F726355
nie mam czasu pomagać poza forum, proszę nie wysyłać do mnie maili z pretensjami |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 7 Wrzesień 2015, 18:30
|
|
|
w alufelgach pojęcie względne. wszystko zalezy od zacisku. ale jeśli chodzi o średnice to:
seria 288mm to maksymalna tarcza do 15"
300mm z np clk 320 musi mieć 16" tak samo jak 316mm z e430 i c36 amg
345mm z c32 takie jak u mnie czy Adikisa to felga minimum 17"
z tym że w przypadku zacisków 4 tłoczkowych dochodzi problem ET i umiejscowienia ramion.
Zacisk zajmuje dużo miejsca miedzy tarczą a felgą więc nie każde koło siada. Ramiona mogą stawać na zacisku. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
soromoto
GLOBETROTTER
Dołączył: 21 Sty 2011 Posty: 22 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 12 Listopad 2015, 19:37
|
|
|
maurycy napisał/a: | C43 ma tarcze na tyle 300mm |
Dzięki za info. A czy wiesz może z jakim innym modelem (nie amg) ta tarcza jest tożsama? Bardzo mi to info pomoże. |
_________________ Żadnych udziwnień nie będzie...
Stanced C36 AMG |
|
|
|
|
mateuszsta20
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 106 Skąd: Utrecht NL|Nysa PL
|
Wysłany: 27 Październik 2016, 00:31
|
|
|
Odgrzewam...
Kupile zestaw z w220 s600, zaciski 4-ro tloczkowe i tarcza 345mm. Dalem ciala ze nie sprawdzilem przed regeneracja... Dzisiaj robilem przymiarke, zacisk pasuje na zwrotnice z w202, ale za to tarcza z S600 ma glebsze obsadzenie na piascie.
Nie mam pomyslu jak to ugrysc, czy sprzedac zestaw z s600 i szukac innego ktory bedzie na 100% pasowal.
Moze ktos z was wie jak sie do tego zabrac?
Edit: 27.10.2016
Juz wiem jak rozwiazac moj problem.
Dobralem tarcze 345mm z C32, maja takie same osadzenie na piascie co moje seryjne 288mm. Tarcze zamowione ATE (dziwne bo TEXTAR jest drozszy od ATE o 30PLN na tarczy), czekam na dostawe i bedzie sprawdzenie czy felunek jest ok pod te hamulce... |
_________________ MB C280 R6 Sport '93
MB C280 V6 Elegance '98 |
|
|
|
|
mariuszt0
Pasjonat
Pomógł: 40 razy Dołączył: 31 Sty 2015 Posty: 1993 Skąd: Polanka Wielka
|
Wysłany: 27 Październik 2016, 07:28
|
|
|
mateuszsta20, pokaż jak to wygląda |
_________________ C200 CDI ---->>> 2.3 KOMPRESSOR ASB
Hybryda WDB2021941F986813 i WDB2020851F922520
http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=24075 |
|
|
|
|
bartek065
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Wrz 2016 Posty: 8 Skąd: zamość
|
Wysłany: 27 Październik 2016, 14:15
|
|
|
A jest różnica w hamulcach w c180 a c280? |
|
|
|
|
mateuszsta20
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 106 Skąd: Utrecht NL|Nysa PL
|
Wysłany: 27 Październik 2016, 15:14
|
|
|
bartek065 napisał/a: | A jest różnica w hamulcach w c180 a c280? |
Roznica jest tylko 4 mm na tarczy.
mariuszt0 napisał/a: | mateuszsta20, pokaż jak to wygląda |
Zrobie foto jak zloze wszytko. |
_________________ MB C280 R6 Sport '93
MB C280 V6 Elegance '98 |
|
|
|
|
ralf
Pomógł: 88 razy Dołączył: 05 Paź 2007 Posty: 2532 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 27 Październik 2016, 20:04
|
|
|
mateuszsta20 napisał/a: | bartek065 napisał/a: | A jest różnica w hamulcach w c180 a c280? |
Roznica jest tylko 4 mm na tarczy. |
Piszesz o średnicy. Tylko, że 1.8 ma pojedynczą tarczę a 2.8 podwójną wentylowaną. |
_________________
|
|
|
|
|
Idek
Pomógł: 8 razy Dołączył: 10 Lut 2015 Posty: 218 Skąd: Białystok/Otwock
|
Wysłany: 27 Październik 2016, 20:22
|
|
|
Pompa hamulcowa wyrobi na te 4 tłoczkowe zaciski ? |
_________________ Był - W202 C180 94r.
Jest - W202 C200K 99r.
WDB2020251F902812
W202 C200K |
|
|
|
|
Karol82
Pomógł: 38 razy Dołączył: 13 Gru 2011 Posty: 1450 Skąd: Żnin/Włocławek
|
|
|
|
|
Fiki
Pomógł: 14 razy Dołączył: 16 Sty 2016 Posty: 491 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 27 Październik 2016, 23:00
|
|
|
mateuszsta20 napisał/a: | Juz wiem jak rozwiazac moj problem.
Dobralem tarcze 345mm z C32, maja takie same osadzenie na piascie co moje seryjne 288mm. Tarcze zamowione ATE (dziwne bo TEXTAR jest drozszy od ATE o 30PLN na tarczy), czekam na dostawe i bedzie sprawdzenie czy felunek jest ok pod te hamulce... |
Szkoda, że nie widziałem wcześniej, że piszesz.
Otóż problem uda Ci się w ten sposób rozwiązać, ale nie do końca. Zaciski z S600 latają z tarczami o grubości 32mm. Producent przewiduje (dość pesymistycznie, hajs musi się zgadzać), że zużycie do poziomu 30mm kwalifikuje już tarczę do wymiany. Tarcze od C32 mają dokładnie tyle, gdy są nowe. Kiedy tarcze pomału zaczną się zużywać i tracić grubość, hamulce mogą nie działać dokładnie tak, jak by sobie tego życzył inżynier. Nie mówię, że się nie uda - może jak zadbasz o to, by mieć zawsze gruby klocek, to będzie latać. Nie znam niestety wartości odsadzenia zacisku od S'ki, być może tam będzie jeszcze rzeźba, żeby wycentrować tarczę między klockami. Szczerze? Osobiście bym to pogonił i bez kombinacji zakupił sprawdzony zestaw z W203 i pochodnych.
PS: Kolega Sakul mógłby się wypowiedzieć, on też kombinował z zaciskami z W220, ale finalnie nie widziałem ich jeszcze na jego aucie. |
_________________ W202 C230K #fakeAMG - sprawdź Bandytę! |
|
|
|
|
mateuszsta20
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Maj 2011 Posty: 106 Skąd: Utrecht NL|Nysa PL
|
Wysłany: 28 Październik 2016, 00:22
|
|
|
Do zaciskow z S600 byly specjalne blaszki ktore wchodza miedzy klocki a tloczki. Te blaski maja male walce ktore wklada sie w tloczki. Jezeli bedzie tak jak pisze to wystarczy zrobic grubsza blaszke miedzy tloczki a klocki. Problem powinien byc rozwiazany. |
_________________ MB C280 R6 Sport '93
MB C280 V6 Elegance '98 |
|
|
|
|
TraczU
Michał
Pomógł: 106 razy Dołączył: 16 Mar 2010 Posty: 3854 Skąd: Okolice Łodzi
|
Wysłany: 28 Październik 2016, 09:01
|
|
|
mateuszsta20, nie do konca, zaciski z s-ki są takie jak c32 ale.. mają inne osadzenie, siedzą głębiej o 4mm wiec montowane bez adaptera nie bedą miały tarczy dokładnie pomiędzy zaciskami. jesli zrobisz adapter to odsuwasz i tak bardzo gruby zacisk o 4mm na zewnątrz, niby nic ale okazuje się, że wiekszośc kół ociera ramionami o zacisk..
no i w dodatku tak jak pisze FIFI, są pod grubsze tarcze, podkładka między klocki a tłoczki ? słabo, bo ta cieniutka ma tylko izolować termicznie i w dodatku jest zaczepiana na klackach, zrobisz grubsza to jej nie zaczepisz. |
_________________
Lowered KOMPRESSOR AMG
|
|
|
|
|
4mario
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lut 2016 Posty: 409 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28 Listopad 2016, 17:10
|
|
|
A czy ktoś przerabiał tył z tarczo-bembna na zacisk z awaryjnym hamulcem tylko na tarczę? |
|
|
|
|
|