Przesunięty przez: Łukasz 17 Styczeń 2012, 11:45 |
Hamulce- wymiana gumowej osłony przeciwpyłowej tłoczka |
Autor |
Wiadomość |
Forrest34
Dołączył: 16 Lis 2007 Posty: 8 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 15 Maj 2008, 22:34 Hamulce- wymiana gumowej osłony przeciwpyłowej tłoczka
|
|
|
Witam wszystkich. mam pytanie: czy żeby wymienić gumowe osłony przeciwpyłowe tłoczków hamulcowych (z jednej strony zauważyłem, że się rozerwała) trzeba zdemontować tłoczek z obudowy, czy nie trzeba tego robić? Może ktoś już wymieniał je we własnym zakresie. Mój mietek to C180 z 1995r. Srednica tłoczka 54 mm.[/code] |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 16 Maj 2008, 07:38
|
|
|
ja bym radzil zdemontowac tloczek - gdy oslona tloczna jest uszkodzona, to czesto koroduje tloczek i inne brudy dostaja sie do srodka.
bardzo czesto jest tak, ze wymienisz tylko gumke, a potem tloczek sie zapieka - czesciej bedziesz wymienial klocki.
demontaz tloczka to nie taka straszna robota, a bedziesz mial gwarancje dobrze wykonanej roboty - naprawde warto |
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 16 Maj 2008, 07:40
|
|
|
Ja wyciagałem przy tylnym tłoczku. Nie musisz demontować tłoczka, lekko wysunałem tłoczek, jak nie jest zatarty to bez problemu można go ręcznie lekko wysunąć, i wyciagnałem gume. Guma może troszke stawiać opór bo w tłoczku od zewnętrznej strony jest odfrezowanie w które ta guma wchodzi. Ale nie musisz sie obawiać że poleci płyn hamulcowy czy coś w tym stylu, jedynie troche smaru smarujacego gładź cylindra i tłoczka. |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
|
|
|
|
Daniel
Dociekliwy
Pomógł: 50 razy Dołączył: 08 Kwi 2008 Posty: 4110 Skąd: Tczew
|
Wysłany: 16 Maj 2008, 07:47
|
|
|
gumolyt napisał/a: | od zewnętrznej strony jest odfrezowanie |
jezeli juz to przetoczenie... |
|
|
|
|
gumolyt
Pomógł: 4 razy Dołączył: 17 Maj 2007 Posty: 234 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 16 Maj 2008, 09:23
|
|
|
Daniel napisał/a: | gumolyt napisał/a:
od zewnętrznej strony jest odfrezowanie
jezeli juz to przetoczenie... | No nie będziemy teraz spierać o forme obróbki metalu i tak wiadomo o co chodzi |
_________________ Mercedes C180 '96 Esprit LPG |
|
|
|
|
Forrest34
Dołączył: 16 Lis 2007 Posty: 8 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 1 Czerwiec 2008, 20:57
|
|
|
dzięki za info.chyba sobie poradzę |
|
|
|
|
skiba88
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 74 Skąd: Rumia/Bydgoszcz
|
Wysłany: 1 Marzec 2010, 20:42
|
|
|
Mam pytanie, jak wyjąć ten tłoczek i czy jak cały wyjdzie to wyleci płyn hamulcowy?? Bo mojego tłoczka niczym sie nie da cofnąć;/ |
_________________ C180 Classic 95r
WDB2020181A370995
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2 Marzec 2010, 11:10
|
|
|
skiba88 napisał/a: | czy jak cały wyjdzie to wyleci płyn hamulcowy?? |
Tak
skiba88 napisał/a: | Bo mojego tłoczka niczym sie nie da cofnąć;/ |
a czym już próbowałeś?
bo w kwestii tego, że da się go ręcznie wcisnąć to ja mam jednak odmienne zdanie.
ja osobiscie przy przy wymienie klocków uzywam ścisku stolarskiego i idzie bez problemu |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
skiba88
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 74 Skąd: Rumia/Bydgoszcz
|
Wysłany: 2 Marzec 2010, 14:12
|
|
|
Własnie też użyłm ścisku stolarskiego, ale nie poszło tak bez poblemu, troche sie namęczyłem, ale już wszystko pieknie chodzi |
_________________ C180 Classic 95r
WDB2020181A370995
|
|
|
|
|
|