|
Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C
|
Ogłoszenie |
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy, |
Przesunięty przez: Łukasz 8 Luty 2012, 18:05 |
Olej w kolektorze ssącym - pomocy |
Autor |
Wiadomość |
dramol
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 59 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 25 Styczeń 2009, 21:49 Olej w kolektorze ssącym - pomocy
|
|
|
Temat pokrewny z innym postem ale problem występuje zwykle przy turbinie - tutaj jest inaczej, założyłem więc nowy wątek.
Mam problem z M111 2.0 kompresor 192Hp. Otóż silnik nagle zaczął połykać olej, praktycznie ruszenie spod świateł skutkowało chmurą dymu. Mocy nie ubyło, kompresja po sprawdzeniu - książkowa, okazało się, że olej dostaje się do cylindrów poprzez kolektor ssący, a tam z kolei dostaje się najprawdopodobniej przez dwie rureczki odpowietrzania komory korbowej znajdujące się wraz z zaworkiem zwrotnym pod kolektorem ssącym, przewód od tego idzie do ustrojstwa (co to jest? czy to separator oleju?) przykręconego do bloku silnika (zamieszczam rys z zaznaczeniem gdzie to się znajduje), po odkręceniu "ustrojstwa" okazało się że całe zawalone jest czarnym "błotem olejowym", albo ktoś jeździł na jakimś totalnie kiepskim oleju, albo rzadko go wymieniał... tak myślę, obecny olej chyba czyści silnik. No nic, wszystko wyczyszczono (ustrojstwo, zaworek, rureczki) zmontowano do kupy, wyglądało, że sytuacja wróciła do normy. Zrobiłem jakieś 50km i problem znowu powrócił... . Pomóżcie, może ktoś miał z tym do czynienia, o co chodzi z tym powracającym olejem? Co to właściwie za "ustrojstwo" w miejscu zaznaczenia na rys?
Może ktoś ma jakiś schemat tego silnika, opis systemu przewietrzania skrzyni korbowej? Coś w stylu "Mercedes-benz - sam naprawiam" tylko do silników benzynowych?
M111.944.JPG
|
|
Plik ściągnięto 21876 raz(y) 25,52 KB |
|
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 26 Styczeń 2009, 09:28
|
|
|
Jest to dolna odma, robiłem już to i czyściłem, dodatkowo w miejscu zaznaczonym musisz otwór udrożnić. http://www.w202.pl/viewto...zu%BFycie+oleju
m111944_279.jpg
|
|
Plik ściągnięto 21848 raz(y) 24,27 KB |
|
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
dramol
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 59 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Styczeń 2009, 10:08
|
|
|
Dziękuje, nie wiem czemu przegapiłem ten wątek.
Hmm wygląda podobnie jak u Ciebie z tym, że u mnie spala jakiś 1l/100km . Potwierdziłeś moje przypuszczenia, że to dolna odma, tylko że - ja ją już wyczyściłem, kanalik również starałem się przeczyścić tylko tam są chyba jakieś "zakrętasy" dmuchałem z kompresora, wkładałem plastikową opaskę, weszła może na 10 cm i się klinowała, dmuchając w otwór wydawało mi się, że jest przetkany..... i teraz sam nie wiem, chyba nie możliwe żeby to się znowu zapchało po 50km.... Czy do tego kanaliku wkładałeś coś głębiej? |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 26 Styczeń 2009, 10:58
|
|
|
Też mi weszło parę cm, ale przyłożyłem wężyk o średnicy 8mm napełniony naftą i wdmuchiwałem z całej siły (prawie żylaków się nabawiłem za uszami ) w końcu udało się. Najprościej sprawdź zdejmując wężyk z tej odmy i zobaczysz czy olej sączy się z króćca, jeżeli tak to musisz otwór udrożnić. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
dramol
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 59 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Styczeń 2009, 12:20
|
|
|
Dziękuje za pomoc, będę próbował w ten sposób, dostęp do "puchy" trochę ciężki, może się uda tak żeby znów nie ściągać osprzętu, może spuszczę olej i spróbuję dmuchać strzykawką naftę przez puszkę. Mam nadzieję, że się uda i że to dalej tylko problem z niedrożnym kanalikiem... |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 26 Styczeń 2009, 12:32
|
|
|
Jest tam jeszcze na tym wężu, który idzie do kolektora trójnik z zaworem (niektórzy mówią zawór PCV) on też lubi skończyć się, jak robiłem swojego kupiłem na wszelki wypadek, ale nie było takiej potrzeby. Jakby co mam funkel nówkę z serwisu, około 40 zł kosztował. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
dramol
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 59 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26 Styczeń 2009, 12:50
|
|
|
Adaśko napisał/a: | Jest tam jeszcze na tym wężu, który idzie do kolektora trójnik z zaworem (niektórzy mówią zawór PCV) on też lubi skończyć się |
Wyczyściłem go, sprężynka trzyma uchyla w jedną stronę, chyba tak powinno być, więc pewnie jest dobry. |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 26 Styczeń 2009, 14:20
|
|
|
dramol napisał/a: | Wyczyściłem go, sprężynka trzyma uchyla w jedną stronę | czyli jest ok, zostało sprawdzić odpływ oleju, tak jak pisałem posłużyłem się wężykiem, szczelnie przyłożyłem i mając naftę w nim próbowałem wdmuchnąć zawartość, nie dało rady, więc lekko zaciągałem i znowu próbowałem dmuchnąć, parę razy tak zrobiłem, aż w końcu udało się. |
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
dramol
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 59 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Styczeń 2009, 09:55
|
|
|
Tam jest jeden otworek prawda? Tzn gazy dostają się tym samym otworkiem którym ścieka olej - jak miałem odmę na wierzchu doszukałem się tylko otworku w miejscu zaznaczonym przez Ciebie na rysunku...
Wczoraj wymyśliłem, że zamiast demontować ponownie "pół silnika" podepnę się innym wężykiem do króćca wychodzącego z "puszki" (odmy), tak zrobiłem po czym spuściłem olej z silnika i władowałem do puszki kilka strzykawek (dużych - do odciągania oleju) nafty na zmianę z tłoczeniem powietrza kompresorem, teoretycznie efekt powinien być przecież taki sam jak przy Twoim sposobie.
Nafta ściekała przez miskę, dodatkowo robiłem podciśnienie dmuchając w rurkę z kompresora i równocześnie zatykając górną odmę, oraz bagnet oleju. Postanowiłem również, tymczasowo dla sprawdzenia nie podpinać odmy pod zaworek pcv tylko wyprowadziłem jej ujście wężykiem do butelki po oleju, którą umiejscowiłem na wysokości kolektora ssącego.
Zrobiłem ok. 60km i tak: oleju na pewno nie spala. W butelce znajduje się go ok 50ml....... Nie powinien tam przecież być, po takim płukaniu....? (z drugiej strony gdyby przedostawało się go tyle co ostatnio to było by go ok 500ml - chyba, że dodatkowo zasysa go kolektor) Gdyby odma była podłączona na pewno znowu silnik by ten olej spalił.
Nie wiem już co o tym myśleć, jak to ew skutecznie przepłukać skoro nafta i powietrze przechodzą... chyba, że świeży olej rozpuścił również nagar na pierścieniach i po prostu wyrzuca tamtędy (dolną odmą) olej........ nie wiem czy to możliwe (przy braku innych przedmuchów i prawidłowej kompresji) - oby nie...
Nigdzie nie mogę znaleźć jakiegokolwiek rysunku który obrazowałby wygląd tych kanalików w bloku silnika, ale jakoś nie wyobrażam sobie żeby coś jeszcze mogło być zapchane, a może przegapiłem jakiś otwór i płukanko z nafty leciało innym otworem?
Czy faktycznie gazy ze skrzyni korbowej wychodzą tą samą dziurką którą ma spływać odseparowany olej? |
|
|
|
|
Adaśko
Pomorskie
Pomógł: 100 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 2557 Skąd: Rumia
|
Wysłany: 27 Styczeń 2009, 10:21
|
|
|
W górnej części masz otworek, którym ścieka olej ścianką bloku do tej puszki, stamtąd odprowadzane są gazy do kolektora ssącego przez zawór, a odgazowany olej spływać powinien swobodnie dolnym otworem, więc Twoje przedmuchiwanie mogło fałszować i powietrze uchodziło właśnie górnym otworem. U mnie po wyczyszczeniu tej odmy zawór PCV jest suchutki, wężyki też. Chyba jednak powinieneś dla św. spokoju odkręcić ją i jeszcze raz sam dolny otwór udrożnić, mógł jakiś syf wpaść po myciu i olej uzupełnia się od góry, dołem nie odpływa tylko właśnie górą wyrzuca.
m111944_279_107.jpg
|
|
Plik ściągnięto 21737 raz(y) 24,4 KB |
|
_________________ Pozdrawiam Adam
S203 2,7 CDI WDB2032161F389561
|
|
|
|
|
dramol
Dołączył: 17 Lip 2008 Posty: 59 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27 Styczeń 2009, 11:19
|
|
|
Dziękuje ponownie, bardzo mi pomogłeś. Przegapiłem ten górny otworek, faktycznie może być jak piszesz, chociaż dolny może jednak się udrożnił - oleju w butelce _na razie_ jakby nie przybywa, chcąc nie chcąc muszę tak przejeździć parę dni zanim ew skombinuję znowu dzień na roboty garażowe . Będę obserwował butelkę.... |
|
|
|
|
vito03
Dołączył: 11 Paź 2007 Posty: 24 Skąd: Konin
|
Wysłany: 7 Luty 2009, 11:31
|
|
|
Witam, dołącze się do wątku z tym że odnośnie silnika 2,5td. Mam problem bo zaczyna mi się pocić pod kolektorem ssącym . Turbo już wymienione , oringi też . Może te odmy są zapaskudzone . Jak się do nich dostać , może ktoś ma jakiś schemacik lub rysunek .
Pozdrawiam |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 7 Luty 2009, 11:46
|
|
|
vito03 napisał/a: | Mam problem bo zaczyna mi się pocić pod kolektorem ssącym |
Wymień oringi pod kolektorem, guma się zestarzała i puszcza olej, a oleju nie wyeliminujesz nigdy w całości, oczywiście nie zaszkodzi sprawdzenie "wentylacji" silnika |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
waldek500
Pomógł: 15 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 8 Luty 2009, 08:17
|
|
|
ja w 210 z tym samym motorem wymieniłem wszystkie gumki połaczenia itd. i dalej sra olejem wiec nie wiem czy to pomoze. od czasu do czasu zmywaczem przejade
pozdro. |
_________________ E250 TD 98' avantgarde ale z przerobionym zawieszeniem. |
|
|
|
|
Jary
Pomógł: 40 razy Dołączył: 07 Maj 2007 Posty: 2349 Skąd: Toruń / okolice
|
Wysłany: 8 Luty 2009, 12:51
|
|
|
waldek500 napisał/a: | ....dalej sra olejem wiec nie wiem czy to pomoze. |
Oryginalne określenie, nie powiem Sprawdź odpowietrzenie silnika iiii stan turbiny, jeśli ma luz na wirniku, to wszystko staje się jasne |
_________________ MB W202, C 220D-był, jest W163 ML270
Wiem, że nic nie wiem. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
phpBB by
przemo
Strona wygenerowana w 0,156 sekundy. Zapytań do SQL: 15
| |
|