Przesunięty przez: Pioterek 1 Lipiec 2012, 20:20 |
wysoka temperatura silnika 100 st.!!! |
Autor |
Wiadomość |
KKKamilw
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 98 Skąd: Lipno
|
Wysłany: 19 Kwiecień 2007, 13:32
|
|
|
Kup koncentrat ma ok -70C więc można dodać wodę destylowaną pół na pół. PS unikaj stacji benzynowych chore ceny mają.
Jeżeli się nie myle w chłodnice wchodzi ok 5-6 litrów czyli 3 litry koncentratu reszta to woda destylowana.
Koszt koncentratu (kupowałem 2 lata temu) ok 8zł za litr + woda destylowana 2zł za litr.
więc ok 30zł |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 20 Kwiecień 2007, 11:56
|
|
|
newjunior napisał/a: | znacie sposób na zatrzymanie tego kola na którym jest wisco ?? bo mam ochotę to zrobić |
Też borykałem się z tym problemem. Wiem że sprawę już rozwiązałeś, ale gdyby ktoś jeszcze szukał sposobu, to może zajrzy tu http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=1620 |
|
|
|
|
ATLAS
Atlas
Pomógł: 2 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 118 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2007, 15:48
|
|
|
W związku z Waszym problemem mam następujące pytanko. Co zrobić kied mam takie same objawy: temperatura na postoju wali na 100 stopni, a nie mam wiska?. W moiej gwiazdce wiatrakiem steruje jakis moduł, który jak stwierdzili mechanicy po podłączeniu do kompa działa poprawnie. Tremostat otwiera się również a temperatura po zatrzymaniu rośnie. Wiatrak załącza się i popiarduje ale nic to nie pomaga |
_________________ C180T LPG-sekwencja 1998
|
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2007, 19:26
|
|
|
Częściowo temperature możesz złagodzić podgrzewając wnętrze - włączasz pokrętełkiem z wnętrza nagrzewnice i troche schłodzisz układ chłodzącym, ale na długo to nie pomoże.
Po za tym sprawdz czy po jeździe ciepła jest cała chłodnica czy tylko jej część - powinna być oczywiście cała i nie ma siły, wiatrak powienien to wychłodzić. |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Kwiecień 2007, 19:48
|
|
|
Do całego układu ok.8-8,5 litra płynu. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
newjunior
Pomógł: 2 razy Dołączył: 28 Lut 2006 Posty: 81 Skąd: Srebrowo
|
Wysłany: 27 Kwiecień 2007, 14:35
|
|
|
mam problem jest duże ciśnienie w układzie chłodzenia, ze przewodów gumowych od chłodniczy nie można zgiąć i korka nawet po długim postoju lepiej nie otwierać
jaka to może być przyczyna??
winny może byc korek od chłodniczy
wisko jest nowe, termostat zmieniony rok temu |
_________________ c200 Sport '95 |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2007, 10:17
|
|
|
Witam wszystkich
Niedawno wymieniałem wiscozę w swoim C-180 93' i również miałem problem z obracającym się kołem pasowym pompy wody.
Proponuję wykonać klucz pokazany na zdjęciu, którego należy włożyć na śróbki imbusowe wkręcone w kółko pompy wody i kontrować przeciwnie do obrotu nakrętki wiscoza (ma lewy gwint!!). Patent się udał a odkręcenie było czystą przyjemnością. Nie polecam dłubania żadnymi śrubokrętami i innymi cudami gdyż siły się źle rozkładają aż wygina się cała oś pompy co może doprowadzić do uszkodzenia. Klucz wykonałem z blachy stalowej o grubości 5mm a wymiary na rysunku są podane w mm!
Sorki za lakoniczny rysunek ale nie miałem zainstalowanego autocada.
Mam nadzieję że komuś pomogę
Pozdrawiam.
Klucz.JPG
|
|
Plik ściągnięto 161 raz(y) 17,53 KB |
|
|
|
|
|
jacon
NIGHT HUNTER
Pomógł: 157 razy Dołączył: 07 Lis 2006 Posty: 1948 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 29 Kwiecień 2007, 13:21
|
|
|
[quote="newjunior"]mam problem jest duże ciśnienie w układzie chłodzenia, ze przewodów gumowych od chłodniczy nie można zgiąć i korka nawet po długim postoju lepiej nie otwierać
Korek może być odpowiedzialny za ciśnienie bo pełni zarazem funkcję zaworu bezpieczeństwa (ten ruchomy grzybek na sprężynce od wewnętrznej strony)
Dlatego warto czasami zacząć od najprostrzych czynności coby nie popaść w koszta. |
_________________ NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko |
|
|
|
|
sliderukps
220D 96r.
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 126 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 6 Maj 2009, 17:21
|
|
|
witam, a ja mam podobny problem ostatnimi czasy. Kiedy tylko wyjdzie słońce i robi się trochę cieplej (ponad 20st.) jak stanę w korku na dłuższą chwilę to TEMPERATURA ZACZYNA od razu WZRASTAĆ do 100 a nawet ponad 100 stopni!! Co prawda nigdy mi nie zagotował jeszcze, ale wskazówka na tym poziomie jest rzeczą niepokojącą. Sprawdziłem temp. chłodnicy na każdym poziomie i u góry i na dole jest gorącą tak więc przepływ cieczy przez nią jest prawidłowy, wody w zbiorniku chłodniczym jest ciągle tyle samo, więc co może być problemem? Termostat, czy visko czy jeszcze coś innego?? Pytam bo wiem że jak zawiozę mojego do serwisu to mi kieszenie z kasy wytrzepią:) pewnie nawet jeśli to będzie pryszcz:P |
_________________ WDB2021211A403383 - 220D 96r.
|
|
|
|
|
Nex@pl
ex C180T 98'
Pomógł: 19 razy Dołączył: 28 Sty 2008 Posty: 2111 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 6 Maj 2009, 18:15
|
|
|
Hm, na pewno spróbowałbym wymienić korek od zbiorniczka (koszt oryginału to jakieś 40pln), jezeli nie był dotąd wymieniany, a wentylator się nei załącza? |
_________________ W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981 |
|
|
|
|
robert200d
Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 15 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Maj 2009, 18:17
|
|
|
sliderukps napisał/a: | witam, a ja mam podobny problem ostatnimi czasy. Kiedy tylko wyjdzie słońce i robi się trochę cieplej (ponad 20st.) jak stanę w korku na dłuższą chwilę to TEMPERATURA ZACZYNA od razu WZRASTAĆ do 100 a nawet ponad 100 stopni!! Co prawda nigdy mi nie zagotował jeszcze, ale wskazówka na tym poziomie jest rzeczą niepokojącą. Sprawdziłem temp. chłodnicy na każdym poziomie i u góry i na dole jest gorącą tak więc przepływ cieczy przez nią jest prawidłowy, wody w zbiorniku chłodniczym jest ciągle tyle samo, więc co może być problemem? Termostat, czy visko czy jeszcze coś innego?? Pytam bo wiem że jak zawiozę mojego do serwisu to mi kieszenie z kasy wytrzepią:) pewnie nawet jeśli to będzie pryszcz:P |
wisko,zobacz na zimnym silniku i wyłączonym czy mozesz zakrecic wiatrakiem jak mozesz i porusza sie lekko to wisko out
u mnie niby obracało sie z lekkim oporem ale wisko wymieniłem profilaktycznie i temp nawet w mega korkach 85 stopni |
|
|
|
|
Camel-
Mercmag.pl
Pomógł: 212 razy Dołączył: 30 Kwi 2006 Posty: 12480 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 6 Maj 2009, 19:43
|
|
|
robert200d, przecież na zimno ma chodzić lekko. Sprawdź na ciepłym silniku, ma mieć wyczuwalny opór. A termostat... po latach, kiedy osadził się na nim syf... lubi się nieotwierać do końca - mimo zdrowej i ciepłej chłodnicy, może być "wąskim gardłem". |
_________________ http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06 |
|
|
|
|
Vans
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Gru 2008 Posty: 99 Skąd: Rogoźno
|
Wysłany: 7 Maj 2009, 10:14
|
|
|
Camel i tu się właśnie mylisz jak silnik jest zimny to zrobisz obót visko o maks 4 łopatki. Wiem bo mam nowe i sprawdzałem to |
|
|
|
|
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 7 Maj 2009, 11:28
|
|
|
Vans napisał/a: | jak silnik jest zimny to zrobisz obót visko o maks 4 łopatki |
A jak ciepły jeszcze mniej.
Wyjmij chłodnicę i sprawdź pod ciśnieniem korek.Powinien upuścić w granicach 1atm.
U mnie w Toruniu nie trzymał tej wartości.....oj Teraz mam nową chłodnicę,dwa dobre wiska i dwa korki-jeden dobry,drugi "toruński" |
|
|
|
|
sliderukps
220D 96r.
Dołączył: 16 Wrz 2008 Posty: 126 Skąd: Małopolskie
|
Wysłany: 7 Maj 2009, 19:38
|
|
|
Nex@pl napisał/a: | Hm, na pewno spróbowałbym wymienić korek od zbiorniczka (koszt oryginału to jakieś 40pln), jezeli nie był dotąd wymieniany, a wentylator się nei załącza? |
A to korek odgrywa taką ważną rolę?? Wydaje mi się że raczej jest szczelny, a czy wentylator się załącza to w sumie jeszcze nie sprawdzałem, ale jakoś nigdy go nie słyszałem;)
Obróciłem wiatrakiem jeszcze na w miarę ciepłym silniku (1,5 h po zgaszeniu) i obraca się lekko, tzn. jakiś opór tam jest oczywiście , ale jak mocniej poruszę wiatrak dłonią to spokojnie obroty robi.. Czyli visko do wymiany?> |
_________________ WDB2021211A403383 - 220D 96r.
|
|
|
|
|
|