Przesunięty przez: Pioterek 1 Lipiec 2012, 17:43 |
Przepływomierz |
Autor |
Wiadomość |
madzara31
Pomógł: 95 razy Dołączył: 05 Lip 2007 Posty: 3313 Skąd: Centrum Wszechświata
|
Wysłany: 11 Maj 2014, 15:15
|
|
|
Moje zdanie jest takie, że diesel to na gwoździu pojedzie, a w przypadku benzynowca lepiej stosować się do dedykowanego modelu. Osobiście uważam że M 111 nie jest wcale tak wyrozumiałe na rodzaj wkładu.Kupić Pierburga lub Magneti Marelli ( Bosch ma chore ceny) i mieć z głowy.
Co zrobi zainteresowany ? Jego auto - jego przepływka. |
|
|
|
|
MICHAL200
Michal200
Pomógł: 187 razy Dołączył: 02 Sie 2007 Posty: 7365 Skąd: _____
|
|
|
|
|
barto125
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Żnin
|
|
|
|
|
Javoreczek
a teraz dizel
Pomógł: 144 razy Dołączył: 20 Maj 2008 Posty: 2790 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 3 Grudzień 2014, 22:47
|
|
|
Srebrny przekaźnik? |
_________________ W202 C250 Elegance '94
WDB2021251A111166
W202 C180 Esprit '93 |
|
|
|
|
barto125
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Żnin
|
|
|
|
|
albatros
Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2018, 08:42 C180 - przepływomierz - tryb awaryjny
|
|
|
Dzień dobry,
mam Mercedesa C180 W202 z 1998r w wersji Elegance, bez gazu.
Objawy problemu:
- silnik nie chce wejść na wysokie obroty, wskazówka dochodzi maksymalnie do 4 tysięcy,
- podczas ruszania brakuje mocy, łatwo zgasić silnik, nie da się ruszyć żwawo,
Błędy z komputera:
- 035 - regulacja sonda lambda; za uboga mieszanka,
- 050 - regulacja biegu jałowego; adaptacja za uboga,
- 084 - adaptacja chwilowa na biegu jałowym/obciążeniu częściowym; przekroczona granica adaptacji,
Zmierzyłem sondę lambda i mi wyszło, że jej wskazania są poprawne. Wydaje mi się, że problemem może być przepływomierz. Po jego odpięciu auto chodzi trochę lepiej. Można silnik wkręcić na wysokie obroty, ale problem przy ruszaniu pozostał. Jeździ się przyjemniej, spalanie jest na poziomie 8l/100km w trasie.
No i moje pytania:
1. Co warto sprawdzić dalej sprawdzać?
2. Czy ktoś miał takie błędy i wie co było przyczyną?
3. Czytałem, że po odpięciu komputer wchodzi w tryb awaryjny. Co to znaczy?
Tryb awaryjny dotyczy tylko wskazań przepływomierza, czy również jakiś innych czujników? Czy jeżeli po odpięciu przepływomierza znika problem to jednoznacznie sugeruje, że on jest zepsuty? Czy może jego odpięcie powoduje, że kilka innych czujników zostaje też odłączone?
4. W międzyczasie kupiłem używany przepływomierz. Po jego podpięciu auto nawet nie odpalało. Stwierdziłem, że jest on na pewno zepsuty, jednak nie jestem pewny w takim wypadku, czy mój też jest uszkodzony.
Pozdrawiam,
Albatros |
_________________ Mercedes C180 Elegance '98r. |
|
|
|
|
lech149
501 29 41 69
Pomógł: 19 razy Dołączył: 16 Sty 2015 Posty: 790 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17 Wrzesień 2018, 11:04
|
|
|
Ten nowy/zepsuty po założeniu , ale bez podpięcia też nie odpala ? |
_________________ 2.0 benzyna 1998r WDB2020801F711817 |
|
|
|
|
albatros
Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22 Grudzień 2018, 21:35
|
|
|
Trochę długo nie odpowiadałem, bo zmęczył mnie temat, jednak z nową energią mam zamiar rozwiązać problem.
Próbując rozwiązać problem kupiłem przepływomierz - zamiennik za 85 zł. Ciężko mi jednak powiedzieć czy jest on sprawny.
1. Dobrym objawem jest, że z nowym przepływomierzem silnik kręci się w pełnym zakresie obrotów. Wydaje się, że mercedes jest mniej dynamiczny niż z odpiętą wtyczką od przepływomierza. Wnioskuję, że skoro z poprzednim (oryginalnym) nie możliwe było kręcenie powyżej 5K obr/min, a z nowym zamiennikiem jest, to poprzedni był zepsuty.
2. Z podpiętym przepływomierzem auto czasem gaśnie na biegu jałowym.
3. Jak mogę sprawdzić czy mój przepływomierz jest sprawny? Co mogę zmierzyć?
4. Komputer pokazuje błąd 050 - uboga mieszanka na biegu jałowym. W różnych miejscach nie znalazłem informacji o tym, że przyczyną błędu może być przepływomierz.
Zastanawiam się czy powinienem założyć nowy temat?
Pozdrawiam,
Albatros |
_________________ Mercedes C180 Elegance '98r. |
|
|
|
|
barto125
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 23 Grudzień 2018, 02:03
|
|
|
Te tanie zamienniki często nie działają, lepiej używkę oryginalną ze szrotu kupić.
Tak co mi do głowy przychodzi - przepustnica do wyczyszczenia i EGR do sprawdzenia, może się nie domyka i za dużo powietrza silnik dostaje = uboga mieszanka / gaśnięcie |
_________________ Był - W202 C280 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=21600
Jest - Saab 9-3 http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=25868 |
|
|
|
|
albatros
Dołączył: 02 Lis 2014 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 23 Grudzień 2018, 21:07
|
|
|
Dzisiaj miałem możliwość przełożyć przepływkę z W203. Auto chodzi dobrze. Na komputerze nie wywaliło błędu 050, ale doszedł błąd 035 - sonda lambda - uboga mieszanka.
Mam zamiar kupić przepływomierz boscha. Gdzie mi polecacie go kupić? Mój poprzedni oryginalny miał numery:
BOSCH 0 280 217 114
000 094 09 48
LM 0019
Na allegro widzę, że przepływomierze Boscha do W202 mają różne numery katalogowe. Czym one się różnią? Opłaca się kupić na allegro, czy mogę trafić na podróbkę? Jakieś rady?
Albatros |
_________________ Mercedes C180 Elegance '98r. |
|
|
|
|
K2_Costa
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 131 Skąd: Dukla
|
Wysłany: 23 Grudzień 2018, 23:20
|
|
|
Nie chcę nic mówić, ale przepływka jak już to od pierburg'a. |
_________________ Kiedyś W123 240D teraz W202 C180T |
|
|
|
|
barto125
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Wrz 2014 Posty: 397 Skąd: Żnin
|
|
|
|
|
K2_Costa
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 131 Skąd: Dukla
|
Wysłany: 24 Grudzień 2018, 09:55
|
|
|
Wiem, że były - ale Pierburg jest lepszy od dzisiejszego boscha. A jeśli kupujesz nowe - to warto tą dodatkową kwotę dołożyć do Pierburga. |
_________________ Kiedyś W123 240D teraz W202 C180T |
|
|
|
|
WoleMerce
W202 C230 ATP TOUR
Pomógł: 7 razy Dołączył: 17 Gru 2016 Posty: 1970 Skąd: Sochaczew
|
Wysłany: 24 Grudzień 2018, 13:44
|
|
|
Przecież Pierburg jest tańszy od Boscha. |
_________________ W202 C230 ATP Tour WDB2020231F547853
W211 E500 4Matic WDB2110831X143948 |
|
|
|
|
K2_Costa
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Gru 2009 Posty: 131 Skąd: Dukla
|
Wysłany: 24 Grudzień 2018, 19:44
|
|
|
Jesteś pewien?
Boscha kupisz razem z obudową - wtedy fakt będzie droższy, ale sama przepływka droższa jest z Pierburga.
Na szybko spojrzałem jakie mają w intercarsie przepływki pod w202 c230 kompresor, ceny oczywiście z kosmosu - ale jakoś nie widzę, żeby Bosch był droższy.
Kasa Twoja kupisz co będziesz chciał. |
_________________ Kiedyś W123 240D teraz W202 C180T |
|
|
|
|
|