Mercedes W202 Strona Główna Mercedes W202
Forum w202.pl Klasy C

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
 Ogłoszenie 
Proszę o cierpliwość . Forum musialo zostac przeniesione na inny serwer. Powoli usuwam błędy,

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Pioterek
1 Lipiec 2012, 20:20
wysoka temperatura silnika 100 st.!!!
Autor Wiadomość
KKKamilw 


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 98
Skąd: Lipno
Wysłany: 19 Kwiecień 2007, 13:32   

Kup koncentrat ma ok -70C więc można dodać wodę destylowaną pół na pół. PS unikaj stacji benzynowych chore ceny mają.

Jeżeli się nie myle w chłodnice wchodzi ok 5-6 litrów czyli 3 litry koncentratu reszta to woda destylowana.

Koszt koncentratu (kupowałem 2 lata temu) ok 8zł za litr + woda destylowana 2zł za litr.
więc ok 30zł
 
 
 
Gość

Wysłany: 20 Kwiecień 2007, 11:56   

newjunior napisał/a:
znacie sposób na zatrzymanie tego kola na którym jest wisco ?? bo mam ochotę to zrobić


Też borykałem się z tym problemem. Wiem że sprawę już rozwiązałeś, ale gdyby ktoś jeszcze szukał sposobu, to może zajrzy tu http://www.w202.pl/viewtopic.php?t=1620
 
 
ATLAS 
Atlas


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 118
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 22 Kwiecień 2007, 15:48   

W związku z Waszym problemem mam następujące pytanko. Co zrobić kied mam takie same objawy: temperatura na postoju wali na 100 stopni, a nie mam wiska?. W moiej gwiazdce wiatrakiem steruje jakis moduł, który jak stwierdzili mechanicy po podłączeniu do kompa działa poprawnie. Tremostat otwiera się również a temperatura po zatrzymaniu rośnie. Wiatrak załącza się i popiarduje ale nic to nie pomaga :(
_________________
C180T LPG-sekwencja 1998
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Kwiecień 2007, 19:26   

Częściowo temperature możesz złagodzić podgrzewając wnętrze - włączasz pokrętełkiem z wnętrza nagrzewnice i troche schłodzisz układ chłodzącym, ale na długo to nie pomoże.

Po za tym sprawdz czy po jeździe ciepła jest cała chłodnica czy tylko jej część - powinna być oczywiście cała i nie ma siły, wiatrak powienien to wychłodzić.
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 22 Kwiecień 2007, 19:48   

Do całego układu ok.8-8,5 litra płynu.
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
newjunior 

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 81
Skąd: Srebrowo
Wysłany: 27 Kwiecień 2007, 14:35   

mam problem jest duże ciśnienie w układzie chłodzenia, ze przewodów gumowych od chłodniczy nie można zgiąć i korka nawet po długim postoju lepiej nie otwierać

jaka to może być przyczyna??
winny może byc korek od chłodniczy
wisko jest nowe, termostat zmieniony rok temu
_________________
c200 Sport '95
 
 
Gość

Wysłany: 29 Kwiecień 2007, 10:17   

Witam wszystkich
Niedawno wymieniałem wiscozę w swoim C-180 93' i również miałem problem z obracającym się kołem pasowym pompy wody.
Proponuję wykonać klucz pokazany na zdjęciu, którego należy włożyć na śróbki imbusowe wkręcone w kółko pompy wody i kontrować przeciwnie do obrotu nakrętki wiscoza (ma lewy gwint!!). Patent się udał a odkręcenie było czystą przyjemnością. Nie polecam dłubania żadnymi śrubokrętami i innymi cudami gdyż siły się źle rozkładają aż wygina się cała oś pompy co może doprowadzić do uszkodzenia. Klucz wykonałem z blachy stalowej o grubości 5mm a wymiary na rysunku są podane w mm!
Sorki za lakoniczny rysunek ale nie miałem zainstalowanego autocada.
Mam nadzieję że komuś pomogę :D
Pozdrawiam.

Klucz.JPG
Plik ściągnięto 161 raz(y) 17,53 KB

 
 
jacon 
NIGHT HUNTER

Pomógł: 157 razy
Dołączył: 07 Lis 2006
Posty: 1948
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29 Kwiecień 2007, 13:21   

[quote="newjunior"]mam problem jest duże ciśnienie w układzie chłodzenia, ze przewodów gumowych od chłodniczy nie można zgiąć i korka nawet po długim postoju lepiej nie otwierać



Korek może być odpowiedzialny za ciśnienie bo pełni zarazem funkcję zaworu bezpieczeństwa (ten ruchomy grzybek na sprężynce od wewnętrznej strony)
Dlatego warto czasami zacząć od najprostrzych czynności coby nie popaść w koszta.
_________________
NIECH MOC BĘDZIE Z WAMI
esprit champion limited 98' ex
W203 Awantgarde 2001 kombi automat 2.0 kompressor teraz syna
R170 SLK 2002r. 2.0 kompressor automat żony
W201 1990r. 2.0 E automat obecnie moje autko
 
 
 
sliderukps 
220D 96r.


Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 126
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 6 Maj 2009, 17:21   

witam, a ja mam podobny problem ostatnimi czasy. Kiedy tylko wyjdzie słońce i robi się trochę cieplej (ponad 20st.) jak stanę w korku na dłuższą chwilę to TEMPERATURA ZACZYNA od razu WZRASTAĆ do 100 a nawet ponad 100 stopni!! Co prawda nigdy mi nie zagotował jeszcze, ale wskazówka na tym poziomie jest rzeczą niepokojącą. Sprawdziłem temp. chłodnicy na każdym poziomie i u góry i na dole jest gorącą tak więc przepływ cieczy przez nią jest prawidłowy, wody w zbiorniku chłodniczym jest ciągle tyle samo, więc co może być problemem? Termostat, czy visko czy jeszcze coś innego?? Pytam bo wiem że jak zawiozę mojego :mb: do serwisu to mi kieszenie z kasy wytrzepią:) pewnie nawet jeśli to będzie pryszcz:P
_________________
WDB2021211A403383 - 220D 96r.
 
 
 
Nex@pl 
ex C180T 98'


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 28 Sty 2008
Posty: 2111
Skąd: Szczecin
Wysłany: 6 Maj 2009, 18:15   

Hm, na pewno spróbowałbym wymienić korek od zbiorniczka (koszt oryginału to jakieś 40pln), jezeli nie był dotąd wymieniany, a wentylator się nei załącza?
_________________
W123 - 2.0E - 1980
ex W201 - 2.5D - 1988
ex W638 - 2.3TD - 1997
ex WVW 53b - 1.6FR - 1981
 
 
 
robert200d 

Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 15
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Maj 2009, 18:17   

sliderukps napisał/a:
witam, a ja mam podobny problem ostatnimi czasy. Kiedy tylko wyjdzie słońce i robi się trochę cieplej (ponad 20st.) jak stanę w korku na dłuższą chwilę to TEMPERATURA ZACZYNA od razu WZRASTAĆ do 100 a nawet ponad 100 stopni!! Co prawda nigdy mi nie zagotował jeszcze, ale wskazówka na tym poziomie jest rzeczą niepokojącą. Sprawdziłem temp. chłodnicy na każdym poziomie i u góry i na dole jest gorącą tak więc przepływ cieczy przez nią jest prawidłowy, wody w zbiorniku chłodniczym jest ciągle tyle samo, więc co może być problemem? Termostat, czy visko czy jeszcze coś innego?? Pytam bo wiem że jak zawiozę mojego :mb: do serwisu to mi kieszenie z kasy wytrzepią:) pewnie nawet jeśli to będzie pryszcz:P



wisko,zobacz na zimnym silniku i wyłączonym :) czy mozesz zakrecic wiatrakiem jak mozesz i porusza sie lekko to wisko out
u mnie niby obracało sie z lekkim oporem ale wisko wymieniłem profilaktycznie i temp nawet w mega korkach 85 stopni
 
 
Camel- 
Mercmag.pl


Pomógł: 212 razy
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 12480
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Maj 2009, 19:43   

robert200d, przecież na zimno ma chodzić lekko. Sprawdź na ciepłym silniku, ma mieć wyczuwalny opór. A termostat... po latach, kiedy osadził się na nim syf... lubi się nieotwierać do końca - mimo zdrowej i ciepłej chłodnicy, może być "wąskim gardłem".
_________________
http://mercmag.pl
C200 Sport, odbudowa: Classic, CLK, Sport T, Esprit T, Classic T, E240 Classic, CLK230 Ava, E280 Ava, Sport T V6, E320 Ava, Esprit, CLK MY04, CLK230, E280 Eleg., CLK MY06
 
 
Vans 

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Gru 2008
Posty: 99
Skąd: Rogoźno
Wysłany: 7 Maj 2009, 10:14   

Camel i tu się właśnie mylisz jak silnik jest zimny to zrobisz obót visko o maks 4 łopatki. Wiem bo mam nowe i sprawdzałem to
 
 
madzara31 

Pomógł: 95 razy
Dołączył: 05 Lip 2007
Posty: 3312
Skąd: Centrum Wszechświata
Wysłany: 7 Maj 2009, 11:28   

Vans napisał/a:
jak silnik jest zimny to zrobisz obót visko o maks 4 łopatki


A jak ciepły jeszcze mniej.
Wyjmij chłodnicę i sprawdź pod ciśnieniem korek.Powinien upuścić w granicach 1atm.
U mnie w Toruniu nie trzymał tej wartości.....oj :? Teraz mam nową chłodnicę,dwa dobre wiska i dwa korki-jeden dobry,drugi "toruński" :evil:
 
 
sliderukps 
220D 96r.


Dołączył: 16 Wrz 2008
Posty: 126
Skąd: Małopolskie
Wysłany: 7 Maj 2009, 19:38   

Nex@pl napisał/a:
Hm, na pewno spróbowałbym wymienić korek od zbiorniczka (koszt oryginału to jakieś 40pln), jezeli nie był dotąd wymieniany, a wentylator się nei załącza?


A to korek odgrywa taką ważną rolę?? Wydaje mi się że raczej jest szczelny, a czy wentylator się załącza to w sumie jeszcze nie sprawdzałem, ale jakoś nigdy go nie słyszałem;)

Obróciłem wiatrakiem jeszcze na w miarę ciepłym silniku (1,5 h po zgaszeniu) i obraca się lekko, tzn. jakiś opór tam jest oczywiście , ale jak mocniej poruszę wiatrak dłonią to spokojnie obroty robi.. Czyli visko do wymiany?>
_________________
WDB2021211A403383 - 220D 96r.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,231 sekundy. Zapytań do SQL: 13